سوتین مناسب دوران بارداری چه ویژگی هایی دارد؟

منبع: فرزند

369

1400/1/6

17:30


سوتین مناسب دوران بارداری چه ویژگی هایی دارد؟

دوران بارداری با تغییراتی در اندام زنان همراه است . و این تغییرات از همان اوائل بارداری زنان نمود پیدا می کند .در  این دوران اندازه و حجم پستان ها و اندام باستن و شکم زنان بزرگ تر شده و دیگر ” لباس زیر ” یا شورت و به ویژه سوتین  قبلی  مناسب استفاده  و سایز شما نخواهد بود .

از طرفی ، از آن جا که تغییر سایز سینه زنان مشابه هم نیست و با هم فرق دارد . مثلا در برخی از زنان بزرگ شدن پستان فقط در سه ماهه اول اتفاق می افتد  .و دیگر پستان ها تا اواخر بارداری تغییر نمی کند . و در بعضی دیگر تغییر سایز پستان و بزرگ شدن آن تا پایان بارداری هم ادامه دارد . نمی توان فرمول واحدی برای میزان تغییر سایز سینه برای همه زنان باردار عنوان کرد .

بنابراین با این که میزان و شدت  تغییر سایز سینه در دوران بارداری زنان با هم متفاوت است . اما اتفاق بزرگ شدن پستان ها در همه زنان باردار امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است . و قطعا دیگر سوتین قبل بارداری شما مناسب دوران بارداری  نخواهد بود . و شما نیازمند و ناگزیر به تهیه و استفاده از سوتین مناسب  بارداری در این دوران هستید .

و اما از سوالات مهم که  زنان باردار در انتخاب سوتین دوران بارداری خود دارند . می توان به نمونه های زیر اشاره کرد :

تفاوت سوتین باردری با سوتین معمولی چیست ؟ و چرا باید از سوتین مخصوص بارداری استفاده کرد ؟

سوتین مناسب بارداری چه ویژگی هایی دارد ؟  یا کدام نوع سوتین مناسب دوران بارداری است  ؟

در هنگام خرید سوتین مخصوص بارداری به چه نکاتی توجه کنیم ؟

زنان باردار بخوانند :

ما در این مقاله قصد داریم . به سوالات شما پاسخ دهیم . و از ویژگی های و نکات مهم یک سوتین استاندارد و  مناسب بارداری بگوییم  . پس اگر بزرگ شدن سایز سینه در دوران بارداری ، شما را نیز نگران بدفرم و بزرگ شدن سینه هایتان کرده با ما همراه باشید . تا با شناخت بیشتر و استفاده از سوتین مناسب بارداری  بتوانید . از مشکلاتی مانند افتادگی پستان ها ، شل شدن پستان ها و غیره بعد از بارداری جلوگیری کنید . با راحتی بیشتری این دوران را طی کنید . و از دوران بارداری خود نیز لذت ببرید .

چرا باید از سوتین مخصوص بارداری استفاده کرد ؟

  • همان طور که در بالا گفته شد . یکی از اولین نشانه‌های بارداری، بزرگ شدن سینه‌ها و عدم توقف این مساله به خصوص در اوائل بارداری است . با وجود تفاوت در  تغییر سایز سینه ، تجربه افزایش سایز سینه در زنان باردار متغیر و می تواند از یک سایز تا حتی سه سایز باشد . پس سوتین قبلی دیگر مناسب شما نیست .
  • در دروران بارداری در کنار رشد سینه ها ، عواملی همچون : تغییرات هورمونی، بازتر شدن قفسه سینه، افزایش وزن و تولید شیر توسط غدد شیردهی نیز اتفاق می افتد . که  همین عوامل نیز تهیه یک سوتین مناسب  بارداری را ضروری می کند .
  • غیر از پستان ها ،با بزرگ تر شدن جنین،  ناحیه‌ی شکمی هم به تدریج شروع به بزرگ شدن می‌کند . که این مساله باعث می‌شود . علاوه بر کوچک شدن  کاپ سوتین ، دور سینه و زیر سینه  سوتین  نیز تغییر کند .
  • چند روز بعد از به دنیا آمدن نوزاد، مقدار زیادی شیر درون پستان ها جمع می شود . که این زمان نقطه اوج پیک افزایش سایز سینه و تغییر مجدد سینه در زنان به شمار می آید .

بنابراین مجموعه مواردی که به صورت مختصر  در بالا عنوان شد . ضرورت استفاده از لباس زیر و به خصوص سوتین مخصوص دوران بارداری را برای زنان  نشان می دهند .

با ویژگی های سوتین مناسب بارداری آشنا شویم .

جنس سوتین مناسب بارداری

جنس سوتین مناسب برای دوران بارداری پارچه نخ یا الیاف طبیعی است . چرا که سوتین  از پارچه نخی قابلیت تنفسی خوبی دارد . و می تواند یه راحتی تعریق بدن را خارج کرده و مانع خیسی و تعریق در نواحی اطراف و زیر پستان ها شود . همین ویژگی تنفسی خوب سوتین های نخی علاوه بر ایجاد حس خوشایند تر برای زنان باردار ،به خصوص در فصول گرم سال ، مانع از حساسیت های پوستی و بیماری های قارچی و باکتریایی پوست ، نیز می شود . و علاوه بر این ها سوتین های نخی قابلیت خشک شوندگی خوبی دارند . و به سرعت خشک می شوند . بنابراین شما با خیال راحت می توانید سوتین نخی خود را بشویید و نگران دیر خشک شدن آن  ها هم نباشید .

سایز سوتین بارداری

این موضوع که پستان ها در دوران بارداری بزرگ می شوند . و سینه های زنان تغییر سایز می دهند . واقعیتی طبیعی است . وسوتین های قبلی دیگر مناسب شما نیستند . و شما ناگزیر به تهیه سوتین برای دوران بارداری خود هستید . بنابراین با توجه به تغییرات جدید پستان در دوران بارداری  ، لازم است شما سایز سینه های خود را اندازه گیری کنید . و سایز مناسب سوتین  خود را به دست آورید .

برای دانستن نحوه اندازه گیری سینه و تعیین سایز درست سوتین  خود می توانید به جدول سایزبندی سوتین فروشگاه هایزون مراجعه کنید .

نکته : با توجه به رشد تدریجی پستان ها در دوران بارداری ،علاوه بر تهیه سایز سوتین مناسب دوران بارداری سعی کنید . سوتینی را انتخاب کنید .که کمی گشادتر ، راحت تر و منعطف تر باشد . یا تعداد قلاب فلزی بیشتری برای تنظیم و تغییر جزیی سایز داشته باشد  .تا این امکان را به شما بدهد . که بتوانید مدت زمان بیشتری از سوتین خود استفاده کنید .

سوتین بارداری باید تمام قسمت پستان را بپوشاند.

یک سوتین مناسب بارداری باید به طور کامل تمام قسمت پستان ها را بپوشاند .و هیچ گونه بیرون زدگی و برآمدگی پستان در بالا ، پایین و کنار ه ها را نداشته باشد .  بنابراین سوتین هایی که بخشی از سینه را پوشش می دهند . اصلا مناسب دوران بارداری شما  نیستند.

از سوتین های بدون فنر در دوران بارداری استفاده کنید .

از سوتین های فنردار و یا سوتین های سفت و تنگ  در دوران بارداری استفاده نکنید . چرا که سوتین های فنردار مانع از رشد درست سینه در دروران بارداری می شوند . و همین طور ممکن است فنر این نوع سوتین ها خارج شده و به پوست شما آسیب برساند . و احساس ناراحتی  به وجود آورد  .

بند سوتین بارداری پهن باشد .

با توجه به بزرگ شدن پستان ها در دوران بارداری و افزایش وزن آن ها  از سوتینی در این دوران استفاده کنید . که بند آن ها پهن باشند .و قسمتی از زیر سینه را پوشش دهد .تا علاوه بر حمایت بیشتر ، وزن  پستان ها نیز به صورت متعادل تقسیم شود . و مانع گردن درد و کتف درد و دردهای دیگر  ناشی از وزن پستان ها شود .

عوارض استفاده از سوتین فنردار و تنگ در دوران بارداری

برخی از متخصصان بر این عقیده هستند . که سوتین های فنر دار یا تنگ از رشد صحیح  و تغییرات طبیعی پستان ها در دوران بارداری جلوگیری کرده .و مانع جریان مناسب خون در بافت سینه  می شود .علاوه بر این سوتین های تنگ و فنردار  ممکن است . به مجاری شیر نیز فشار وارد کند . و سبب ناراحتی و التهاب پستان ها شود .

اما اگر شما جزء آن دسته از خانم هایی هستید . که سایز سینه بزرگی دارید . و می خواهید از سینه بند هایی استفاده کنید . که حمایت بیشتری دارند . و  ناگزیر به استفاده از سوتین های فنر دار هستید .از سوتین های بارداری فنر دار استفاده کنید . که انعطاف بیشتری دارند . و پستان ها را تحت فشار قرار ندهند .

پس اگر سایز سینه شما بزرگ است و می خواهید از سوتین فنردار مخصوص بارداری استفاده کنید . حتما به موارد زیر توجه کنید :

نکاتی مهم در انتخاب  سوتین فنردار مخصوص بارداری

  1. فنر سوتین نازک و انعطاف پذیر باشد .تا با تغییر سایز پستان در این دوران تغییر کند .
  2. فنر سوتین درست در جای مناسب خود قرار گیرد . و به پوست فشار نیاورد .
  3. کاپ سوتین به سینه فشار نیاورد . و منعطف باشد .
  4. اندازه سوتین کاملا مناسب و سایز درست شما باشد .
  5. و حتما هنگام خواب سوتین خود را در بیاورید . و بدون سوتین بخوابید .

نکاتی مهم در خصوص سوتین های بارداری و مراحل بارداری

اگر بخواهیم خیلی کلی با  تغییرات پستان در دوران بارداری آشنا شویم . با در نظر گرفتن سه دوره سه ماهه در بارداری و دوره چهارم تا سه ماهگی نوزاد  ،سایز پستان های شما مرتب  در حال تغییر است . و شما ناگزیر به  استفاده از سوتین مناسب دوران بارداری هستید .

  • با توجه به تغییراتی مانند تورم سینه ، درد های سینه  و زیر بغل ، پرشدن شیر در پستان ها  و بزرگ شدن حجم پستان ها در سه ماه اول بارداری هرگز از سوتین های تنگ و جذب که باعث فشار به پستان می شوند ، استفاده نکنید . پستان ها در این دوران به سوتینی نخی ، منعطف و راحت نیاز دارند .
  • در سه ماهه دوم بارداری با رشد مجاری شیر همچنان سینه ها بزرگ تر شده و وزن بیشتری می گیرد . استفاده از سوتین مناسب بارداری در این دوران نیز  ضروری است .چرا که سوتین های بارداری دارای پارچه مناسب و  پد داخلی نرم هستند . وامکان تغییر سایز در قسمت کاپ سینه و زیربغل را دارند  . و از همه لحاظ  با تغییرات سینه ، شما در این دوران سازگارتر هستند .
  • در سه ماهه سوم بارداری با تغییراتی مانند بزرگ شدن پستان ، بزرگ شدن نوک سینه ، کشیدگی پوست پستان و سوزش پستان ها  ، روزهای ناخوشایندی نیز برای مادران شروع می شود . بنابراین خرید یک سوتین بارداری مناسب و استاندارد می تواند . راحتی برای زنان باردار به وجود بیاورد . که با آسایش بیشتری اواخر بارداری خود را سپری کنند .

سوتین مناسب ماه های آخر بارداری

اگر در ماه های آخر بارداری هستید . و قصد خرید سوتین را دارید . با رعایت نکات ذکر شده ،بهتر است سوتینی را بخرید . که مناسب دوران حاملگی و هم دوران شیردهی باشد . علاوه بر اقتصادی بودن این کار شما می توانید . در روزهای اول شیردهی ، نیز با داشتن یک سوتین راحت از شیر دادن به نوزاد خود لذت بیشتری ببرید  .

اما در سه ماه چهارم یعنی از زمان تولد نوزاد تا سه ماهگی ، با تولید شیر در پستان ها تغییراتی مانند بزرگ شدن پستان ها ، ورم پستان ها ، برجستگی مجاری شیر و غیره ادامه دارد  .که علاوه بر درد و ترشح شیر به لباس زیر ممکن است  .موجبات ناراحتی ها و سردرگمی مادران برای شیر دادن به نوزاد هم اضافه شود . بنابراین مناسب است مادران در این دوره حتما از سوتین های شیردهی که راحت ، نرم و مناسب هستند استفاده کنند .

در این باره برای آشنایی بیشتر با سوتین های شیردهی می توانید . مطلب سوتین های شیردهی مجله هایزون را مطالعه نمایید .

برای راحتی و بهداشت بیشتر در دوران بارداری و  با توجه به ترشح شیر و خیس شدن سوتین و … نیاز به شست و شو سوتین نیز برای شما بیشتر می شود . پس بهتر است سه عدد سوتین بارداری را برای خود تهیه کنید . تا یکی رابپوشید ، دیگری را بشویید و سومی را برای مواقع اضطراری در کشو داشته باشید .

در پایان

توجه داشته باشید .سوتین های بارداری و سوتین های شیردهی با هدف ایجاد راحتی ، حفظ سلامت پستان ها ، رعایت بیشتر بهداشت  برای زنان و نوزادان طراحی و تولید می شوند . بنابراین آن چه در مورد سوتین های بارداری مهم است . شکل و طرح ظاهری یا رنگ این مدل از سوتین ها نیست . بلکه یک سوتین استاندارد بارداری باید با در نظر گرفتن تغییرات مرتب پستان در این دوران ، از پارچه منعطف ، نرم ، با کیفیت  ،دوختی مناسب و طراحی سازگار با تغییرات پستان تهیه شده باشد .تاسوتین بارداری بتواند  علاوه بر  قابلیت حمایت و پشتیبانی از پستان ها و  بدون ایجاد ناراحتی در هنگام استفاد ه از بهداشت و سلامت پستان ها نیز محافظت کند .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو