ساخت اسپری بدن در خانه با دو تکنیک ساده

ساخت اسپری بدن در خانه با دو تکنیک ساده


منبع: آرگا

128

1400/1/8

00:04


خوشبو بودن یکی از راز های شیک و دلربا بودن است که با توجه به فعالیت های روزانه هیچکس بوی عرق بدن را نمی پسندد و برای رفع آن از ادوکلن و خوشبوکننده ها استفاده می کنند. در این راستا ما در این مجله می خواهیم ساخت اسپری بدن را به شما به روش خانگی آموزش دهیم.

بوی نامطلوب و عرق بدن برای هیچکس قابل تحمل نیست و حس بدی را در ذهن اطرافیان بر جا می گذارد که برای رفع آن بهتر است از دئودورانت و خوشبوکننده ها استفاده شود. چه بهتر که این خوشبوکننده ها را ما در خانه خودمان بسازیم و از دئودورانت های شیمیایی بازار خریداری نکنیم که کمتر دچار عارضه شویم. در حال حاضر که در فصل تابستان به سر می بریم و مشغله های کار و زندگی و محیط بیرون از خانه داریم با این مشکل روبرو می شویم. ما در این مقاله می خواهیم با ساختن خوشبو کننده خانگی که خواص مفیدی دارد و از عطر دلپذیری بهره می گیرد کمک بگیریم تا بهترین نوع آن را به شما عزیزان آموزش دهیم.

ساخت اسپری بدن در منزل

ساخت اسپری بدن در خانه

برای این که فردی جذاب و با شخصیت به نظر برسید باید به غیر از خوشتیپ کردن خوشبو هم باشید. بوی مطلوب و دلچسب از استرس روزانه شما می کاهد و حسی آرامش بخش به اطرافیان می بخشد که نظر آن ها را هم به خود جلب می کند. خوشبوکننده ها با هر نوع بو خاصی که دارند مورد استقبال عموم قرار می گیرند و از استشمامش سیر نمی شوند. با این وجود که نوع محصولات شیمیایی او موجب آسیب رسیدن به مغز می شود و باعث بروز بیماری اوتیسم و سرطان خواهد شد بهتر است از نوع خانگی او استفاده نمایید. ما در مجله آرگا برای شما همراهان گرامی ساخت اسپری بدن را به روشی ساده در منزل آموزش می دهیم تا برای شروع یک روز عالی و بدون هیچ استرسی از آن در محیط کار یا منزل استفاده نمایید با ما همراه باشید.

افزودن رایحه در ساخت اسپری بدن

درست کردن خوشبوکننده ساده بدن

  1. در ابتدا برای ساخت اسپری بدن در خانه باید به جای استفاده از شیشه یک بطری اسپری پلاستیکی تهیه نمایید. در بطری پلاستیکی چون روغن طبیعی به کار می بریم دیرتر از بطری شیشه ایی خراب می شود.
  2. سپس داخل بطری را با آب تصفیه (معدنی) پر کنید و مقداری جا برای اسانس و روغن طبیعی هم بگذارید. بهتر است از آب شیر استفاده نکنید چون حاوی املاح معدنی بوده و امکان این که در بدن شما تاثیر بد بگذارد و عمر اسپری کاهش یابد است.
  3. بعد به میزان هر شصت میلی لیتر آب به مقدار چهل قطره روغن طبیعی به بطری بی افزایید. در نهایت برای داشتن رایحه مناسب می توانید چند رایحه ای که دوست دارید را با هم مخلوط و درون بطری بریزید. مثلا از عصاره اسطوخودوس یا گریپ فروت که بوی دلپذیر و با طراوت دارد و یا از رایحه مریم گلی که خاصیت آنتی باکتریال دارد و بوی بد و اضطراب را از بین می برد می توانید استفاده کنید.
  4. در آخر درب بطری را ببندید و تکان دهید به همین آسانی شما با ساخت اسپری بدن خانگی آشنا شدید. برای استفاده در نظر داشته باشید که به مرور زمان روغن و آب از هم جدا می شوند پس در هنگام مصرف آن را به خوبی تکان دهید.

انواع ساخت دئودورانت بدن

تهیه اسپری بدن خانگی با روغن طبیعی

  • برای شروع ساخت خوشبو کننده از بطری پلاستیکی ۷۰ یا ۹۰ میلی لیتری استفاده نمایید. چون روغن های طبیعی امکان خراب شدن زودتر درونشان وجود دارد.
  • قیف را در دهانه بطری بگذارید تا با ریختن مواد داخلش آسان تر انجام شود.
  • به مقدار سی میلی لیتر (۲ قاشق غذاخوری) آب مقطر (تصفیه) درون بطری بریزید. همچنین می توانید برای جایگزین ۲ قاشق آب مقطر از ۳ قاشق تونر استفاده کنید تا بدن شما تقویت شود و همانند گل رز بوی مطلوبی بدهد.
  • بعد ۱ قاشق غذا خوری فندوق افسونگر را به مواد بطری بی افزایید. این ماده مثل تونر عمل می کند تا پوست مرطوب و به دور از خشکی داشته باشید.

ساخت عطر بدن خانگی

  • فندوق افسونگر یک ماده نگهدارند برای داشتن رطوبت بدن است که از جدا شدن روغن طبیعی و آب پیشگیری می کند.
  • اگر مایلید زمان نگهدارنده بیشتری برای اسپری بدن خود داشته باشید از یک قاشق غذاخوری گلیسیرین استفاده نمایید تا هم نرم کننده و هم مرطوب کننده خوبی داشته باشید.
  • سپس به میزان ۱۸ قطره روغن طبیعی را به بطری تان بی افزایید. همچنین می توانید از خوشبوکننده هایی مثل: لیمو یا گریپ فروت با رایحه طبیعی کمک بگیرید. اگر تونر استفاده کرده اید دیگر نیازی به اضافه کردن روغن طبیعی نیست.
  • در نهایت درب بطری پلاستیکی را ببندید و او را در هنگام مصرف خوب تکان دهید تا روغن و آب جدا شده اش مخلوط شود.

چگونه اسپری بدن در خانه بسازیم؟

مشاهده کردید که به همین راحتی دئودورانت خانگی شما ساخته شد و می توانید از او به صورت روزانه برای رفع بوی عرق و خوشبو شدن پوست بدون هیچ ضرری با سلامت بالا و ماندگاری زیاد استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو