از آب چشمه چه استفاده‌هایی می‌شود؟

منبع: نبض ما

235

1400/1/9

01:36


هنگامی که آب های زیر زمینی از طریق شکاف، ترک و دیگر راه ‌های طبیعی، به سطح زمین راه پیدا می‌کنند، چشمه پدید می‌آید. آب این چشمه ها به دلیل زلال بودن و شفافیت بسیاری که دارند، در زمان های قدیم که لوله کشی به خانه ها راه نیافته بود، برای نوشیدن و استفاده خانگی اهمیت بسیاری داشت.

هنگامی که آب چشمه از بین سنگ ‌ها و ماسه ‌ها عبور می کند و در صورتی که با آلودگی های سطح زمین و آب های جاری (مانند گل و لای باران) در تماس نباشد، هیچ گونه گل و لایی در آن وجود نداشته و قابل شرب می‌ باشد. به همین دلیل، معمولا بهترین انتخاب، برای افراد ساکن روستا و مناطقی است که دسترسی به آب لوله کشی ندارند.

چشمه آب معدنی چیست؟

چشمه های آب معدنی همان طور که از نامشان پیدا است، دارای املاح طبیعی مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم هستند. نوشیدن تنها یک لیوان از آب معدنی موجود در چشمه، می تواند نیاز بدن انسان را به هر مواد و املاح مورد نیاز آن پاسخ دهد. چشمه های آب معدنی از لحاظ املاح به سه دسته نمکی، گوگردی و آهن دار تقسیم شده و از لحاظ منشا، در سه گروه سطحی، عمقی و مخلوط قرار می گیرند.

چه مارکی از دستگاه تصفیه آب خانگی را خریداری کنیم؟

آب چشمه چه خواص درمانی و شفابخشی دارد؟

آب تمامی چشمه ها دارای ساختار و مواد یکسان نیستند. به همین خاطر این آب ها با توجه به نمک، بستر و شرایط منطقه ای، دارای کاربرد و خواص درمانی متفاوت هستند. تماس آب چشمه با بدن، به درمان بسیاری از بیماری ها مانند روماتیسم، راشیتیسم، لنفاتیسم و برخی از بیماری های مربوط به زنان کمک می کند. آب چشمه صفرای بدن را افزایش داده و باعث حرکت روده و جلوگیری از یبوست می شود. 

معایب نوشیدن آب چشمه شامل چه مواردی می‌شوند؟

از آن جایی که آب چشمه تصفیه نمی شود، نوشیدن مداوم از آن توصیه نمی گردد. این آب ها در کنار داشتن مزایای بی شمار، دارای معایب متعددی نیز می باشند. از جمله این معایب می توان به موارد زیر اشار نمود:

بیلی روبین در آزمایش خون

چشمه‌های آب مشهور ایران کدامند؟

ایران از لحاظ داشتن چشمه ها و قنات ها بسیار غنی است اما با این حال این چشمه ها بر اثر بارش کم در طول سال، مدیریت ضعیف و استفاده نادرست از این منابع آبی رو به کاهش و از بین رفتن می باشند.


نبض ما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو