اجاره انواع اقامتگاه از ویلا تا بومگردی از رومیتا

منبع: تاپ تراول

135

1400/1/10

12:44


لیدوما تریپ

این روزها که ایام نوروز و بعد از آن هم تابستان است بازار سفر بسیار داغ است و مسافران همواره در پی پیدا کردن بهترین، زیباترین و مقرون به صرفه ترین مقصد برای سفرهای نوروزی و تابستانی خود هستند. اما پراهمیت ترین موضوع در سفرهای داخلی پیدا کردن محل اقامت مناسب و مقرون به صرفه است. وقتی صحبت از محل اقامت در طول سفر می شود منظورمان تنها هتل ها نیست در شیوه های نوین سفر استفاده از اقامتگاه های شخصی نظیر ویلا و آپارتمان های مبله و مجهز بسیار مرسوم و مقرون به صرفه است. در این مطلب میخواهیم درباره این شیوه از اقامت در طول سفر و بهترین روش اجاره آنها صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

چرا اجاره ویلا به جای رزرو هتل؟

دلایل زیادی می تواند در انتخاب نوع محل اقامتمان در طول سفر مطرح باشد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. مقصد سفر، نوع سفر، مدت زمان سفر و قیمت رایج ترین معیارهای انتخاب نوع اقامتگاه در طول سفر هستند. اما برای این متوجه شوید که هر کدام از این معیارها چگونه می تواند شما را راضی به اجاره ویلا یا سوئیت به جای رزرو هتل کند لازم است بیشتر توضیح دهیم.


   تبلیغات    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اولین معیار مقصد سفر است، تصور کنید که عازم یک سفر به یکی از شهرهای خوش و آب و هوای اطراف تهران هستید و می خواهید یک آخر هفته گرم تابستانی را با خانواده تان در مکانی متفاوت سپری کنید. پس طبیعتا اجاره ویلا استخردار اولویت شما خواهد بود. در این جنس سفرها هدف معمولا لذت بردن از امکانات تفریحی ویلا نظیر میز بیلیارد، فوتبال دستی، استخر، سونا، جکوزی، باربیکیو و …است. امکاناتی که در آپارتمان کوچکتان داخل شهر وجود ندارد و در آخر می خواهید که فضای باز شخصی ای در دسترستان باشد تا بتوانید از آب و هوای خوش آن منطقه لذت ببرید پس در این گونه سفرها اصلا مساله رزرو هتل مطرح نیست.

نوع سفر و مدت زمان سفر معیار های بعدی هستند که میتوانیم آن ها را در یک مثال توضیح دهیم. تصور کنید که در یکی از شهرستان های ایران زندگی و فعالیت می کنید و از طرف محل کارتان باید برای یک پروژه یک ماهه عازم تهران شوید. چه نوع محل اقامتی مناسب اقامت یک ماهه شما و خانواده تان خواهد بود؟ مسلما به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران خواهید بود. چرا که اقامت در هتل به دلیل محدودیت فضا برای مدت طولانی ممکن است برای خانواده شما دشوار باشد. نبود امکانات آشپزی برای یک ماه و خوردن غذای بیرون در صورت اقامت در هتل مسلما برای خانواده و فرزندانتان مناسب نخواهد بود. نداشتن فضای شخصی جدا برای فرزندان و همسرتان در اتاق های هتل ممکن است برایتان آزار دهنده باشد. پس مسلما پیدا کردن یک سوئیت یا آپارتمان مبله جهت اقامت موقت همه جوره به نفعتان خواهید بود.

آخرین معیار قیمت است که بسیار به معیار های قبلی وابسته است. البته ممکن است گاهی رزرو هتل نسبت به اجاره یک ویلا لوکس مقرونه به صرفه تر باشد اما در حالت کلی میان اجاره سوئیت و رزرو هتل صرف اقتصادی با اجاره سوئیت خواهد بود ضمن این که معمولا اقامتگاه های شخصی با دادن امکان آشپزی به شما باعث کاهش هزینه های جانبی سفرتان نیز خواهند شد.

 ویلا ، سوئیت و بومگردی را از کجا اجاره کنیم؟

اگر از سفررو های حرفه ای نباشید ممکن است فکر کنید اجاره ویلا و سوئیت هنوز هم به شیوه های سنتی آن یعنی به صورت حضوری یا از طریق آگهی و تلفنی انجام می شود و دردسرهایی را برایتان به همراه دارد اما این طور نیست بهتر است بدانید که چند سالی است که این کسب و کار به اتحادیه کسب و کارهای مجازی اضافه شده است و از طریق سایتهای تخصصی و شرکت های معتبر انجام می شود و هیچ گونه دردسری را برایتان همراه نخواهد داشت. رومیتا یکی از با سابقه ترین سایت ها در این زمینه است که سالهاست در زمینه اجاره روزانه ویلا، سوئیت، آپارتمان و بومگردی فعالیت می کند و با تنوع بالای بیشتر از 4000 اقامتگاه می تواند هر مسافری با هر سلیقه و سطح اقتصادی ای را اسکان دهد.

فرآیند اجاره از این سایت کاملا به صورت آنلاین و بسیار واضح، روشن و ساده است. انتخاب نیز به دلیل وجود عکس های کامل هر اقامتگاه و ذکر دقیق امکانات و ثبت نظرات مسافران قبلی بسیار ساده است. رومیتا پشتیبانی تلفنی و آنلاین 24 ساعته دارد که همیشه آماده راهنمایی و رفع ابهامات و مشکلات شما خواهد بود و همچنین به شما امکان چت با میزبان اصلی را می دهد تا بتوانید سوالاتتان بدون واسطه مطرح نمایید.

گاهی این سوتفاهم ایجاد می شود که اجاره بی واسطه از خود صاحبخانه ارزان تر از اجاره از طریق سایت های اجاره ویلا خواهد بود اما این طور نیست. سایتی مثل رومیتا در هر شهر تعداد زیادی اقامتگاه دارد و به صورت روزانه تعداد زیادی بازدید کننده دارد که با هدف اجاره ویلا در میان اقامتگاه ها جستجو می کنند. در این شرایط بازار رقابت میان صاحبخانه ها بسیار داغ است و هر کدام می خواهند اقامتگاه آنها بیشتر دیده شود و محبوبتر شود. یکی از مهم ترین عواملی که به بیشتر دیده شدن یک ویلا در سایت رومیتا کمک می کند ارائه قیمت مناسب برای اجاره است. به همین دلیل میزبان ها یا همان صاحبخانه ها معمولا ویلایشان را با قیمت ارزانتری در سایت رومیتا اجاره می دهند. این موضوع رو هم باید در نظر گرفت که شرکت رومیتا در ازای دریافت هزینه اندک کمیسیون نظافت، کیفیت، و بازگشت وجه شما را در صورت بروز هر گونه مشکل ضمانت می کند و خیالتان را راحت خواهد کرد.

در آخر میخواهیم کمی بیشتر در رابطه با بومگردی ها صحبت کنیم. بومگردی ها اقامتگاه های سنتی ای هستند که بر اساس طبیعت و بافت بومی و محلی مکانی که در آن قرار دارند از میهمانان خود پذیرایی می کنند. این گونه اقامتگاه ها علاوه بر ظاهر سنتی منطبق به موقعیت جغرافیایی خود معمولا شیوه اقامت و پذیرایی سنتی دارند به این گونه که برخی از آن ها کف خواب هستند و تنها غذاها و خوراکی های محلی سرو میکنند. اقامت در بومگردی ها شیرینی و صفای خاص خودش را دارد و بسیار مورد توجه گردشگران خارجی است. شما می توانید اقامتگاه های بومگردی در نقاط مختلف ایران را در دسته بندی جداگانه ای در سایت رومیتا مشاهده کنید.

امیدواریم این مطالب برایتان مفید بوده باشد و در تصمیم گیری درباره اقامتتان در طول سفر یاریتان کند میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رومیتا به آدرس roomita.com مراجعه کنید و سوالاتتان را از طریق گفتگوی آنلاین داخل سایت و یا از طریق تماس تلفنی بپرسید.



   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو