طرز تهیه پودینگ فندقی

طرز تهیه پودینگ فندقی با شکلات خوشمزه

پودینگ یکی از دسرهای معروف و خوشمزه است که به راحتی قابل تهیه است. این دسر بر پایه شیر است که با کمک نشاسته ذرت و در مواردی، ژلاتین سفت می شود. پودینگ فندقی یکی از انواع این پودینگ هاست که با اضافه کردن فندق به آن، تهیه می شود. همچنین در این پودینگ از پودر کاکائو و نسکافه استفاده شده است. این دسر را می توان به صورت تک نفره تهیه کرد و در جشن ها و مهمانی ها تهیه نمود.

مواد لازم پودینگ فندقی
شیر۳ لیوان
شکرنصف لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذا خوری
نسکافه۲ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذا خوری
کره۲۵ گرم
آب جوش۳ قاشق غذا خوری
فندقدر صورت تمایل

دستور تهیه پودینگ فندقی

مرحله اول

برای تهیه پودینگ فندقی در ابتدای کار یک لیوان بر می داریم. نسکافه را درون لیوان می ریزیم. آب جوش را به آن اضافه می کنیم. درب آن را می بندیم و می گذاریم تا کامل حل شود و دم بکشد. سپس یک قابلمه بر می داریم. شیر سرد را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

نشاسته را درون شیر ریخته و هم می زنیم تا نشاسته کامل حل شود. سپس پودر کاکائو را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. در این مرحله شکر هم اضافه می کنیم. وقتی شکر حل شد، نسکافه حل شده در آب جوش را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود. در این مدت مرتب پودینگ را هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد.. در این مرحله وقتی به غلظت دلخواه رسید، کره را به آن اضافه می کنیم. سپس مخلوط کرده و از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله حدود نصف استکان فندق خرد شده در صورت تمایل به آن اضافه می کنیم. هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شود. سپس سه عدد شکلات شیری را به آن اضافه می کنیم. می توان پودینگ را در ظروف یک نفره یا قالب مناسب ژله ریخت.

مرحله پنجم

بعد از این که پودینگ را در قالب مناسب ریختیم آن را درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد. حدود ۴ ساعت لازم است که در یخچال استراحت کند و ببندد. سپس دسر را با پودر کاکائو و فندق بو داده تزیین می کنیم. اگر بخواهیم پودینگ را بر گردانیم.

مرحله ششم

سپس به صورت قالبی درست کنیم بعد از این که مواد را از روی حرارت بر داشتیم دو قاشق غذا خوری پودر ژلاتین که در آب سرد ریخته و به روش بن ماری حل کردیم اضافه می کنیم. سپس پودینگ را درون قالب ژله ریخته و در یخچال قرار می دهیم.