بیستمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور روز سه شنبه در سومین روز از سال ۱۴۰۰ به ریاست رئیس جمهور برگزار و در این جلسه روند تکمیل دولت الکترونیکی و پیوستن دستگاه‌ها به سیستم یکپارچه هوشمند الکترونیکی بررسی شد.

در جلسه امروز شورای اجرایی فناوری اطلاعات، پنجره‌های واحد صدور مجوزهای دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تصویب ایجاد پنجره‌های واحد خدمات کسب و کار در استانها به صورت پایلوت در دو استان خوزستان و بوشهر، راه اندازی شد که از آن می توان به عنوان گام نخست دولت برای رفع موانع تولید و حرکت در مسیر اجرای شعار سال نام برد.

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر تسریع در روند تکمیل و نهایی شدن دولت الکترونیکی، ایجاد شفافیت و دسترسی عمومی به اطلاعات را یکی از راهکار‌های حمایت از کسب و کارها و همچنین رفع موانع از تولید دانست و گفت: با دولت الکترونیکی می توان به سرعت این هدف را محقق کرد و امروز با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید شاهد آن هستیم که بخش زیادی از خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در بیستمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، تسهیل فضای کسب و کار و تسریع در صدور مجوزها را از محورهای عملی رفع موانع تولید برشمرد که با توسعه دولت الکترونیکی در این دولت در دستور کار قرار داشته و در سال جاری نیز با قدرت پیگیری و ادامه خواهد یافت.

روحانی در ادامه از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اقدامات مهم و ارزشمند دولت یازدهم در زمینه فراگیر شدن خدمات سلامت برای آحاد ملت نام برد و افزود: نتیجه این اقدام بزرگ را در یک سال گذشته در زمینه مقابله با پاندمی کرونا در کشور شاهد بودیم.

رئیس جمهور «سلامت الکترنیکی» را گام دوم طرح تحول سلامت خواند و گفت: با تکمیل سامانه سلامت الکترونیکی که فاز اول آن نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی امروز افتتاح شد، مردم قادر خواهند بود فقط با یک شماره ملی خدمات سلامت خود را دریافت کنند.

روحانی با بیان اینکه مفاسد یکی از موانع بزرگ تولید است ، گفت: راه مبارزه با فساد همین توسعه دولت الکترونیکی و شفافیت است با توسعه دولت الکترونیک مردم با زحمت کمتر خدمات بیشتری دریافت خواهند کرد و مفاسد و رانت‌ها کمتر می شود.

این خبر تکمیل می‌شود...