نقد و بررسی بازی pubg mobile

منبع: پی سی دی

126

1400/1/1

23:37


امروزه با پیشرفت فوق العاده تلفن های هوشمند از لحاظ های مختلف, باعث شده است صنعت بازی سازی برای گوشی های اندرویدی نیز همراه با پیشرفت تلفن های هوشمند نیز رشد نماید.         

امروزه بازی های اکشن و تیر اندازی زیادی در بین کاربران اندروید و آی او ایس جا افتاده اند و طرفداران زیادی را به خود جلب نموده اند که بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا همان PUBG معروف, یکی از این بازی ها می باشد.

این بازی که ابتدا بر روی رایانه ها اجرا می شد پس از مدت ها با تصمیم سازنده آن بالاخره نسخه آی او اس و اندروید آن منتشر شد. این بازی که در ابتدا حضور خود در عرصه تلفن های هوشمند را شروع کرد, با مشکلات و باگ های مختلفی همراه بود اما با گذشت زمان و ارائه به روز رسانی های جدید از این بازی, این بازی توانست مشکلات خود را رفع نماید.

همچنین در حال حاضر بازی PUBG امروزه توانسته است کاربران بسیاری را به سمت خود جلب نماید و به یکی از پر طرفدارترین بازی های موبایلی تبدیل شود. این بازی که توسط استودیو بلوهول منتشر شد, توانست موفقیت بزرگی را برای این استودیو به وجود آورد.

در ادامه این مقاله از وب سایت قصد داریم به نقد و بررسی بازی PUBG Mobile بپردازیم.

بررسی نقاط قوت بازی pubg mobile

همانطور که پیش تر شرح دادیم, در حال حاضر بازی pubg در بین کابران گوشی های اندروید از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. بدون شک این بازی دارای ویژگی های خاصی می باشد که باعث شده است تا این حد برای افراد محبوب باشد.

در این بخش از مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی های این بازی بپردازیم.

یک تجربه هیجان انگیز

بدون شک می توان گفت, بیشترین دلیل موفقیت بازی پابجی موبایل هیجان انگیز بودن آن برای مخاطبان می باشد. یکی از نقاط قوت این بازی, دادن حس واقعی و هیجان به مخاطبان می باشد. در ابتدا این بازی که شخص اول نیز با چتر از روی هواپیما بر روی جزیزه فرود می آید, مخاطب حس هیجانی را تجربه می نماید.

نقد و بررسی بازی pubg mobile

در ابتدا این بازی که افراد بر روی جزیزه فرود می آیند باید به نبردی راهی شوند که 100 جنگنده دارد و تنها یک بازمانده وجود خواهد داشت که پیروز بازی قرار می گیرد! همین حس باعث می شود مخاطبان که در اقصی نقاط جهان در این بازی برای زنده ماندن هیجان داشته باشند.

سیستم کنترل بهینه برای موبایل

در ابتدا انتشار این بازی, بسیاری از کاربران که این بازی را در رایانه خود داشته اند نگران بوده اند که سیستم کنترلی این بازی برای پلتفرم موبایل بسیار ناسازگار و پیچیده باشد و کنترل بازی در تلفن های هوشمند کمی سخت به نظر آید. اما خوشبختانه سازندگان این بازی توانستند سیستم کنترلی و دکمه های بازی را برای موبایل بهینه سازی نمایند.

خوشبختانه با انتشار نسخه های جدید از بازی Pubg Mobile سیستم کنترلی بازی رفته رفته نیز برای افراد راحت تر و ساده تر شد.

نقد و بررسی بازی pubg mobile

زاویه دید دوربین این بازی به راحتی تغییر می کند و دکمه های حرکت کردن, نشانه گیری و تیر اندازی و … نیز در بهترین جای ممکن برای بازی کردن طراحی شده اند. دقت داشته باشید شما زمانی که با دشمنی روبرو می شوید کمتر از 5 ثانیه فرصت دارید که برنده نبرد تن به تن باشید. باید در این مواقع مراقب باشید که بر روی دکمه دیگری کلیک نمایید زیرا بدون شک بازنده خواهید بود.

تنوع بالا در بازی

یکی از ویژگی های خاص بازی پابجی موبایل, امکان شخصی سازی شخصیت اول بازی وجود دارد. افراد می توانند بنا بر میل خود شخصیت خود را با آیتم های سفارشی ایجاد نمایند.

همچنین با انجام این بازی و رفتن به سطوح بالاتر در این بازی, حالت های جدید و متنوعی برای افراد باز می شود. همچنین در طول این بازی علاوه بر نبرد و جنگ تن به تن شما امکان این را دارید با وسایلی همچون موتور, قایق, ماشین و … مسیر های مختلفی را طی نمایید.

این بازی از تنوع بالای اسلحه ها نیز برخوردار می باشد و افراد در طول بازی می توانند از همین اسلحه های مختلف استفاده نمایند.

تماما رایگان و بدون هزینه

از دیگر ویژگی های این بازی, وجود حداقل تبلیغ و هزینه برای کاربران می باشد. این بازی برعکس دیگر بازی های پر طرفدار و محبوب تبلیغات بسیار کمی دارد. برای به دست آوردن ابزار آلات بازی مانند اسلحه ها و دیگر وسیله های بازی نیازمند هزینه نمی باشد.

این بازی نیز سعی کرده است برای افزایش علاقه مخاطبان خود, روزانه جوایزی را به آنان اختصاص دهد.

نقد بازی pubg mobile

پس از شرح و توضیح کامل ویژگی ها و نقاط قوت بازی pubg mobile نوبت به بررسی برخی از مشکلات این بازی می رسد. این بازی محبوب, جدا از اینکه توانسته است تا الان نظرات افراد زیادی را به خود جلب نماید و طرفداران زیادی را جمع آوری نماید, دارای برخی مشکلات نیز می باشد که قصد داریم در این بخش از مقاله به شرح آن ها بپردازیم.

نقد و بررسی بازی pubg mobile

مشکلات گرافیکی

با اینکه بازی پابجی از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و توانسته است نظر مخاطبان را جلب نماید اما در برخی از صحنه ها در این بازی مشکلات گرافیکی دیده می شود. برای مثال در نسخه حال حاضر بازی شیشه های پنجره ها به طور کامل حذف شده اند و جلوه خوبی را ندارد. در این نسخه طراحان نتوانسته اند شیشه ها را به طور شکسته طراحی نمایند اما امکان دارد که در آپدیت های جدید این بازی این مشکل رفع و حل شود.

وجود ربات های از پیش تعیین شده

از دیگر مواردی که در بازی دیده شده است اما توسط سازندگان بازی رد شده است, وجود بات هایی می باشد که در سطح بازی وجود دارد و طبق دستور العملی از پیش تعیین شده عمل می کنند. طبق بسیاری از نظرات این بات ها برای امیدوار کردن بازیکنان می باشد.

بات های موجود در بازی از هوش مصنوعی بسیاری ضعیفی برخوردار هستند و توسط افراد به راحتی می توانند کشته شوند. بسیاری از افراد تمایل دارند که با حریف های واقعی برخورد داشته باشند و بازی برای آن ها هیجان انگیز باشد اما بسیاری نیز معتقد هستند این وجود این ربات های رد شده نیز باعث می شود افراد برای ادامه نبرد با دیگر افراد اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

جمع بندی نهایی

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds به اختصار Pubg بازی بسیار با ارزش و تازه در سبک بتل رویال می باشد. در کنار مشکلات فنی که این بازی دارد, بدون شک در سبک خود جز 3 بازی اول می باشد. این بازی تا به الان بیش از 400 میلیون نصب داشته است که در نوع خودش رکورد جدیدی می باشد.

این بازی برای افراد یک تجربه نو و تازه و همچنین هیجان انگیز می باشد.

امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو