کشور مقدونیه و دانستنی های فرهنگی و جالب درباره این کشور

کشور مقدونیه و دانستنی های فرهنگی و جالب درباره این کشور


منبع: آرگا

111

1400/1/9

14:03


توجه داشته باشید که کشور مقدونیه جزو کشور های اروپایی محسوب می شود که جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده و در این مقاله سعی داریم به بیان آن ها بپردازیم.

به طور کلی مقدونیه یک ناحیه جغرافیایی و تاریخی واقع در شبه جزیره بالکان می باشد که محدوده این کشور در طول تاریخ متغیر بوده اما اغلب آن را به عنوان تعریف مورد اجماع ناحیه ای که در اواسط قرن نوزدهم مقدونیه است، می شناسند و امروزه به دلیل جاذبه های فراوانی که در آن شکل گرفته سالانه مقصد گردشگران بسیاری خواهد بود.

آشنایی با کشور مقدونیه

بهتر است بدانید که کشور مقدونیه در واقع یک سرزمین اروپایی محسوب می شود که در بخش شمال کشور یونان واقع شده و در شبه جزیره بالکان قرار دارد. به طور کلی بیشترین مساحت این کشور فلاتی با ارتفاع ۶۰۰ الی ۹۰۰ می باشد که رودخانه واردار آن را به دو قسمت کاملا مجزا تقسیم کرده است. این سرزمین به دلیل دریاچه های بسیار مهم و همچنین طبیعت بکر و زیبایی که دارد امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. به صراحت می توان گفت که بزرگ ترین شهر مقدونیه، اسکوپیه است و این شهر زیبایی چشمگیری داشته و مجسمه های پر زرق و برقی را در خود جای داده است. جالب است بدانید که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در این کشور در ابتدا ۴.۰ درصد بوده اما امروزه این نرخ در وضعیت ۱۰.۷۰ درصد ارزیابی شده است و همچنین وضعیت تولید ناخالص در آن به ۱۲.۶۷ میلیارد دلار آمریکا رسیده است. تولید ناخالصی های داخلی نیز در قیمت های ثابت در وضعیت ۱۷ درصدی مشاهده می شوند که تشکیل سرمایه ناخالص در این سرزمین نیز رشد ۱۴ درصدی را در پیش داشته است.

تاریخچه کشور مقدونیه

خلاصه ای از تاریخ و جغرافیا:

توجه داشته باشید که کشور مقدونیه از جهت شمال با صربستان همسایه است و از جهت جنوب نیز با یونان هم مرز خواهد بود. این سرزمین پس از استقلال نام مقدونیه را برای خود انتخاب کرد و در این راستا به توجه به اینکه مقدونیه قدیم قسمت بزرگی از یونان را شامل می شد و این موضوع باعث نگرانی دولت یونان شده بود اعلام کرد که سرزمین مقدونیه بایستی تغییر نام دهد و به همین خاطر در ۱۹۹۳ این کشور با نام جمهوری یوگسلاو مقدونیه شناسایی شده و سپس به سازمان ملل متحد پیوست. جالب است بدانید که سرانجام در سال ۲۰۰۱ کشور یونان پذیرفت که نام مقدونیه برای این کشور به ثبت رسمی برسد. به صراحت می توان گفت که مساحت این کشور در حدود ۳۶ درصد بیشتر از مقدونیه قدیمی است و به همین خاطر در لیست سازمان جهانی تجارت قرار گرفته و تلاش دارد که به عضویت پیمان آتلانتیم شمالی برسد. به طور کلی بخش اعظمی از این کشور با ارتفاع ۶۰۰ الی ۹۰۰ متر از سطح دریا تشکیل شده و رودخانه واردار نیز آن را دو قسمت مجزا تقسیم نموده است.

همانطور که متوجه شدید مقدونیه از دسته کشور های اروپایی می باشد که در بخش شمالی یونان واقع شده و دریاچه های بسیار مهمی را در خودجای دده است. این کشور دارای طبیعت بکر و زیبایی است به گونه ای که گردشگران زیادی آن را برای گشت و گذار انتخاب می کنند. پایتخت این کشور عظیم شهر اسکوپیه می باشد که بسیار زیبا بوده و مجسمه ها و ساختمان های مجلل و پر زرق و برقی را در خود جای داده است. این شهر کلان بسیار خاص و سرگرم کننده است و مسافران را نیز خسته نخواهد کرد. بیتولا از دیگر شهر های مقدونیه می باشد که مربوط به خانه های رنگی در قرن ۱۸ الی ۱۹ میلادی است. این کشور علاوه بر موقعیت جغرافیایی ایده آلی که دارد دیدنی های زیادی را هم در خود جای داده که شما در طول سفر به آن از جذابیت و زیبایی های آن لذت ببرید.

موقعیت جغرافیایی مقدونیه

پایتخت و شهرهای مهم:

کشور مقدونیه دارای پایتختی کلان و بسیار بزرگ است که اغلب فعالیت های اقتصادی و سیاسی در آن انجام می گیرد و به همین دلیل در ادامه شما را با پایتخت و شهرهای مهم این سرزمین آشنا خواهیم کرد:

شهر اسکوپیه پایتخت: اسکوپیه پایتخت مقدونیه می باشد که دارای فضاهای گسترده ای است و البته که یکی از بهترین شهر های دیدنی هم محسوب می شود.

شهر بیتولا: از دیگر شهر های دیدنی و جذاب در مقدونیه شهر بیتولا است که دارای مکان های سبز زیادی بوده و اغلب مردم برای گشت و گذار وارد این شهر می شوند. جالب است بدانید که بیتولا زندگی و تفریح مردم در کنار هم را می پذیرد.

شهر بروفو: بروفو در لیست شهر های سیاسی مقدونیه قرار دارد. این شهر در بخش شرقی این کشور واقع شده و جمعیت زیادی در آن سکونت دارند البته که در این شهر فضای زندگی به صورت مشخصی دنبال شده است.

شهر دلچفو: دلچفو از دسته شهر های تاریخی مقدونیه محسوب می شود که در بخش های بیرون این شهر مردم ساختمان سازی های زیادی انحام داده است. از آنجایی که این شهر دارای فضاهای دیدنی گسترده ای است اغلب مردم آن از شرایط زندگی خوبی برخودار خواهند بود.

شهر بگدانچی: بگدانچی در لیست شهر هایی قرار دارد که بیشترین شرکت های خارجی در آن به ثبت رسیده است و فضای رقابتی گسترده ای را برای مردم ایجاد کرده است. این شهر در بخش جنوب شرقی مقدونیه قرار گرفته و جمعیت ساکن در آن حدود ۸ هزار نفر هستند.

شهر گفلیا: یکی از شهر های پر اهمیت مقدونیه، گفلیا می باشد که دارای فضای اقتصادی درستی است البته که در این شهر زندگی بر مبنای تحصیل دنبال می شود و دانشگاه های بسیار زیادی در آن به تاسیس رسیده است.

شهر کوچانی: یکی از بهترین شهر هایی که در بخش شرقی کشور مقدونیه واقع شده کوچانی است که دولت سعی دارد فضای حمل و نقل را در آن گسترش دهد. جالب است بدانید که این شهر دارای دو بخش مهم در زمینه اقتصاد است و البته که کوچانی اصول و شواهد دلتی را مدنظر قرار داده است.

آشنایی با پایتخت مقدونیه

فرهنگ مردم مقدونیه:

مردم مقدونیه به طور کلی مردمانی پر سر و صدا هستند و همیشه شادی می کنند و حتی در محیط کاری نیز این شرایط دیده می شود. مردم مقدونیه دارای زندگی گروهی هستند به گونه ای که به صورت خانوادگی زندگی می کنند و شخص می تواند به همراه اعضای خانواده روز خود را بگذرانند. همچنین آن ها خوش رو هستند و این موضوع را می توان در مدارس این کشور به وضوح مشاهده نمود. یادگیری دروس در مدارس مقدونیه وضعیت خوبی را در پیش دارد و مردم سعی دارند همواره به صورت حرفه ای فعالیت های خود را انجام دهند و البته که شرایط زندگی در این می تواند برای مرم کمی به نظر برسد. جالب است بدانید که مردم مقدونی هنگام روبه روی با هم در ابتدا با یکدیگر شوخی می کنند و عادت دارند با صدای بلند با هم صحبت کنند البته که این موضوع دسته بندی های مشخصی هم دارد. مردم این کشور همیشه برای غذا خوردن زمان زیادی در نظر می گیرند و این موضوع بخشی از فرهنگ آن ها محسوب می شود و به همین خاطر سعی دارند زمانی زیادی را در این زمنیه در نظر بگیرند. از آنجایی که اغلب مردم سعی دارند در طول روز زمانی را به مطالعه اختصاص دهند، کتاب خواندن در این کشور به صورت حرفه ای دنبال می شود. مقدونی ها علاقه زیادی دارند تا سالی دو مرتبه به مسافرت بروند و این موضوع تبدیل به بخشی از فرهنگ مردم شده است. مردم این کشور اغلب سعی می کنند تا قوانین کار و زندگی را از هم جدا کنند. مسئله حجاب نیز در فضاهای مذهبی به صورت کامل رعایت می شود و بانوان اغلب از لباس های پوشیده استفاده می کنند.

آشنایی با فرهنگ مردم مقدونیه

ادیان و زبان رسمی:

جالب است بدانید کشور مقدونیه دارای دو میلیون نفر جمعیت است که اسلام دومین دین آن محسوب می شود. مسلمانان حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد مردم این کشور را تشکیل می دهند. به طور کلی نژاد های مقدونیه شامل ۶۷ درصد مقدونی، ۲۰ درصد آبانیایی، ۲.۳ درصد کولی، ۴.۵ درصد ترک و ۲.۳ درصد سرب می باشند. به صراحت می توان گفت که زبان رسمی مقدونیه، مقدونی است و به خط سیریلیک نیز نوشته می شود و اغلب زبان های آبانیایی، ترکی و صربی نیز در آن رایج است.

قوانین عمومی مقدونیه:

در این کشور اغلب مردم قانونمند هستند و این موضوع بخشی از فرهنگ زندگی این افراد محسوب می شود.

امنیت در خیابان های کشور مقدونیه کمتر از سایر مکان های سرپوشیده است به گونه ای که پلیس های محلی در این بخش ها کمتر مشاهده می شوند.

در فرهنگی مقدونیه استفاده از اشعار محلی بخش بسیار مهمی محسوب می شود.

جالب است بدانید که فضای امنیتی در این سرزمین تحت نظر بهترین دولت ها بررسی خواهد شد.

مردم مقدونی نسبت به مذهب احترام بسیار زیادی قائل هستند و طرفدار مذاهب مختلفی می باشند.

معمولا روزهای یکشنبه در این کشور مورد عبادت قرار می گیرد به عبارتی قدرت عبادت در این روز بسیار زیاد است.

قوانین مهم سرزمین مقدونیه

جاذبه های کشور مقدونیه:

بهتر است بدانید که مقدونیه به دلیل پیشرفت چشمگیری که امروزه در زمینه گردشگری داشته سالانه مقصد گردشگری بسیاری از توریست ها قرار گرفته و به همین منظور در ادامه به بیان برخی از دیدنی های مقدونیه خواهیم پرداخت:

کلیسای سنت جان:

به طور کلی کلیسای سنت جان یکی از باشکوه ترین کلیساهای مقدونیه محسوب می شود که ترکیبی از سبک های معماری بیزانس و ارمنی است و دقیقا در کنار رودخانه واقع شده است. جالب است بدانید که این کلیسا به افتخار سنت جان ساخته شده و یک مکان الهام بخش محسوب می شود. در فضای بیرون این کلیسا می توانید مجسمه های سرامیکی و سنگی و همچنین نقاشی های متفاوتی را مشاهده کنید.

بازدید از کلیسای سنت جان در مقدونیه

پل سنگی استون:

پل سنگی استون نیز یکی از دیدنی های باشکوه شهر اسکوپیه می باشد که دو شهر قدیمی و جدید را به یکدیگر متصل کرده است و عنصر اصلی ارتباط روزانه ساکنان محسوب می شود. این پل سنگی در برابر تمامی بلاهای سنگی و تهدید تاریخ مقاومت کرده و البته که در دوره های مشخصی مورد بازسازی قرار گرفته است.

دیدن کردن از پل سنگی معروف مقدونیه

کوهستان های ماتکا:

توجه داشته باشید که یکی از بهترین مناطق ارزیابی شده در مقدونیه کوهستان های ماتکا است که جزء بی نظیر ترین جاذبه های طبیعی محسوب می شود. این منطقه دارای دره ای عمیق است و طبیعت زیبا و بکری را به خود اختصاص داده است. این کوهستان در ۱۵ کیلومتری شهر اسکوپیه قرار گرفته و دیدن کردن از غارها و فضاهای قایق سواری آن می تواند برای هر بیننده ای لذت بخش باشد.

جاذبه های گردشگری کشور مقدونیه

پارک ملی ماوراوو:

بهتر است بدانید که گردش در پارک ملی ماوراوو می تواند یک فضای بسیار شگفت انگیز باشد. این پارک در واقع در یک منطقه روستایی واقع شده و بسیار مناسب و ایده آل برای ماجراجویی خواهد بود. از گذشته تاکنون پنیر های این منطقه بسیار معروف بوده و خوش طعم هستند. همچنین دریاچه ماوراوو بزرگ ترین دریاچه مصنوعی در مقدونیه محسوب می شود که در یک منطقه هم نام با خود قرار گرفته و این دریاچه معمولا در ماه های تابستانی یک مکان عالی و ایده آل برای شنا محسوب می شود. این دریاچه نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر با شهر اسکوپیه فاصله دارد.

آشنایی با پارک ملی مقدونیه

قلعه ساموئل:

در واقع قلعه ساموئل یک قلعه زیبا و دیدنی در دوران بیزانس ها است که شهری بزرگ و مرکز فرهنگی محسوب می شود. این قلعه را می توان یکی از قوی ترین قلعه های مقدونیه دانست که دارای ۱۸ برج و ۴ دروازه است و در یک موقعتی استراتژیک قرار گرفته است. به صراحت می توان گفت که این قلعه دارای فضای دیدنی گسترده ای است و می توانید از تماشای آن لذت ببرید.

بازدید از قلعه ساموئل در مقدونیه

همچنین در ادامه نیز پیشنهاد می شود با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب کشور بلغارستان و همچنین با دانستنی های عجیب در مورد کشور ترکیه نیز آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو