طرز تهیه آش میوه خوشمزه با دستور پخت اصلی

طرز تهیه آش میوه خوشمزه با دستور پخت اصلی


منبع: آرگا

224

1400/1/6

08:04


آش میوه یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار شهر اردبیل می باشد که اکثر کدبانوهای با سلیقه این آش خوش پخت و لذیذ را در منزلشان تهیه می کنند. برای آشنایی با طرز تهیه آش میوه تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

این مطلب از آموزش آشپزی آرگا را به طرز تهیه آش میوه اختصاص داده ایم. آش میوه یکی از غذاهای خوشمزه مناطق آذربایجان و نیز استان اردبیل می باشد. این آش به دلیل داشتن میوه های خشک همچون برگه زردآلو، آلو خورشی، آلبالو و … به آش میوه معروف است و خوردن این آش به دلیل پاکسازی دستگاه گوارش مفید می باشد. برای تهیه این آش نیازی به سبزی نیست، ولی در صورت تمایل می توانید از تره، گشنیز، جعفری، و یا برگ چغندر استفاده نمایید.

طرز تهیه آش میوه

مواد اولیه برای پخت آش میوه

  • پیاز                                      نیم کیلو
  • عدس                                   یک لیوان
  • نخود                                     یک لیوان
  • لوبیا چیتی                            یک لیوان
  • آلبالو تازه یا خشک                 ۵۰ گرم
  • ذغال اخته                             ۵۰ گرم
  • زردآلو                                   ۴ عدد
  • آلو بخارا زرد                           ۵۰ گرم
  • رشته آشی                          ۲۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی                    یک قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخ کرده                   ۱۵۰ گرم
  • روغن                                  به میزان لازم
  • ادویه جات                            به مقدار لازم
  • نعناع خشک                        به میزان کافی

طرز تهیه آش میوه با دستوری ساده

آش میوه امروزه در بسیاری از منازل تهیه می شود و رمز خوشمزه بودن این غذا در ترش بودن و ملس بودن آن است که باعث شده طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند، کدبانوهای عزیز در منزل می توانند برای اهل خانواده، این آش خوشمزه و ملس را درست کنند تا خانواده از کنار هم بودن لذت بیشتری ببرد.

دستور پخت آش میوه

البته کدبانوهای عزیز می توانند حتی این آش لذیذ و خوش طعم را هنگام ناهار و شام و یا به عنوان پیش غذا سرو نمایند. ناگفته نماند که این آش را می توان همچون آش رشته، آش دوغ و … در چهار فصل تهیه کرد و از خواص بی نظیر این آش ها بهره مند شد. طرز تهیه آش میوه بسیار ساده و آسان است و دستور پخت آن به شرح زیر می باشد.

مراحل پخت

برای طرز تهیه آش میوه ابتدا باید از قبل حبوبات را در آب سرد بگذارید و در آن زمان سعی کنید آب آن را چند بار تعویض نمایید تا نفخ آن گرفته شود و کاهش یابد و همچنین سریع تر بپزد، آنگاه حبوبات را با یک عدد پیاز تفت دهید. سپس زردآلو، آلبالو، ذغال اخته و آلو بخارا را به حبوبات خود اضافه نمایید تا کاملا پخته شوند.

تهیه آش میوه با روشی آسان

یکی دیگر از پیازهای خود را پوست کنده و رنده نمایید و همراه با گوشت چرخ کرده، نعنا خشک،مقداری نمک، فلفل و زردچوبه در داخل یک ظرف کاملا مخلوط نمایید و به خوبی آن ها را ورز دهید.

 تهیه آش میوه با دستوری ساده

موادی که درست کردید را به صورت کوفته قلقلی کوچک درآورید و آن ها را داخل حبوبات و میوه های پخته شده بریزید تا همراه با حبوبات و میوه های پخته شده بپزند.

در آخر کمی رب گوجه فرنگی را در آب حل نمایید، بعد از پختن حبوبات آن را به همراه دیگر مخلفات و رشته به موادتان اضافه نمایید. زمانی که آش رشته شما پخته شد ،ظرف مناسبی را انتخاب کنید و آش خود را داخل ظرف مخصوص بریزید که برای تزئین آن می توانید از پیاز داغ و نعنا خشک استفاده نمایید.

برای تهیه نعنا خشک ابتدا در تابه ای کمی روغن بریزید و نعنا خشک را به روغن بیافزایید، البته روغن نباید خیلی داغ شود و یا این که بسوزد.

طرز درست کردن آش میوه

ضمن سپاس از توجه شما و نگاه های پر مهرتان، امیدواریم از طرز تهیه آش میوه در این بخش، نهایت لذت را برده باشید. همچنین برای مشاهده و آشنایی بیشتر با انواع آش و سوپ می توانید با مطالب پیشین آرگا مراجعه فرمایید و با تهیه و سرو  این غذاها، لحظاتی سرشار از خوبی و شادی و موفقیت را در کنار خانواده سپری کنید..

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو