همه کاربردهای روغن خراطین که باید بشناسید!

منبع: آرگا

104

1400/1/9

11:53


کاربردهای روغن خراطین آنقدر گسترده است که می‌توان فهرستی طولانی از آن تهیه کرد. این روغن طبیعی در سال‌های اخیر جایگاه ویژه‌ای در میان زنان و مردان به دست آورده ‌است. استفاده از این محصول در فرآیندهای زیبایی پوست و مو، در سراسر دنیا به چنان رواجی دست پیدا کرده است، که کمپانی‌های فراوانی به تولید و عرضه این ماده طبیعی روی آورده‌اند.

اما روغن خراطین چیست و از چه منبعی به دست می‌آید؟ چه بخش‌هایی از بدن را می‌توان بوسیله این روغن جوان و زیبا کرد؟ آیا روغن خراطین عوارض و مضراتی نیز دارد؟ ما به همه این سؤالات و سؤالات دیگری از این دست، پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در مورد این روغن طبیعی و بکر به دست آورید.

 

روغن خراطین از کجا به دست می‌آید؟

خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که روغن خراطین ریشه گیاهی دارد. اما این موضوع صحت ندارد. در واقع منبع تولید روغن خراطین نوعی کرم است. این روغن از کرمی به نام Earthworm تهیه می‌شود. Earthworm در اصطلاح عامیانه کرم خاکی نیز نامیده می‌شود. البته نام علمی این کرم «ایزینیا فتیدا» یا Eisenia Fetida است و در میان عموم با نام کرم خاکی قرمز معروف است. محل زندگی و رشد ایزینیا فتیدا در بافت کمپوست‌ها، پوشش‌های گیاهی پوسیده و کودها است.

 

روغن خراطین چگونه تولید می‌شود؟

در فرآیند تولید روغن خراطین، ابتدا کرم‌های «ایزینیا فتیدا» را خشک می‌کنند. این کار در معرض آفتاب انجام می‌گیرد. سپس کرم‌های خشک شده درون روغن‌های طبیعی خوابانده می‌شود. روغن کنجد و روغن زیتون از جمله موادی است که کرم‌های خشک شده ایزینیا فتیدا در آن قرار گرفته و در فرآیند روغن‌گیری خراطین به کار می‌آید. پس از آن و با گذشت مدت زمانی، کرم‌ها در روغن‌های نام برده حل شده و خود تبدیل به نوعی روغن غلیظ می‌شوند. ماده حاصل شده همان روغن خراطین است.

 

روغن خراطین چه ویژگی‌های فیزیکی دارد؟

روغن خراطین یک مایع غلیظ است. بوی تند و نامطبوع از ویژگی‌های فیزیکی این روغن است. همچنین قابلیت چشمگیری که این روغن در جذب شدن توسط پوست دارد، یکی دیگر از ویژگی‌های فیزیکی و شناسه‌های روغن خراطین است.

 

در روغن خراطین چه مواد و عناصری وجود دارد؟

پاسخ این سؤال به نوعی شما را متعجب می‌کند. اما اگر بخواهیم همه عناصر تشکیل دهنده این روغن را به شما معرفی کنیم، به فهرست زیر می‌رسیم:

  • آمینو اسید: از سی و یک نوع آمینو اسیدی که در طبیعت وجود دارد، هجده نوع از آن در روغن خراطین پیدا می‌شود. همین موضوع غنی بودن این روغن بکر را به اثبات می‌رساند. در واقع ۶۲ درصد از روغن خراطین را، پروتئین تشکیل می‌دهد.
  • الانتئین: این همان عنصری است که قابلیت حجم دهندگی را در روغن خراطین ایجاد کرده است. این روغن به عنوان منبع قابل توجهی از الانتئین، کاربرد گسترده‌ای در حجم دادن به عضلات و اندام‌های بدن انسان دارد.
  • اسیدهای چرب: یکی از عناصری که روغن خراطین را به یک ماده مغذی برای پوست و مو تبدیل کرده است، اسیدهای چرب است. این روغن حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ می‌باشد.
  • ویتامین E: ویتامین E از دسته ویتامین‌های ضروری برای سلامت انسان و به خصوص سلامت و زیبایی پوست و مو است. این عنصر حیاتی کاربردهای گسترده‌ای دارد. وجود ویتامین E در روغن خراطین، آن را به یک گزینه عالی برای حفظ سلامت جسم و جوانسازی پوست و مو تبدیل کرده است.

 

کاربردهای روغن خراطین کدام‌اند؟

در سال‌های اخیر محققان هر موضوعی را به طور گسترده مورد بررسی موشکافانه قرار داده‌اند. کمتر ماده و فرآیندی وجود دارد که از چشم دانشمندان دور مانده باشد. هر روز که می‌گذرد، خواص و کاربردهای تازه‌ای از مواد مختلف کشف می‌شود. در بحث مواد طبیعی این موضوع داغ‌تر است. مردم در حال حاضر تمایل زیادی به مواد و روش‌های طبیعی برای حفظ سلامت و زیبایی خود نشان می‌دهند.

روغن خراطین نیز از این قائده مستثنی نیست. این محصول بکر از جمله موادی است که سوژه تحقیقات گسترده‌ای بوده است. تا کنون کاربردهای زیادی از این ماده به اثبات رسیده است. اما بعید نیست که در آینده قابلیت‌های جدیدی از روغن کرم ایزینیا فتیدا کشف شود.

قبل از خرید روغن خراطین بهتر است که با کاربرد های آن آشنا شوید. کاربردهای روغن خراطین آنقدر زیاد است که ما در این محتوا فهرستی از آنها تهیه کرده و در اختیار شما قرار می‌دهیم:

 کاربرد روغن خراطین به عنوان حجم دهنده عضلات:

استفاده از روغن خراطین به عنوان حجم دهنده عضلات بیشتر به وجود الانتئین در آن برمی‌گردد. الانتئین ماده‌ای قدرتمند در حجم دادن به عضلات محسوب می‌شود. همچنین افزایش خون‌رسانی یکی دیگر از خواص این روغن است، که به رشد و افزایش حجم اندام‌ها کمک می‌کند.

برای بهره بردن از این کاربرد روغن خراطین، کافی است مقداری از آن را بر روی عضله مورد نظر ماساژ دهید. البته هیچ بخشی از بدن با یک یا چند بار ماساژ دادن روغن بر روی آن حجیم نمی‌شود. اگر واقعاً می‌خواهید این کار نتیجه بدهد، باید به طور مرتب و طولانی مدت روغن‌تراپی با روغن خراطین را انجام دهید. حجم دادن به اندام‌های بدن در زنان و مردان متفاوت است. بنابراین این قابلیت به چند بخش مختلف تقسیم می‌شود:

افزایش حجم لب‌ها:

خانم‌ها علاقه زیادی به داشتن لب‌های درشت و پرحجم دارند. خیلی از خانم‌ها برای داشتن لب‌های درشت دست به تزریق ژل یا فیلر و بوتاکس می‌زنند. اما اینگونه اقدامات گاهی نتیجه‌ ناخوشایندی در پی دارد. استفاده از روغن خراطین برای حجم دادن به لب‌ها یک روش ایمن است. حتی اگر این روش دیر جواب بدهد، مطمئناً ارزشش را دارد.

افزایش حجم گونه‌ها:

گونه‌ها بخشی از صورت هستند که در زیبایی خانم‌ها نقش مهمی دارند. خیلی‌ها آرزوی داشتن گونه‌های برجسته را دارند. بوتاکس و جراحی از جمله روش‌های برجسته کردن گونه است که خیلی از خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند. اما روغن خراطین با کمی صبوری و پشتکار می‌تواند نتایجی نزدیک به نتایج بوتاکس و جراحی برای شما داشته باشد. فقط کافی است در استعمال آن نظم و استمرار داشته باشید.

کاربردهای روغن خراطین

افزایش حجم سینه:

از آنجاییکه بافت سینه به میزان چشمگیری از چربی تشکیل شده است، با بالا رفتن سن و یا رویدادهایی مانند بارداری و شیر دادن به نوزاد، دچار افتادگی شده و به اصطلاح شل می‌شود. از طرفی بعضی از خانم‌ها سینه‌های کوچکی داشته که به هیچ عنوان از آن راضی نیستند. ماساژ و روغن‌درمانی با روغن خراطین می‌تواند سینه‌های شما را درشت‌، سفت و خوش فرم کند.

افزایش حجم باسن:

ماساژ روغن خراطین، یکی از روش‌های طبیعی بزرگ کردن و فرم دادن به باسن است. جراحی و روش‌های هجومی دیگری که بعضی از خانم‌ها برای حجم دادن به باسنشان انجام می‌دهند، گاهی نتیجه دلخواه آن‌ها را به دنبال ندارد. خیلی اوقات این ناحیه در اثر جراحی زیبایی دچار افتادگی شده و یا حتی از فرم طبیعی خارج می‌شود. ماساژ منظم و مستمر روغن خراطین بدون وجود چنین ریسک‌هایی، باسنی خوش فرم و درشت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 افزایش حجم آلت جنسی آقایان:

خیلی از آقایان از اندازه و ابعاد اندام جنسی خود راضی نیستند. این موضوع می‌تواند به اعتماد به نفس آقایان و کیفیت روابط جنسیشان لطمه بزند. روغن خراطین یک ماده طبیعی تأثیرگذار در افزایش ابعاد و اندازه آلت جنسی آقایان است. استفاده از این محصول اگر با یک برنامه زمانبندی شده منظم انجام بگیرد، می‌تواند سایز آلت جنسی آقایان و کیفیت روابط جنسیشان را تحت تأثیر مثبت قرار بدهد.  

 کاربرد روغن خراطین به عنوان برطرف کننده چین و چروک:

هر نوع خط و خطوط، ترک، چین و چروک، خطوط ناشی از بارداری و زایمان، خطوط پنجه کلاغی و اثرات اخم و خنده بر روی پوست، با ماساژ روغن خراطین در طولانی مدت محو می‌شود. این خط و خطوط چه ناشی از افزایش سن باشد و چه ناشی از بریدگی و زخم، بوسیله روغن تراپی خراطین برطرف می‌شود.

  کاربرد روغن خراطین به عنوان جوان کننده پوست:

همانطور که گفتیم روغن خراطین سرشار از پروتئین، ویتامین E و اسیدهای چرب مفید است. همه این مواد در کنار هم نقش یک منبع تغذیه کامل را برای پوست بازی می‌کنند. از طرفی بهبود جریان خون در زیر پوست، یکی از قابلیت‌های این روغن است که در جوانسازی پوست تأثیر قابل توجهی دارد.

 کاربرد روغن خراطین به عنوان افزایش حجم عضلات ورزشکاران:

 ورزشکارانی که در زمینه بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می‌کنند، می‌توانند از خاصیت حجم دهندگی روغن خراطین بهره ببرند. برای این کار ورزشکاران روزی دو مرتبه روغن را بر روی پوست عضله مورد نظر ماساژ می‌دهند.

 کاربرد روغن خراطین به عنوان حجم دهنده صورت:

خانم‌ها حتی وقتی به دنبال رژیم غذایی کاهش وزن هستند، همواره نگران لاغر شدن صورت خود می‌باشند. صورت لاغر و تکیده تأثیر منفی بر زیبایی خانم‌ها می‌گذارد. روغن خراطین در این زمینه نیز به کمک شما می‌آید. پر کردن صورت و افزایش حجم عضلات آن، یکی از فواید روغن خراطین است که به شدت مورد پسند خانم‌ها قرار می‌گیرد.

 کاربرد روغن خراطین به عنوان نرم‌کننده پوست:

ماساژ روغن خراطین بر روی پوست، بافت آن را نرم، شفاف و درخشان می‌کند. این روغن با تحریک جریان خون در زیر پوست و تغذیه آن از طریق ویتامین E، پروتئین و اسیدهای چرب، سلامت و زیبایی را به پوست اندام‌ مورد نظر می‌بخشد.

 

استفاده از روغن خراطین نسبت به دیگر روش‌های زیبایی چه مزایایی دارد؟

روغن‌تراپی و استفاده از انواع روغن‌های طبیعی و بکر، یکی از روش‌هایی است که هر روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. در واقع هر چه می‌گذرد، قابلیت‌ها و کابردهای تازه‌ای از روغن‌های طبیعی رو می‌شود. روغن خراطین نیز یکی از همین مواد طبیعی است که در سال‌های گذشته مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است. استفاده از این محصول بکر چند مزیت بزرگ دارد:

  1. طبیعی بودن: همواره از واژه طبیعی عبارت بی ضرر و ایمن بودن نیز استنباط می‌شود. در دوره‌ای از زندگی بشر، مردم به شدت به مواد شمیایی زود بازده روی آورده بودند. اما به مرور زمان و با اطلاع رسانی که در مورد آسیب‌های مواد و فرآیندهای شیمیایی برای سلامت انسان انجام گرفت، مردم تمایلشان را به استفاده از این مواد از دست دادند. در عوض به کارگیری روش‌های طبیعی و موادی که هیچگونه عنصر شیمیایی در آن وجود ندارد، روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. خوبی این مواد و روش‌ها بی ضرر بودن آن برای سلامتی است.
  2. صرفه اقتصادی: روش‌های زیبایی مانند جراحی، تزریق یا هزاران تکنیک دیگری که مردم برای جوانسازی پوست و مو و حجیم کردم اندام‌هایشان انجام می‌دهد، بسیار پرهزینه است. گاهی مبالغ هنگفتی صرف اینگونه فرآیندها می‌شود. خوبی استفاده از روغن خراطین و دیگر محصولات روغن‌تراپی، کم هزینه بودن آن است.

در این روش‌ها شما با روزانه چند قطره از روغن‌های طبیعی، می‌توانید تغییرات قابل توجهی در اندام‌های مختلف خود ایجاد کنید. این تغییرات اگر چه در دراز مدت حاصل می‌شوند، اما در مقابل عمل‌های جراحی هزینه‌ای بسیار ناچیز دارند.

  1. بی دردسر بودن: یکی از مزیت‌های روغن‌تراپی با روغن خراطین، خلاصی از چالش‌های فراوان است. در روش‌هایی مانند جراحی گاهی پیش می‌آید که یکی از اندام‌های بدن به شدت آسیب می‌بیند. گاهی نیز در اثر استفاده از این روش‌ها چهره یا اندام شما از شکل طبیعی خود خارج شده و حالت بدی به خود می‌گیرد. در روش‌های طبیعی مانند استفاده از روغن خراطین خبری از اینگونه ریسک‌ها نیست.
  2. سازگاری: روغن خراطین با انواع گونه‌های پوستی سازگاری دارد. در واقع کمتر مورد حساسیتی به این روغن مشاهده شده است. البته پوست‌هایی که مستعد جوش زدن هستند، ممکن است در اثر استعمال این روغن نیز جوش بزنند. اما به طور کلی مصرف کنندگان می‌توانند بدون توجه به ویژگی‌های پوست خود، از این روغن استفاده کنند. لازم است بدانید که اگر دارای پوستی چرب و مستعد جوش هستید، قبل از تهیه این روغن با متخصصین و یا مشاورین پوست و مو صحبت کرده و از آن‌ها نکات لازم را دریافت نمایید.

 

استفاده از روغن خراطین چه عوارضی دارد؟

از آنجاییکه این روغن یک ماده کاملاً طبیعی است، عوارض خاصی در استفاده از آن مشاهده نشده است. تنها نکته‌ای که باید در این زمینه یادآور شویم، در مورد پوست‌های مستعد آکنه و جوش است. اگر شما هم دارای این گونه پوستی هستید، بهتر است قبل از استعمال روغن خراطین، با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

 

چگونه از روغن خراطین استفاده کنیم؟

در این روش ابتدا باید ناحیه مورد نظر را کاملاً تمیز کنید. سپس با استفاده از یک حوله یا دستمال تمیز و ترجیحاً زبر، محل مورد نظر را ماساژ دهید. این اقدام به افزایش جریان خون در ناحیه مورد نظر و جذب بهتر پوست کمک می‌کند. سپس مقدار مناسبی (سه تا پنج قطره) از روغن را بر کف دستتان بمالید و شروع به ماساژ ناحیه مورد نظر با روغن کنید.

کاربردهای روغن خراطین

به منظور بهبود اثربخشی این اقدام، باید این کار را هر روز تکرار کنید. این مهم‌ترین نکته در تأثیرگذاری روغن تراپی با روغن خراطین یا هر روغن طبیعی دیگر است. شب قبل از خواب بهترین زمان برای استعمال روغن خراطین است.

 

نتایج اولیه استعمال روغن خراطین چه موقع قابل مشاهده است؟

توجه کنید که ممکن است هر شخصی، پاسخگویی متفاوتی به استعمال روغن خراطین داشته باشد. اما به طور معمول باید حداقل چهل روز از اولین بار استعمال این روغن بگذرد تا نتایج قابل مشاهده باشند. اما اگر می‌خواهید نتایج بهتری از استعمال این روغن مشاهده کنید، باید حداقل سه تا شش ماه صبر کنید.

ماندگاری نتایج استعمال روغن خراطین به چه اندازه است؟

این موضوع بستگی به نحوه استعمال روغن و همچنین ژنتیک شما دارد. افراد مختلف نتایج متفاوتی از استعمال این روغن نشان می‌دهند. اما اگر می‌خواهید ماندگاری این روش را به حداکثر میزان ممکن برسانید، بهتر است در استعمال آن نظم و استمرار به خرج دهید. برای این کار یک برنامه چند ماهه کفایت نمی‌کند. سعی کنید این اقدام را به روتین زندگی خود اضافه کنید.

 

آیا استفاده از روغن خراطین در افزایش سایز، به اندازه جراحی و بوتاکس تأثیر دارد؟

پاسخ این سؤال قطعاً منفی است. روغن درمانی با روغن خراطین هرگز نمی‌تواند مانند جراحی و بوتاکس یا حتی تزریق ژل و فیلر در عرض چند ساعت حجم اندام شما را چند برابر کند. اما مزیت‌های روش‌های طبیعی افزایش حجم مانند ماساژ روغن خراطین، مطمئناً ارزشش را دارد که انتظارات خود را از اندامتان کمتر کنید.

 

خرید روغن خراطین زیما

محصولات طبیعی و بکر زیما، در جهت گسترش روش‌ها و فرآیندهای طبیعی سلامت و زیبایی تولید و عرضه می‌شوند. انواع روغن‌هایی که در روغن‌تراپی به کار گرفته می‌شوند، در فروشگاه «زیمالب» به فروش می‌رسد. یکی از این محصولات روغن خراطین زیما است. این محصول که از منبعی خالص و باکیفیت تهیه می‌شود، اثرگذاری قابل توجهی دارد.

کاربرد‌های روغن خراطین با گستردگی چشمگیری که دارد، باعث استقبال قابل توجه مصرف‌کنندگان از این محصول بکر شده است. استقبالی که ناشی از تمایل مردم به داشتن سبک زندگی سالم و طبیعی می‌باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو