در خوردن شکلات صبحانه زیاده روی نکنید+دلیل

120

1400/1/10

19:54


آیا می دانستید با مصرف شکلات صبحانه خود را در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می دهید بهتر است آن را به مقدار کم و متعادل مصرف کنید البته این خوراکی موجب ایجاد نشاط و شادی در شما خواهد شد

در خوردن شکلات صبحانه زیاده روی نکنید+دلیل

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی  گفت: افرادی که حساسیت به ترکیبات کاکائو دارند منجر به بروز آکنه و جوش شده و باید از مصرف آن خودداری کنند. در مواردی که افراد دچار اضافه وزن و چاقی هستند باید از مصرف آن خودداری کنند.

وی افزود: اما در صورتی که فرد در محدوده وزنی نرمال یا دچار کمبود وزن می‌باشد می‌تواند از این شکلات استفاده نماید. شکلات صبحانه در ردیف خانواده چربی‌ها قرار می‌گیرد و بنابراین دارای انرژی بسیار زیادی است.

فرح‌بخش ادامه داد: شکلات صبحانه حاوی ویتامین‌‌های خانواده B از جمله  D1 و B2 و B3 می‌باشد. اسید فولیک برای سلامت اعصاب و روان مفید است.

وی تصریح کرد: شکلات صبحانه که هورمون دکوئین مغز را بالا می‌برد منجر به بروز شادی و نشاط در افراد می‌گردد. همچنین کاکائو که در شکلات صبحانه وجود دارد حاوی املاحی مثل قلع و منیزیم می‌باشد که برای عملکرد واکنش‌های قطع سلولی مفید و مؤثر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد دچار افسردگی یا ولع به خوردن هستند، بیان کرد: مصرف مواد شیرین مانند شکلات صبحانه حالت آرامش و تسکین در فرد ایجاد می‌کند و این وضعیت منجر به بروز اضافه وزن در افراد می‌گردد و توصیه می‌شود مصرف شکلات صبحانه در حد متعادل و مناسب باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو