نکات پخت پنکیک

مواد لای پنکیک روش نگهداری پنکیک در یخچال پنکیک چیست پنکیک را با چی بخوریم چرا پنکیک خمیر میشود

پنکیک از آن دسته کیک ها است که طرفداران بسیار زیادی را بین بزرگترها به کوچکترها دارد. پنکیک نوعی کیک بسیار خوشمزه و لطیف است که اغلب برای صبحانه ها آن را مصرف می‌کنند. همچنین از این کیک خوشمزه به عنوان عصرانه نیز استفاده می‌ شود. اما بیاری از افراد هستند که خودشان می‌توانند پنکیک خانگی درست کنند. باید بدانید پخت پنکیک خانگی اصلا کار سختی نیست و بسیار آسان تر از چیزی است که فکرش را بکنید. اما برای پخت پنکیک در خانه حتماً باید نکات پخت پنکیک را بلد باشید.

فوت و فن های پخت پن کیک خوشمزه

نکات پخت پنکیک

همانطور که می دانید درست کردن هر شیرینی و کیکی فوت و فن خاص خودش را دارد. از این رو ما در این مقاله سعی داریم نکات پخت پنکیک را به شما آموزش دهیم. همچنین در این مقاله روش های تزیین پنکیک را نیز به شما می‌گوییم. بنابراین سعی کنید نکات مهم پخت پنکیک را در جایی برای خودتان یادداشت کنید و حتما مواردی را که می‌گویم در هنگام آشپزی رعایت کنید. مطمئنم در پایان این مقاله بسیار هیجان زده می شوید که دوباره یک پنکیک خانگی بسیار خوشمزه درست کنید. بنابراین از همین حالا قلم و کاغذ خود را آماده کنید تا با مهم ترین نکات پخت پنکیک آشنا شوید.

استفاده از شیر یا آب میوه

در ابتدا باید بگویم استفاده از شیر در بسیاری از کیک ها و خوراکی ها طعم بسیار خوبی را به آن ها می‌دهد. درباره پنکیک هم همین طور است. یکی از مهم ترین نکات پخت پنکیک استفاده از شیر است. شما می توانید در پخت پنکیک به جای آب از شیر استفاده کنید. با اضافه کردن شیر پنکیک بسیار خوشمزه تری خواهید داشت. اگر به میوه های مختلف علاقه دارید می توانید نصف لیوان شیر و نصف لیوان آب میوه اضافه کنید. مثلاً می توانید از آب پرتقال، آب هلو یا هر میوه دیگری که دوست دارید، در تهیه پنکیک استفاده کنید.

روغن و بکینگ پودر

همچنین بسیاری از افراد از وانیل در پخت پنکیک استفاده می کنند. البته اگر شما آن را دوست ندارید، می توانید از آن استفاده نکنید. یکی دیگر از مهمترین نکات پخت پنکیک استفاده از روغن است. همانطور که می دانید برای تهیه هر کیکی باید در آن روغن بریزیم. برای تهیه پنکیک نیز باید توجه کنید که از روغن کانولا یا روغن های گیاهی دیگر استفاده کنید. همچنین ذکر این نکته ضروری است که شما می‌توانید از بکینگ پودر هم در پخت پنکیک استفاده کنید. استفاده از این پودر کاملا اختیاری است. اما اگر از بکینگ پودر داخل پنکیک بریزید، باعث می شود پنکیک شما پف دار، خوشمزه و زیباتر شود.

استراحت مایه پنکیک

یکی دیگر از مهم ترین نکات پخت پنکیک، استراحت دادن به مایه ی پنکیک است. اگر شما بگذارید مایه ی پنکیک به خوبی استراحت کند، نشاسته ای که در آن وجود دارد آرام تر می شود. همچنین این موضوع باعث می‌شود تا کیک شما بسیار نرم و پف دار شود. از دیگر نکات بسیار مهم این است که اصلاً نباید مایه ی پنکیک را زیاد هم بزنید. اگر این کار را بکنید بعد از پخت، پنکیک شما بسیار سفت می شود. بنابراین در همزدن مایه ی پنکیک زیاده‌روی نکنید.

تابه مناسب

از دیگر نکات پخت پنکیک باید به نکات مهم در زمان پخت پنکیک اشاره کنیم. در ابتدا شما باید بدانید که برای پخت پنکیک بهتر است از تابه ی تفلون استفاده کنید. اگر از تفلون استفاده کنید پنکیک شما به هیچ عنوان به تابه نمی چسبد. همچنین می توانید از تابه های بزرگتری استفاده کنید تا تعداد بسیار زیادی پنکیک به طور همزمان درست کنید. اما در ادامه مدت زمان پخت پنکیک بسیار مهم است. البته این موضوع بستگی به این دارد که شعله شما چقدر باشد. اما به طور متوسط هر طرف پنکیک حدود ۳۰ الی ۶۰ ثانیه نیاز دارد تا به طور کامل بپزد. اما چگونه باید مطمئن شویم که پنکیک به خوبی پخته است؟

حباب های رو پنکیک

یکی دیگر از نکات پخت پنکیک و فوت و فن های مهم، وجود حباب های ریز روی پنکیک است. اگر در حین پخت متوجه تشکیل حباب های ریز روی پنکیک شدید، باید مطمئن باشید که پنکیک شما به خوبی پخته است. بنابراین می توانید پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر آن هم به خوبی بپزد. خیلی از افراد پنکیک های برشته را بیشتر دوست دارند. بنابراین اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، می توانید مدت زمان بیشتری را به پنکیک بدهید تا به طور کامل سرخ و برشته شود. توجه کنید که برای هر طرف پنکیک فقط یک بار سرخ‌شدن کافی است. نیازی نیست که پنکیک را بارها به چرخانیم. برای هر طرف همان یک دقیقه کافی است.

تزئین پنکیک

بدون شک یکی دیگر از مهم ترین نکات پخت پنکیک و شاید دغدغه خیلی از افراد، تزیین پنکیک است. اما نگران نباشید ما این مورد را هم به شما آموزش می دهیم. برای تزیین پنکیک از مواد بسیار متفاوتی می توانید استفاده کنید برای مثال می‌توانید از خامه، پودر شکلات و توت فرنگی استفاده کنید. یکی از سوال هایی که پیش می‌آید این است که پنکیک را با چی بخوریم؟ اما، ما برای این سوال شما هم جوابی داریم. خیلی از افراد لابلای پنکیک ها خامه میریزند و حتی به کمک توت فرنگی نیز آن را کمی حجیم می کنند. توصیه می کنم حتما این ترکیب را امتحان کنید، چون بسیار لذیذ است. در نهایت هم می توانید پودر شکلات را روی پنکیک بریزید و از خوردن آن لذت ببرید.

استفاده از مواد دلخواه

همچنین می توانید از میوه های متفاوتی برای تزیین استفاده کنید. مثلا توت فرنگی و موز میوه های بسیار کاملی هستند می توانید این ها را در کنار پنکیک بگذارید و آن را نوش جان کنید. حتی می توانید پودر نارگیل، دارچین و لیمو بر روی پنکیک خود بریزید و این ترکیب را هم تست کنید. اما خیلی از افراد دوست دارند، پنکیک خانگی آن ها کم شیرین تر باشد. بنابراین می‌توانید از عسل، کره و شکلات آب شده استفاده کنید. این مواد هم برای ایجاد یک وعده کامل و مغذی بسیار مفید است. اگر این پنکیک خانگی را برای صبحانه میخواهید درست کنید، می‌توانید از خامه، عسل و مربا نیز استفاده کنید. در نهایت از آخرین نکات پخت پنکیک باید به این مورد اشاره کنیم. اگر می‌خواهید پنکیک زیباتری داشته باشید، حتماً از قالب های پنکیک استفاده کنید. این کار هم به تزیین و زیبایی پنکیک کمک می‌کند و هم کار شما را راحت تر می کند.