ساده ترین روشهای خانگی برای زیبایی پوست

منبع: زیبامون

196

1400/1/10

14:03


در این بخش از زیبامون ساده ترین روش های خانگی که به شما کمک میکنه تا پوستی زیبا و جوان داشته باشید رو بهتون معرفی کردیم.

ساده ترین روشهای خانگی برای زیبایی پوست

تقریبا همه افراد و به ویژه خانم ها دوست دارند که پوستی صاف ، جوان ، زیبا و با طراوت داشته باشند. اما با توجه به زندگی پر مشغله امروزی و هزینه های بالایی که برای مراجعه به سالن های زیبایی یا کلینیک برای درمان و مراقبت از پوست وجود داره شاید این موضوع همیشه امکان پذیر نباشه! اما جای نگرانی هم وجود نداره. چراکه شما میتونید با استفاده از روشهای خانگی و مواد ساده ای که در کابینت یا یخچال وجود داره ، مراقبت خیلی خوبی از پوست خود داشته باشید و همیشه پوستی زیبا و جوان داشته باشید.

پوست نقش بسیار مهمی در افزایش زیبایی ما داره و به همین دلیل سالم نگه داشتن آن باید انگیزه اصلی ما برای زیبا به نظر رسیدن باشه. در واقع یک پوست سالم باعث میشه تا 10 سال جوانتر از آنچه هستیم به نظر برسیم و تقریبا همه خانم ها دوست دارند در هر موقعیت و سن و سالی که هستند جوانتر از انچه هستند به نظر برسند!

به همین منظور ما در این بخش از زیبامون دات کام ، روش های خانگی بسیار ساده و آسانی رو به شما آموزش میدیم تا پوستی زیبا ، درخشان و جوان داشته باشید. با ما همراه بمانید و با ساده ترین روشهای خانگی برای داشتن پوستی زیبا ، صاف ، جوان و با طراوت آشنا بشید.

 

حتما بخوانید:  توصیه هایی برای مراقبت از پوست مخصوص نوجوان ها

 

بایدها و نبایدها مراقبت از پوست که باید همیشه به خاطر داشته باشید

قبل از اینکه به سراغ استفاده از روشهای خانگی برای بهبود زیبایی و جذابیت پوست برویم باید این بایدها و نبایدها رو همیشه در ذهن داشته باشید و به این نکات توجه کنید:

 

بایدهای مراقبت از پوست:

 

  1. پاک کردن آرایش قبل از خواب اولین و مهم ترین کاری هست که برای داشتن یک پوست زیبا با درخشش طبیعی باید انجام داد.
  2. شست و شو، استفاده از تونر و مرطوب کردن پوست از جمله کارهای مهمی هستند که باید برای جوانسازی و افزایش زیبایی طبیعی پوست انجام داد.
  3. لایه برداری از پوست نیز از جمله اقدامات مهم برای از بین بردن سلول های مرده پوست و ایجاد پوستی شاداب و با طراوت هست که باید هر یک یا دو هفته یک بار انجام بدید.
  4. برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا UV بنفش خورشید ، هر زمان که بیرون می روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  5. برای حفظ زیبایی پوست حتما از ماسک صورت خانگی یا اماده استفاده کنید.
  6. نوشیدن آب و استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه رو فراموش نکنید. اینکار باعث میشه پوست شما به طور طبیعی و مادام العمر زیبا باشه.

 

پوست زیبا و طبیعی

 

نبایدهای مراقبت از پوست:

 

  1. نباید در طول تابستان استفاده از مرطوب کننده رو فراموش کنید. اگرچه ممکنه در این فصل از سال پوست احساس خشکی نداشته باشه اما برای ایجاد تعادل در میزان رطوبت پوست استفاده از مرطوب کننده اهمیت داره. بهتره در فصل تابستون از مرطوب کننده ای که بر پایه آب استفاده کنید.
  2. نباید از محصولات آریشی که به عنوان تستر در فروشگاه های لوازم آرایشی وجود داره استفاده کنید. زیرا این محصولات توسط افراد مختلفی مورد استفاده قرار میگیره و ممکنه به پوست شما آسیب برسونه.
  3. بین ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر از بیرون رفتن در آفتاب خودداری کنید. این زمانی از روز هست که پرتوهای خورشید در قوی ترین حالت خود هستند و می تونن اثرات نامطلوبی بر روی پوست داشته باشند.

 

حتما بخوانید: 13 اشتباه رایج در روتین مراقبت از پوست که نباید تکرار شوند!

 

ساده ترین روش های خانگی برای افزایش زیبایی طبیعی پوست

داشتن پوستی زیبا و جوان یکی از آرزوهای تمام خانم هاست و برای داشتن پوستی درخشان و زیبا ممکنه هزینه های خیلی زیادی رو صرف کنند. آلودگی هوا و مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی تا حد زیادی بر روی زیبایی و سلامت پوست تاثیر گذار هستند و میتونن به تدریج زیبایی طبیعی پوست رو کاهش دهند.

در ادامه چند دستورالعمل خانگی و ساده رو اماده کردیم که به شما کمک میکنه تا پوست زیبا و فوق العاده ای داشته باشید:

 

درخشش طبیعی پوست با ماسک موز و شیر

موز میتونه تاثیر خیلی خوبی در افزایش زیبایی طبیعی پوست داشته باشه. نصف موز رو با یک فنجان شیر مخلوط کنید و این ترکیب رو به مدت 20 دقیقه به شکل دورانی روی پوست صورت ماساژ بدید و بعد پوست صورت رو بشویید. بعد از اینکار در عرض چند دقیقه شاهد درخشش طبیعی بر روی پوست صورت خواهید بود. این روش تاثیر خیلی خوبی هم بر روی از بین بردن لکه های تیره و قهوه ای پوست داره و اگه به طور مرتب مورد استفاده قرار بگیره درخشش و زیبایی خیلی خوبی رو برای پوست ایجاد خواهد کرد.

 

موز و شیر

 

افزایش درخشش و زیبایی طبیعی پوست صورت با خیار

استفاده از خیار روش ساده و در دسترس دیگه ای هست که میتونه درخشش خیلی خوبی رو برای پوست به همراه داشته باشه. یک خیار متوسط رو پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش بزنید. سپس تکه های خیار رو کاملا له کنید ودرون یک پارچه نخی بریزید تا آب خیار کاملا خارج بشه. اکنون این آب خیار رو درون یک بطری بریزید و با دو قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این ترکیب رو با یک پد پنبه ای روی تمام قسمت های پوست صورت بمالید و اجازه بدید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بمونه. بعد از شستن پوست از نتیجه این کار شگفت زده خواهید شد!

 

خیار

 

ماسک خاک رس برای کاهش چربی پوست

اگه پوست چرب دارید میتونید این ماسک صورت طبیعی که از ترکیب 2 قاشق غذاخوری عسل ، مقدار آب و تفاله لیمو و 4 قاشق خاک رس درست میشه رو بر روی پوست قرار بدید. این ماسک رو به طور یکنواخت روی پوست پخش کنید و اجازه به مدت 15 دقیقه روی صورت بمونه و بعد با آب گرم شست و شو بدید. استفاده از این ماسک کمک میکنه تا چربی پوست متعادل بشه و پوستی با زیبایی طبیعی داشته باشید.

 

ماسک خاک رس

 

حتما بخوانید: روتین روزانه مراقبت از پوست برای انواع پوستها

 

اسکراب صورت ملایم و طبیعی

با مخلوط کردن مقداری نمک و روغن زیتون یک اسکراب صورت بسیار ملایم و موثر درست کنید. این مخلوط میتونه لایه برداری ملایمی از سلول های مرده صورت داشته باشه و تاثیر خیلی خوبی در ایجاد درخشش و زیبایی برای پوست داره. 

 

اسکراب صورت

 

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای از بین لکه های پوست

برای از بین بردن رنگدانه ها و لکه های تیره صورت که در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد شدند میتونید از ترکیب سفیده تخم مرغ و دو قاشق عسل استفاده کنید. این مواد رو به خوبی هم بزنید تا قوام پیدا کنند و سپس به قسمتهایی از صورت که دارای لکه و تیرگی هستند بمالید و اجازه بدید 5 دقیقه روی پوست بمونه و بعد پوستتون رو به آرومی بشویید. این کار به کاهش رنگدانه پوست کمک کرده و درخشش طبیعی برای پوست ایجاد میکنه.

 

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل

 

ترکیب طبیعی برای کاهش رشد موهای صورت

اگه موهای صورتتون زیاد هست میتونید این روش رو امتحان کنید و رشد موهای صورت رو کاهش بدید. 10 میلی لیتر آب لیمو رو با 40 میلی لیتر عسل ترکیب کنید و بعد این ترکیب رو با استفاده از یک پد پنبه ای در جهت رشد مو، بر روی صورت بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه پوستتون رو بشویید. این کار را 2 بار در هفته و به مدت 2 هفته تکرار کنید و سپس هر هفته از این روش استفاده کنید تا وضعیت موهای صورت بهبود پیدا کنند.

 

عسل و آبلیمو

 

حتما بخوانید: مراقبت روزانه از پوست - افراد بالای 20 سال بخوانند

 

ساده ترین روش های خانگی برای افزایش زیبایی چشم ها

پوست اطراف چشم معمولا اولین علائم پیری رو نشون میدن. شما میتونید با استفاده از روشهایی که در ادامه توضیح دادیم تیرگی ، سیاهی و چین و چروک اطراف چشم رو به بهترین شکل ممکن از بین ببرید و چشم هایی زیبا و خیره کننده داشته باشید:

 

خیار خنک برای کاهش تیرگی دور چشم

یک خیار رو به شکل حلقه های باریک برش بزنید و در یخچال قرار بدید تا کاملا خنک شوند. سپس دو برش از این خیار رو بر روی چشم ها قرار بدید. این روش تاثیر خیلی خوبی در کاهش پف کردگی اطراف چشم داره و در از بین بردن تیرگی دور چشم هم موثر هست و کمک میکنه تا چشم هایی شاداب داشته باشید.

 

خیار خنک

 

استفاده از سیب زمینی برای روشن شدن پوست اطراف چشم

سیب زمینی یکی دیگه از مواد طبیعی ساده و در دسترسی هست که میتونید برای از بین بردن تیرگی زیر چشم استفاده کنید. یک سیب زمینی رو به خوبی بشویید و پوست بگیرید و دو برش حلقه ای از ان را بر روی پوست زیر چشم قرار بدید تا تیرگی این قسمت از پوست به تدریج کاهش پیدا کنه.

 

سیب زمینی

 

روغن نارگیل برای کاهش چین و چروک اطراف چشم

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم میتونید از روغن نارگیل استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام بدید این هست که چند قطره روغن نارگیل طبیعی رو بر روی پوست اطراف چشم ماساژ بدید و این کار رو به مدت 1 ماه تکرار کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

 

روغن نارگیل

 

حتما بخوانید: توصیه های طلایی برای مراقبت از زیبایی چشم ها

 

ساده ترین روش خانگی برای زیبایی لب ها

روغن زیتون ، شکر و عسل رو مخلوط کنید و این ترکیب رو بر روی لب ها بمالید و کمی ماساژ بدید. استفاده از این ترکیب نه تنها کمک میکنه لایه برداری خیلی خوب و ملایمی از پوست لب انجام بگیره بلکه تاثیر خیلی خوبی در نرم و مرطوب شدن پوست لب داره و باعث میشه تا لب ها همیشه خوش رنگ و زیبا دیده بشن.

 

اسکراب لب

 

حتما بخوانید: مراقبت از لب - داشتن لب های برجسته نرم و صورتی

 

سخن آخر

اگرچه استفاده از محصولات آرایشی میتونه تاثیر خوبی در افزایش زیبایی چهره داشته باشه اما اگه پوست صورت به طور طبیعی زیبا باشه و درخشش و طراوت طبیعی داشته باشه این زیبایی بعد از ارایش کردن چند برابر خواهد شد و حتی بدون آرایش کردن هم همچنان پوستی زیبا و جوان خواهید داشت. بنابراین بهترین پیشنهاد این هست که زیبایی و سلامت پوست رو در اولویت قرار بدید و از این موضوع غافل نشید.

شما چه اقداماتی برای افزایش زیبایی پوست صورت انجام میدید؟ تجربیات خودتون رو در کامنت بنویسید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو