پیونگ‌یانگ جمعه از پرتاب نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد تاکتیکی خبر داد. جو بایدن این پرتاب موشکی را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت دانست اما گفت همچنان آماده گشایش دیپلماسی با کره‌شمالی است.

ری پیونگ چول، دبیر کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره‌شمالی گفت، این آزمایش اقدامی در "دفاع از خود" مقابل تهدیدات کره‌جنوبی و ایالات متحده بوده که حاصل رزمایش‌های نظامی و تسلیحات پیشرفته آنهاست.

این مقام در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) منتشر کرد، گفت: ما نگرانی عمیق خودمان را در رابطه با اظهارات مدیر اجرایی آمریکا درباره سرزنش کردن این شلیک‌ که حق کشورمان در دفاع از خود است، به عنوان نقض "قطعنامه‌های" سازمان ملل ابراز می‌کنیم و این آشکارا خصومت عمیق او را فاش می‌کند.

او گفت: اظهارات بایدن تحریک‌آمیز و تجاوز آشکار به حق کشورمان در دفاع از خود است. چنانچه واشنگتن به بیان این اظهارات بی‌فکر ادامه دهد، با چیزی مواجه می‌شود که اصلا خوب نیست. ما به هیچ وجه به منظور جلب نظر کسی یا تاثیر بر سیاست او، تسلیحات تولید نمی‌کنیم. فکر می‌کنم که دولت جدید آمریکا آشکارا اولین گام را اشتباه برداشته است.

این مقام کره‌شمالی همچنین دولت بایدن را به "سوءاستفاده از هر فرصتی" برای تحریک پیونگ‌یانگ از طریق توصیف آن به عنوان یک "تهدید امنیتی" متهم کرد.

ری پیونگ چول، دبیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره‌شمالی گفت، واشنگتن روی یک "منطق شبه‌گانگستری" تاکید دارد تا تسلیحات هسته‌ای استراتژیک را به کره‌جنوبی آورده و به راحتی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما آزمایش کند اما کره‌شمالی را حتی از آزمایش یک سلاح تاکتیکی منع کند.

او افزود: ما به خوبی می‌دانیم که چه باید کنیم. ما به افزایش دقیق‌ترین و گسترده‌ترین قدرت نظامی خود ادامه خواهیم داد.