بارش برف و باران در ۸ استان کشور / هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه گرم می‌شود

75

1400/1/4

11:58


بارش برف و باران در ۸ استان کشور / هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه گرم می‌شود

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت یوز به نقل از میزان ،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در مناطقی از آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان و ایلام و همچنین اواخر وقت امروز در مناطقی از استان اردبیل بارش باران، رعد‌وبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.


وی ضمن اشاره به اینکه فردا چهارشنبه بر میزان شدت بارش‌ها افزوده می‌شود، ادامه داد: فردا گستره بارش‌ها علاوه بر این مناطق استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران و همچنین شمال استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنجشنبه بارش‌ها به شمال شرق کشور محدود می‌شود، افزود: طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل به سبب وزش باد شدید جنوبی با افزایش دما بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌گراد درجه مواجه هستیم که این افزایش دما را در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور انتظار داریم.


رفیعی متذکر شد: با توجه به افزایش قابل توجه دما امکان ذوب برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و احتمال سقوط بهمن در امتداد رشته کوه‌های البرز وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه تا جمعه در بیشتر مناطق کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، جنوب شرق و شرق کشور خیزش گرد و غبار را به همراه دارد، اظهار کرد: آب‌های خلیج فارس به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی آن امروز و فردا مواج و متلاطم هستند.


این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز آسمان تهران کمی ابری است، توضیح داد: پایتخت اواسط روز با افزایش باد و بعد از ظهر با افزایش ابر همراه است و حداکثر دمای آن ۲۳ درجه و حداقل دمای این شهر ۱۲ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام/

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو