سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان یزد از این رویداد به عنوان یک رویداد مهم در یزد یاد کرد و اظهار داشت: تحت تأثیر این کنگره جهش‌هایی در جامعه به وجود آمده که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به رویدادهایی که در قالب این کنگره رخ داده است، افزود: تهیه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان جهیزیه توسط خیران در قالب کنگره تنها یک مورد از صدها موردی است که اجرا شده که در نوع خود بی نظیر است.

سلامی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: امروز جهان تمام توان و ظرفیت خود را به کار بسته و هم در بعد فرهنگی، رسانه‌ای و هم در بعد عملیاتی، نظامی اقدامات بسیار گسترده‌ای برای مبارزه با انقلاب انجام می‌دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: کشور ما در دوران چهار ساله ریاست جمهوری ترامپ مجموعه‌ای از این موارد را پشت سر گذاشت و با تمام وجود قدرت و ظلم دشمن را احساس کردیم.

سلامی با بیان اینکه این تهدید را همه جا مشاهده کردیم، بیان کرد: پدیده جنگ یک واقعیتی بود که دشمن می‌خواست به وسیله آن ما را تحت تأثیر قرار دهد ولی حضرت آقا فرمودند جنگ نخواهد شد.

وی افزود: این جمله یک عبارت نبود بلکه پشت سر آن یک استراتژی قدرتمند وجود داشت که حضرت آقا طراح و مبدع آن بودند و به گونه‌ای کشور را پیش می‌بردند که عملاً این جنگ در منطق شکست می‌خورد.

سلامی عنوان کرد: فشار اقتصادی دشمن در این ایام بی‌اندازه و معادل تمام توان او بود به گونه‌ای که ما در میدان تهدید اقتصادی اشباع شده بودیم و دشمن هیچ گونه قدرت دیگری نداشت.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: باز هم به برکت این ایستادگی توأم با سیاست، راهبرد و برنامه، ما از گردنه سختی که در آن قرار گرفته بودیم عبور کردیم و توانستیم این توطئه دشمن را ناکام بگذاریم.

سلامی عنوان کرد: اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که چه تحریم باشد چه نباشد ما پیروز هستیم و این حاصل سال‌ها ایستادگی و مقاومت است.

جمله مهم رهبر انقلاب درباره احتمال وقوع جنگ از زبان فرمانده کل سپاه