آرگو یوونگو، سخنگوی پلیس اندونزی در گفت و گو با خبرنگاران در این خصوص گفت که مسیحیان در حال انجام فرایض دینی روز یکشنبه در داخل این کلیسا بودند که دو بمبگذار انتحاری خود را به مجتمع کلیسایی نزدیک و بعد از رو به رو شدن با نگهبانان ورودی این مجتمع خود را منفجر کردند.

وی بدون اشاره به آمار قربانیان احتمالی این حادثه مهاجمین را موتورسوارنی معرفی کرد که در پایان مراسم دینی خود را به ورودی مجتمع رسانده بودند و با این وجود موفق نشده بودند خود را قبل از انفجار به درون جمعیت برسانند.

به گفته سخنگوی پلیس، نیروی های امنیتی اطراف کلیسا و ماشین های پارک شده که تخریب شدند را با طناب کشی از بخش های دیگر جدا کردند. 

کشیش کلیسا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی متروی اندونزی درباره این انفجار گفت:" هنگامی که مراسم پایان یافته بود و مردم می خواستند کلیسا را ترک کنند این اتفاق رخ داد ." 

وی همچنین افزود :" افراد کلیسا از ورود فردی به درون کلیسا که به نظر بمب گذار انتحاری می رسید ممانعت کرده بودند و ۱۰ نفر هم مجروح شدند."

یاقوت چولیل قاموس، وزیر امور دینی اندونزی نیز بعد از این حادثه در یک پیام ویدئویی که در اختیار رسانه ها قرار گرفت ضمن محکوم کردن این حادثه، مسیحیان این کشور را به صبر و خویشتنداری دعوت کرد و مهاجمین را افراد منحرف از دینی توصیف که که پیام های صلح آمیز ادیان الهی را درک نکردند و از سر تعصبات کور و خودخواهانه دست به اقدامات غیرقانونی و انسانی می زنند.

تاکنون کلیساها در اندونزی بارها از سوی افراط گرایان هدف قرار گرفته اند. در سال ۲۰۱۸ ، ده ها نفر توسط اعضای یک خانواده که با عملیات انتحاری خود را در کلیسایی  واقع در شهر سورابایا که دومین شهر بزرگ اندونزی منفجر کرده بودند، کشته شدند. 

از جمله این حملات تروریستی در سال ۲۰۰۲ در جزیره بالی این کشور اتفاق افتاده بود که در آن حادثه نیز بیش از ۲۰۰ شهروند این کشور جان باخته بودند.

اندونزی بزرگ ترین کشور به لحاظ جمعیت اکثریت مسلمان در دنیاست.