ماجرای ۱۲ روز خانه‌نشینی جهانگیری

منبع: برترین ها

72

1400/1/8

11:49


دبیرکل حزب ندای ایرانیان جزئیاتی جدید از استعفا و خانه‌نشینی جهانگیری در آبان سال ۹۸ اعلام کرد.

خبرگزاری دانشجو: صادق خرازی، فرزند آیت‌الله خرازی از افراد تاثیرگذار دهه‌های قبلی حوزه علمیه است. او چند سالی است که حزب ندای ایرانیان را با رویکرد اصلاح‎‌طلبی تأسیس کرده است. صادق خرازی درباره استعفا و خانه‌نشینی جهانگیری در آبان سال ۹۸ افشاگری کرد.
 
آقای جهانگیری شاید ده­‌ها موضوع در دلش باشد که نخواهد بگوید. آقای جهانگیری بعد ماجرای بنزین آبان ماه، ۱۲ روز در خانه نشست و وزرا به دنبالش رفتند و وی را برگرداندند.
 
یعنی استعفا داده بودند؟
 
بله. چرا این‌ها را نمی­‌گویند؟ بیایند و به مردم بگویند. این‌ها باید برای جامعه و مردم گفته شود. اگر نمی­‌خواهیم شفاف باشیم و فکر می­‌کنیم مردم غریبه هستند، مردم نامحرم هستند؛ همین راه را ادامه بدهند، همین طور که تا به حال ادامه دادند و کار به قضاوت تاریخ بسپارند.
 
شما دو نکته اساسی در مواجهه اصلاحات با دولت بیان کردید. یکی اینکه فرمودید که یکسری قول‌­هایی در سال ۹۶ به آقای جهانگیری داده‌­اند و اعمال نشد. یک پارادوکس این میان مطرح است که بعد از آمدن ترامپ و اعمال تحریم‌­هایی که انجام شد. یکسری موضوعات و نابسامانی‌­های ارزی به وجود آمد اینطور می­‌گویند که دلار ۴۲۰۰ تومانی دستپخت آقای جهانگیری بود و مامور شد تا بیاید به مردم بگوید. این مسئله متناقض است!
 
من نمی‌دانم، خود آقای جهانگیری باید بیاید روشنگری کند. من در جلسات نبودم و براساس شنیده­‌های خودم می­‌گویم؛ براساس آگاهی‌های فردی خودم عرض می­‌کنم. شاید موضوعاتی که می­‌گویم این قسمتش قابل مناقشه باشد، امیدوارم روشنگری کنند.
 
آقای جهانگیری، خروجی یک عقل جمعی و جلسه جمعی را آمد و بیان کرد مثل یک سخنگوی دولت. سخنگوی دولت که مسئول اجرایی قوانین نیست. آقای جهانگیری خودش می‌­گوید که فداکاری کردم و کسی نبود که جلو بیاید. آقای روحانی گفتند و من آمدم بیان کردم و بازار به خاطر اعتباری که ایشان در بخش صنعت داشت؛ ۸ سال وزیر بود ایشان بیاید صحبت کند و التیام و آرامش در بازار مستقر شود و جلوی التهاب را بگیرند.
 
جهانگیری وقتی کاری از دستش برنمی‌آید بیخود پای دولت می‌ایستد
 
من سخنگوی آقای جهانگیری نیستم؛ تازه منتقد ایشان هستم. آقای جهانگیر وقتی نمی‌­تواند کاری کند، بی­خود پای این شیوه می‌­ایستد. نقد ما به آقای جهانگیری این است که وقتی زمینه کار برایش فراهم نبود، برای چه ادامه داد.
 
حتی چندبار اصلاح طلبان هم پیشنهاد استعفا به ایشان دادند؟ این حرف درست است؟
 
بله، خودش هم استعفا کرد و نمی‌گذاشتند. در نهاد‌هایی هم در جا‌های مختلف مصلحت نمی‌­دانستند که آقای جهانگیری برود؛ لذا همه این‌ها در فرایند سیاسی ایران نقش داشته‌­اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو