طرز تهیه شربت سکنجبین؛ تجربه‌ی طعمی نوستالژی

منبع: برترین ها

169

1400/1/9

08:24


شربت سکنجبین یکی از شربت‌های خوشمزه و معروف قدیمی است که در قدیم بسیار مورد استفاده قرار میگرفته است. اما متاسفانه امروزه و با وجود نوشیدنی‌های صنعتی کمتر کسی است که به سراغ نوشیدنی‌های سنتی برود.

وب‌سایت غذالند: شربت سکنجبین یکی از شربت‌های خوشمزه و معروف قدیمی است که در قدیم بسیار مورد استفاده قرار میگرفته است. اما متاسفانه امروزه و با وجود نوشیدنی‌های صنعتی کمتر کسی است که به سراغ نوشیدنی‌های سنتی برود. ما در اینجا می‌خواهیم شما را با یک ترکیب عالی و پر خاصیت یعنی شربت سکنجبین آشنا کنیم.

شربت سکنجبین

سکنجبین در واقع سرکه و انگبین و مخلوطی است از سرکه و عسل که به میزان و مقدار معین در هم می‌آمیختند و از مخلوط آن شربتی خوش گوار و معطر وفرح بخش به وجود می‌آوردند. در برخی نقاط که عسل یافت نمی‌شد یا می‌خواستند شربتی ارزان قیمت فراهم کنند سکنجبین را از مخلوط سرکه و شکر تهیه می‌کردند، ولی همچنان آن را سکنجبین می‌نامیدند؛ و امروز که عسل گران یا کمیاب‌تر از گذشته شده به‌طور کلی این شربت را با شکر تهیه می‌کنند.

مواد لازم

  • شکر: ۱ کیلوگرم
  • آب: ۲ لیوان
  • سرکه: ۱۰۰ گرم
  • نعناع تازه: ۱۵۰ گرم
  • گلاب: مقداری

شربت سکنجبین

شربت سکنجبین

طرز تهیه:

۱: ابتدا شکر و آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید.

۲: سپس نعنا را خوب و به دقت بشویید، لازم نیست برگ نعنا را جدا کنید.

۳: بعد نعناع‌ها را به صورت دسته‌ای درآورده و دور آن نخ بپیچید و داخل مخلوط در حال جوش قرار دهید تا عطر و طعم نعناع جذب شربت شود.

۴: سپس کم کم سرکه و گلاب را اضافه کنید و بگذارید تا شربت بجوشد و غلیظ شود.

۵: در پایان شربت را از صافی رد کنید و بگذارید تا خنک شود.

نکته: می‌توانید زمان سرو، از خیار و لیموی تازه در این شربت خوشمزه استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو