طرز تهیه سالاد رنگی رنگی

طرز تهیه سالاد رنگی رنگی مجلسی

سالاد ها انواع مختلف دارند. بعضی از سالاد ها با توجه به محتویات آن، می تواند به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از این نوع سالاد ها، سالاد رنگی رنگی ماست که از سینه مرغ در کنار سبزیجات خام مانند گوجه و خیار و پیاز، تهیه می شود. این سالاد با وجود پنیر فتا درون آن، طعم خوبی دارد و می تواند تمام ویتامین های مورد نیاز بدن را با وجود مرغ و سبزیجات تامین کند.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
خیاز۲ عدد
گوجه گیلاسی۱۰ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
زیتوننصف پیمانه
پنیر فتانصف پیمانه
پودر سیرنصف قاشق چای خوری
آویشننصف قاشق چای خوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
سرکه۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان دلخواه

دستور تهیه سالاد رنگی رنگی

مرحله اول

برای تهیه سالاد رنگی رنگی ابتدا سینه های مرغ را به تکه های نازک برش می زنیم. در ادامه در یک ظرف در دار، مرغ ها را با روغن زیتون و پودر سیر و آویشن و نمک و فلفل و ادویه های دلخواه به خوبی ترکیب می کنیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

مرحله دوم

سپس درب ظرف را بسته و به مدت یک الی دو ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا مرغ مزه دار شود. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی گاز قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سینه های مرغ مزه دار شده را اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله سوم

سپس از تابه بیرون می آوریم و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد. سپس به تکه های کوچک تر تقسیم می کنیم. یک کاسه بزرگ بر می داریم. خیار و گوجه فرنگی و پیاز و فلفل دلمه ای و زیتون بدون هسته را خرد می کنیم و درون کاسه می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مرغ ها را هم اضافه می کنیم. سپس پنیر را برش زده و خرد می کنیم و درون سالاد می ریزیم. روغن زیتون و سرکه و نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی