طرز تهیه سان شاین

سان شاین یعنی چه طرز تهیه سان شاین انواع سان شاین برای مهمانی های شیک اسموتی کافی شاپ ویکی پدیا بستنی سان شاین

سان شاین یک دسر شیک و مجلسی است که در لیوان یا جام های بلند سرو می شود. این دسر را می توان به عنوان میان وعده یا دسر بعد از غذا تهیه و سرو نمود. سان شاین از ژله و بستنی و تکه های تازه میوه تهیه می شود که به صورت لایه لایه درون ظرف مناسب ریخته می شود. سان شاین مانند میلک شیک در کافی شاپ ها نیز سرو می گردد که جایگزین بستنی است.

مواد لازم برای ۲ نفر
ژله آلوئه ورا۱ بسته
ژله بلوبری۱ بسته
آبجوش برای هر ژلهنصف لیوان
آب سرد برای هر ژلهنصف لیوان
موز و کیویبه مقدار لازم
بستنی (وانیلی و بلوبری و تمشک و شکلاتی)به مقدار دلخواه
چتر۲ عدد
شکلاتبه مقدار لازم

دستور تهیه سان شاین

مرحله اول

برای تهیه سان شاین خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، دو کاسه جدا گانه بر می داریم. هر کدام از ژله ها را درون یکی از کاسه ها می ریزیم. سپس به هر کدام نصف لیوان آب جوش اضافه کرده و سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا کامل حل شود.

مرحله دوم

وقتی ژله ها حل شد و شفاف شد، نصف لیوان آب سرد به هر کدام از ژله ها اضافه می کنیم و بهم می زنیم تا یکدست شود. سپس درون یخچال حدود نیم ساعت قرار می دهیم تا نیم بند شود. در این فاصله، کیوی را شسته و پوست می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کیوی به صورت حلقه ای نازک می بریم. ۴ برش کافی است. در ادامه بقیه کیوی را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. حالا موز را هم جدا گانه پوست کنده و به صورت حلقه ای ۴ برش نازک ایجاد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بقیه موز را هم به صورت نگینی ریز، خرد می کنیم و کنار می گذاریم. ژله نیم بند شده را از یخچال بیرون آورده و با قاشق آن را خرد می کنیم. سپس ظرف مناسب سان شاین را برداشته و ته آن را یک لایه ژله خرد شده بلوبری می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس حلقه های موز را به کناره های لیوان می چسبانیم.درون آن را هم از موز خرد شده پر می کنیم. سپس روی موز را یک لایه ژله آلوئه ورا خرد شده می ریزیم. سپس دوباره به دیواره های لیوان، ورقه های کیوی می چسبانیم.

مرحله ششم

سپس درون آن را هم از کیوی خرد شده پر می کنیم. لایه آخر از هر اسکوپ بستنی به طعم دلخواه روی آن می ریزیم. سعی می کنیم از حداقل دو طعم بستنی استفاده کنیم. سان شاین را با چتر های کوچک تزیینی و هر شکلات یا ویفری تزیین می کنیم.