۲ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در این شهر شمالی شناسایی شد

82

1400/1/4

09:04


رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر از شناسایی ۲ بیمار با علایم کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان خبر داد.

۲ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در این شهر شمالی شناسایی شد

به گزارش بهداشت نیوز، حمیدرضا مبشری گفت، یکی از این بیماران رامسری و بیمار دیگر نیز غیربومی و از منطقه کلاچای استان گیلان است.

وی با اعلام اینکه تعداد بیماران مبتلا به کوید ۱۹ بیمارستان امام سجاد رامسر هم رو به افزایش است ، افزود : در حال حاضر ۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این بیمارستان بستری

هستند که حدود نیمی از آنان را غیربومیان تشکیل می دهند.

مبشری گفت : چگونگی ابتلای ۲ بیمار به کرونای جهش یافته انگلیسی که از پنج روز پیش در بیمارستان رامسر بستری هستند ، در حال پیگیری است.

وی در تشریح چگونگی تشخیص و شناسایی ۲ بیمار درگیر با ویروس جهش یافته انگلیسی هم توضیح داد : ‎پس از مشکوک شدن کادر بهداشت و درمان به این بیماران که دارای علایم ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی بودند ، نمونه آزمایش آنان برای تشخیص به آزمایشگاه ارسال و نتیجه آن مثبت اعلام شده است.

مبشری با بیان اینکه اقدامات درمانی و قرنطینه افراد مرتبط با این ۲ بیمار در حال انجام است ، هشدار داد: با توجه به این که سرعت انتقال ویروس جهش یافته کرونا نسبت به ویروس قبلی به مراتب

بیشتر می باشد ، شهروندان با حساسیت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اظهار نگرانی از ورود  پرشمار مسافران به رامسر ، از هموطنان خواست به دلیل افزایش تعداد مبتلایان و همچنین شناسایی ۲ مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی از سفر به این شهر خودداری کرده و در صورتی که در این شهر حضور دارند هرچه سریع تر نسبت به ترک این شهرستان اقدام کنند. 

کرونای انگلیس از ۲۴ اسفند ماه پارسال با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در قائمشهر به مازندران رسید. این افراد به خاطر میزبانی از یک مهمان قزوینی که ناقل خاموش بود با کرونای انگلیسی درگیر شدند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم امروز اعلام کرد که آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان به ۴۹ نفر در هفت شهرستان افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو