این اردوگاه در استان الحسکه بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان در خاورمیانه است.

این حمله ۲ روز پس از دیدار رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از اردوگاه الهول و با صدور چندین بیانیه از سوی سازمان‌های جهانی صورت می‌گیرد که شرایط انسانی وخیم این اردوگاه را محکوم کرده بودند.

این یورش پس از آن شکل گرفت که شمار کشته‌های مزدوران همدست گروهک قسد در اردوگاه الهول در چند روز گذشته به خصوص اتباع عراقی افزایش یافته بود.

رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی از تمام کشورهای عربی و خارجی خواست که هز چه زودتر شهروندان خود را که عضو گروهک تروریستی داعش هستند و در زندان‌های آمریکا و قسد در شمال شرق سوریه به سر می‌برند به کشور خود منتقل کنند.

براساس این گزارش، ارتش آمریکا و نیروهای مسلح قسد به بخش نخست این اردوگاه که زنان و فرزندان اعضای داعش مستقر هستند، حمله و اقدام به تعیین هویت آنان از طریق چشم کردند.

براساس گزارش منابع آگاه، ۱۰ هزار نفر یاد شده با نظارت افسران و فرماندهان آمریکا و کشورهای موسوم به "ائتلاف بین المللی" علیه داعش یکشنبه نواری در اطراف اردوگاه ایجاد کرده و همه ورودی‌ها را بستند.

این گزارش می افزاید، این نیروها همچنین چندین منزل را نیز به تصرف خود درآورده و آن را به مقر مدیریت عملیات خود تبدیل کرده و اقدام به ایجاد پست ایست و بازرسی در طول مسیری کرده‌اند که اردوگاه الهول را به شهر الحسکه وصل می‌کند.

این اقدام همزمان با به پرواز درآمدن بالگردهای آمریکایی بر فراز شهرک های الهول و اردوگاه واقع در آن صورت گرفته است.

شمار کشته‌های اردوگاه الهول که همدست با ارتش آمریکا و شبه نظامیان قسد بودند، از آغاز سال ۲۰۲۱ به ۴۰ کشته رسیده است که بیشتر آنان را اتباع عراقی تشکیل می‌دهند.

منابع آگاه به اسپوتنیک گفته‌اند که کشته شدن آنان در این اردوگاه در نتیجه مزاحمت‌هایی این افراد برای ساکنان و نیز جاسوسی آنان برای ارتش آمریکا بوده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت امنیتی در اردوگاه الهول با مدیریت شبه نظامیان دمکراتیک سوریه (قسد) نگران کننده است، به ویژه آن که از آغاز سال جاری میلادی ۴۰ تن کشته شدند که ۱۶ تن آنان در ماه مارس رخ داده است.