طرز تهیه ترافل کره بادام زمینی و خرما

طرز تهیه ترافل کره بادام زمینی و خرما خوشمزه

ترافل یکی از تنقلاتی است که می توان در پذیرایی از مهمان ها، یا به عنوان میان وعده با چای و قهوه سرو کرد. ترافل کره بادام زمینی و خرما، همان طور که از اسمش پیداست، از کره بادام زمینی و خرما تشکیل شده است که خیلی مقوی و پر خاصیت است. غیر از آن، در مواد اولیه جوی دو سر هم موجود است که خواص بی نظیری برای سلامتی دارد. از این رو، توصیه می شود این ترافل ها را برای کودکان و نوجوانان در حال رشد، تهیه نمود تا مواد معدنی و ویتامین های بدن آن ها تا حدودی تامین شود. چون شکر ندارد و شیرینی آن از خرما و عسل است، میان وعده سالمی به حساب می آید.

مواد لازم ترافل کره بادام زمینی و خرما
کره بادام زمینی۱ پیمانه
جوی دو سر پرکنصف پیمانه
پودر دارچین۲ قاشق چای خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
خرمای بدون هستهدو سوم پیمانه
عسل یا شیره افرایک چهارم پیمانه
شکلات تخته ای تلخ یا نیمه شیرین۱ پیمانه
روغن نارگیل یا کره۱ قاشق چای خوری
اسپرینکل برای تزیینبه مقدار دلخواه

دستور پخت ترافل کره بادام زمینی و خرما

مرحله اول

برای تهیه ترافل کره بادام زمینی و خرما خوشمزه ابتد در غذا ساز، کره بادام زمینی و جوی دو سر و دارچین و نمک و خرما و عسل را با هم مخلوط می کنیم. سپس چند پالس می زنیم تا حالت خمیری بدست آید و مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

خمیر ها را اندازه توپک هایی به اندازه گردو درست می کنیم. در یخچال می گذاریم تا استراحت کند. شکلات تخته ای را به روش بن ماری روی حرارت بخار آب، آب می کنیم و روغن نارگیل یا کره را به آن اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

توپک ها را از یخچال خارج کرده و در شکلات آب شده می غلتانیم. سپس روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. در صورت دلخواه می تون روی آن را اسپرینکل های رنگی تزیین کرد. در آخر توپک ها را درون یخچال قرار می دهیم تا شکلات سفت شود.

مطالب پیشنهادی