سردار حسین سلامی در این دیدار با اشاره به عملکرد مطلوب استان یزد در بحث مدیریت شیوع کرونا، اظهار کرد: عملکرد این استان در اجرای رزمایش‌های کمک مومنانه و برگزاری یادواره‌های شهدا مطلوب و قابل قبول است.

وی با بیان این‌که فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگی جاری و ساری است، افزود: این فرهنگ باید مثل یک رودخانه زلال جسم و جان جامعه ما را تطهیر کند.

فرمانده کل سپاه در ادامه  رویکرد دومین کنگره ملی شهدای استان یزد را فرهنگ غنی ناشی از فرهنگ جهاد و شهادت دانست و گفت: حاکمیت دینی و جامعه دینی هر دو با هم می‌توانند تصویری از جامعه دینی را به نمایش بگذارند.

سردار سلامی با بیان این‌که در این عالم هیچ اقدام مثبتی به خودی خود اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: اگر میخواهیم جامعه ما آبرومند و شریف باشد باید تلاش شبانه روزی داشته باشیم و تمام ابزار خود را برای حراست از ارزش‌های دینی بکار بگیریم.

وی با بیان این‌که دشمن با مدل جنگ و فعال سازی ظرفیت‌های تهدید به میدان آمده است، خاطرنشان کرد: در دوره چهار ساله ریاست جمهوری ترامپ تجمیعی از مخاطرات دشمن علیه ایران اسلامی را پشت سر گذاشتیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به نقش اجتناب ناپذیر ولایت فقیه در ایستادگی مقابل استکبار جهانی، افزود: پدیده جنگ واقعیتی است که دشمن می خواهد به واسطه آن ایران را تحت تأثیر قرار دهد.

سردار سلامی با بیان این‌که مقام معظم رهبری با مدیریت صحیح کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده است، گفت: دشمنان سعی دارند با اعمال تحریم‌های مختلف اقتصای، بر ملت ایران فشار وارد کرده و ارزش‌های انقلاب اسلامی را کمرنگ کنند.

فرمانده کل سپاه با بیان این که امسال سال حل مشکلات است، گفت: ایران به نقطه‌ای رسیده که دشمن هر اقدامی انجام دهد پیروز میدان است.

وی تصریح کرد: اداره کردن کشور به ویژه طی دو سال گذشته یک اعجاب و اعجاز از سوی خداوند بود که به رهبری مقام معظم رهبری انجام شد.

فرمانده کل سپاه  در پایان با بیان این‌که ایران اسلامی امروز در نقطه‌ای خوب قرار گرفته است، افزود: اگر تمام ارکان نظام تولید، پشتیبانی و رفع موانع را مورد توجه قرار داده و شعار سال را قلب سیاست‌های نظام بدانند هیچ نیازی به برداشتن تحریم پیدا نخواهیم کرد.