چگونه از هک واتس آپ جلوگیری کنیم؟

چگونه از هک واتس آپ جلوگیری کنیم؟


منبع: بیتوته

141

1400/1/3

06:23


چگونه از هک واتس آپ جلوگیری کنیم؟



راه های دیگر جلوگیری از هک واتساپ, جلوگیری از هک واتساپ, جلوگیری از هک شدن واتس اپ

بهترین روش برای جلوگیری از هک شدن واتساپ

 

راه های جلوگیری از هک واتساپ 

نرم افزار واتساپ امروزه به یکی از پرکاربرد ترین برنامه ها تبدیل شده است. پس بهتر است شما هم با روش های جلوگیری از هک شدن واتساپ آشنا شوید؛ پس با مقاله بیتوته در اینباره همراه باشید.

روش های هک واتساپ:

ممکن است به سه روش که در ادامه نام میبریم واتساپ شما مورد نفوذ و هک قرار بگیرد:

 

1. هک واتساپ با بارکد

برای جلوگیری از این روش هک شما باید تمام دسترسی های وب را حذف کنید. برای این کار کافیست وارد برنامه شده و روی سه نقطه بالا سمت راست برنامه کلیک کنید و گزینه Whatsapp Web را بزنید. صفحه ای برای شما نشان داده میشود که تمامی دیوایس های مرتبط به حساب کاربری خود را میبینید. اگر مورد ناشناسی را یافتید فورا از آن خارج شوید تا آن فرد دیگر قادر به دسترسی اطلاعات شما نباشد.

 

2. هک واتساپ با شماره

بهترین روش برای جلوگیری از هک شدن واتساپ به وسیله ی شماره؛ فعال کردن تایید هویت دومرحله ای است. 

 

برای اینکار کافیست وارد نرم افزار واتساپ خود شوید و با زدن سه نقطه سمت راست نرم افزار گزینه setting را انتخاب میکنید. سپس بر روی اکانت(Account) کلیک و گزینه "Two step verification"(تایید دومرحله ای) را انتخاب کنید. حالا باید دکمه فعالسازی یا Enable را کلیک کنید. به انتخاب خود یک شماره 6 رقمی انتخاب کرده که بهتر است از شماره های یکسان و پشت سرهم استفاده نشود. بعد از انتخاب رمز باید دوباره آن را برای تایید، مجددا وارد کنید. با رفتن به صحفه ی بعد ایمیل خود را نوشته سپس کد تایید را که به ایمیل شما ارسال شده را وارده کرده و تایید را بزنید این کار برای آن است که در صورت فراموش کردن رمز لینک بازیابی به ایمیل شما ارسال شود. حالا باید با این پیام روبه رو می شوید:" تبریک! حساب شما ایمن شد و می توانید با خیالی راحت از حساب کاربری خود استفاده کنید." با دیدن این متن گزینه Done را انتخاب کنید تا کار شما پایان یابد.

 

3. هک واتساپ با Gmail و شماره

برای جلوگیری از این روش هک فقط نباید که آدرس Gmail و شماره تماس خود را در اختیار هر فردی قرار دهید. پس این مورد بسته به هوش و ذکاوت شما و مواظبت از حریم شخص خود دارد.

 

راه های دیگر جلوگیری از هک واتساپ:

• استفاده از چت رمز نگاری شده در مکالمات مهم 

بله واتساپ هم مانند دیگر برنامه ها ازاین قابلیت پشتیبانی میکند. این روش تمام پیام های دو طرف ارتباط را رمز نگاری کرده و تنها فرستند و گیرنده قادر به بازکردن پیام و خواندن آنها خواهند بود. این قابلیت در واتساپ به صورت پیش فرض وجود داشته و نیازی به فعال سازی آن نیست.

 

جلوگیری از هک واتساپ, جلوگیری از هک شدن واتس اپ, راه های جلوگیری از هک واتساپ

نمونه ای چت رمزنگاری شده

 

اما برای اطمینان بهتر است کد امنیتی مربوط به هر ارتباط را قبل از انجام مکالمات بررسی کنید به این صورت که به صفحه پروفایل فرد مورد نظر رفته و گزینه Encryption را انتخاب میکنید. اگر کدی که نمایش میدهد مطابق با کد نمایش داده شده برای طرف مقابل باشد، این ارتباط ایمن بوده و به سادگی می توانید در آن پیام های خود را رد و بدل کنید.

 

• پسورد گذاشتن برای اپلیکیشن های خود

در این روش شما باید برای اپلیکیشن های مختلف خود، پسوردهایی قرار دهید  تا دیگر افراد نتوانند به برنامه های شما از جمله واتساپ  با دردست داشتن گوشی شما دسترسی داشته باشند.

 

جلوگیری از هک واتساپ, جلوگیری از هک شدن واتس اپ, راه های جلوگیری از هک واتساپ

بخش گذاشتن پسورد برای واتساپ

 

• استفاده از آنتی ویروس های به روز

آنتی ویروس های قدرتمند به سادگی برنامه ها مخرب و جاسوس افزارها را شناسایی و از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری میکنند. پس سعی کنید همواره یک برنامه  ضد ویروس  روی تلفن همراه خود نصب کرده و مرتبا آن را  بروز رسانی کنید.

 

هک واتساپ, پیشگیری از هک واتس آپ, هک واتس آپ از راه دور

تعدادی از آنتی ویروس ها

 

• نصب نکردن برنامه ها از منابع غیرمجاز یا ناشناخته 

برای دانلود برنامه ها بهتر است از فروشگاه Google Play یا کافه بازاراستفاده کنید تا خیالتان از این بابت راحت شود.

 

کلام آخر:

خب دوستان در مورد راه های جلوگیری از هک شدن برنامه واتساپ با شما صحبت کردیم. مطمئن باشید که روش های هک کردن واتساپ خیلی راحت و آسان نیست، مگر اینکه شما از محافظت کردن اطلاعات خود غافل شوید. چرا که در مرحله اول باید خودتان محافظ اطلاعات خود باشید و گوشی، اطلاعات شماره تماس و ایمیل خود را در اختیار هر کسی قرار ندهید. همچنین حتما قابلیت پسورد گذاشتن بر روی برنامه و تایید دو مرحله ای را نیز فعال کنید. امیدوارم که مطلب مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

 

گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو