طرز تهیه کیش اسفناج

طرز تهیه کیش اسفناج و پنیر و قارچ

کیش ها تقریبا شبیه پای هستند. که خمیر آن بعد از تهیه به طور جدا گانه پخته می شود. سپس از مواد دلخواه پر می شود. کیش اسفناج با استفاده از اسفناج خرد شده همراه با پنیر خامه ای و پنیر پیتزا و سس بشامل پر می شود. این غذا را می توان به عنوان یک غذای سبک و یا پیش غذا در مهمانی ها سرو نمود. ظاهر و طعم زیبایی دارد و برای کسانی که اسفناج نمی خورند می تواند خوشایند باشد. این غذا را می توان با پنیر خامه ای و پنیر پیتزا کمتری تهیه نمود و برای کسانی که رژیم هستند سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
کره به دمای محیط رسیده۱۱۰ گرم
ماست۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
آرددو و نیم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
مواد داخل کیش
اسفناج خرد شده۳۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۳ حبه
شیر۱ پیمانه
آرد۲ قاشق غذا خوری
کره۲۵ گرم
نمک و فلفلبه مقدار لازم
جوز هندییک چهارم قاشق چای خوری
پنیر پیتزا۱ پیمانه

دستور پخت کیش اسفناج

مرحله اول

بای تهیه کیش اسفناج در ابتدای کار یک کاسه مناسب بر می داریم. در ادامه کره نرم شده و ماست و تخم مرغ را با هم درون کاسه می ریزیم و با همزن دستی آن را مخلوط می کنیم. سپس نمک را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را نیز کم کم اضافه می کنیم تا جایی که خمیر نرمی بدست آید و به دست نچسبد. خمیر را ورز می دهیم تا یک خمیر منسجم و یکدستی بوجود آید. یک کاسه بر می داریم و کف آن را چرب می کنیم.

مرحله سوم

خمیر را درون کاسه قرار می دهیم. روی آن را سلفون می کشیم و به مدت یک تا دو ساعت در یخچال استراحت می دهیم. بعد از این که زمان مناسب استراحت کرد، سطح کار را آرد پاشی می کنیم. خمیر را روی سطح با کمک وردنه باز می کنیم.

مرحله چهارم

کف قالب را چرب کرده و خمیر را درون آن قرار می دهیم. اضافات خمیر را برش می زنیم. روی سطح خمیر را با چنگال سوراخ کرده و به مدت نیم ساعت مجددا درون یخچال قرار می دهیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله پنجم

سپس روی قالب را از یخچال خارج می کنیم. روی سطح خمیر را کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس روی آن را حبوبات خام می ریزیم و به مدت ۱۵ دقیقه در فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا خمیر پخته شود.

مرحله ششم

پیاز را شسته و پوست می کنیم. یک تابه بر می داریم. کمی روغن زیتون کف آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. پیاز ها را درون روغن ریخته و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس سیر را رنده کرده و به پیاز ها اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس تفت می دهیم تا عطر سیر نیز آزاد شود. اسفناج های خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود و کمی تفت بخورد. سپس نمک و فلفل و را اضافه می کنیم. در آخر پنیر خامه ای را خرد می کنیم.

مرحله هشتم

سپس به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. یک قابلمه کوچک برداشته و کره را درون آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره نرم شود. باید دقت شود که حرارت آن زیاد نباشد و کره نسوزد.

مرحله نهم

سپس آرد را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس یک لیوان شیر گرم را به آرامی به آن اضافه می کنیم و سریع مخلوط می کنیم تا آرد گلوله نشود. سس سفید را مرتب هم می زنیم تا به غلظت دلخواه برسد.

مرحله دهم

کمی جوز هندی را می توان به دلخواه به سس سفید اضافه کرده و از روی حرارت بر می داریم و به اسفناج ها اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. نان پخته شده در فر را از فر خارج کرده و حبوبات خام را با استفاده از کاغذ روغنی از روی کیش بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله یازدهم

از مواد اسفناجی درون کیش می ریزیم و آن را پر می کنیم. سپس روی آن را با پنیر پیتزا می پوشانیم. سپس درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار می دهیم تا زمانی که پنیر آب شود و روی آن طلایی شود.

مرحله دوازدهم

اگر روی آن طلایی نشد، حدود ۳ دقیقه گریل فر را روشن می کنیم تا رپنیر رنگ بگیرد. قالب را از فر خارج کرده و کیش را از قالب خارج می کنیم. سپس روی سینی توری قرار می دهیم تا خنک شود. برش می زنیم و سرو می کنیم.