Ghost of Tsushima

سونی پیکچرز و پلی‌استیشن پروداکشنز یک اقتباس سینمایی از بازی اکشن و ماجراجویانه «روح سوشیما» (Ghost of Tsushima) با همکاری «چاد استاهلسکی» در مقام کارگردان توسعه می‌دهند. این بازی از زمان عرضه در ژوئیه ۲۰۲۰ بیش از ۶.۵ میلیون کپی فروخت.

بازی «روح سوشیما» توسط استودیوی «ساکر پانچ» توسعه پیدا کرده و توسط سونی اینترتینمنت منتشر شده است. داستان بازی در مورد یک جنگجوی سامورایی به نام «جین ساکای» است، آخرین بازمانده‌ی قبیله‌اش که باید سنت‌های شکل‌دهنده‌ی هویتش به عنوان یک جنگجو را فراموش کند و برای آزادی سوشیما وارد نبردی غیرمرسوم شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، استاهلسکی، «الکس یانگ» و «جیسون اسپیتس» تهیه‌کنندگان اقتباس سینمایی با کمپانی «۸۷ایلون» خواهند بود. «اسد قزلباش» از جانب پلی‌استیشن پروداکشنز تهیه‌کننده‌ی فیلم است و با «پیتر کانگ» همکاری می‌کند.

«روح سوشیما» در سه روز اول انتشار در سراسر دنیا ۲.۴ میلیون واحد فروخت و به پرفروش‌ترین بازی پلی‌استیشن ۴ در این بازه‌ی زمانی تبدیل شد. این بازی نامزد چندین جایزه از جمله بهترین بازی سال، بهترین کارگردانی و بهترین روایت بود. پس از «آنچارتد» (Uncharted) این دومین اقتباس سینمایی با همکاری سونی پیکچرز و پلی‌استیشن پروداکشنز است. «آنچارتد» با بازی «تام هالند» در حال پشت سر گذاشتن مرحله‌ی پس از تولید است و ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. سونی پیکچرز و پلی‌استیشن پروداکشنز در حال توسعه‌ی اقتباس تلویزیونی از بازی «آخرین بازماندگان ما» (The Last of Us) برای شبکه‌ی HBO نیز هستند و با «کرگ میزین» نویسنده‌ی «چرنوبیل» (Chernobyl) همکاری کرده‌اند.

استاهلسکی پس از کارگردانی سه قسمت اول «جان ویک» (John Wick)، آماده‌ی کارگردانی «جان ویک ۴» است. «جان ویک» اول تا سوم بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته‌اند. این هفته گزارش شد که قسمت چهارم و پنجم «جان ویک» بر خلاف اعلام قبلی به صورت همزمان فیلمبرداری نخواهند شد و «درک کولستاد» نویسنده‌ی سه قسمت اول در نگارش قسمت‌های بعدی مشارکتی ندارد.