خرید روزانه ۱میلیون بشکه از نفت ایران توسط چین

منبع: برترین ها

63

1400/1/11

09:39


چین علیرغم ادامه تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران، احتمالا در این ماه یک میلیون بشکه در روز نفت از این کشور وارد می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: چین علیرغم ادامه تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران، احتمالا در این ماه یک میلیون بشکه در روز نفت از این کشور وارد می‌کند.

منابع تجاری و تحلیلی اعلام کرده‌اند واردات نفت خام چین از ایران در ماه جاری میلادی احتمالاً به یک میلیون بشکه در روز می‌رسد. این رقم تقریباً نیمی از مقدار نفتی است که عربستان به چین صادر می‌کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

در اوایل همین ماه گزارش شد که چین با پیش‌بینی اینکه دولت بایدن تحریم‌ها علیه ایران را برمی‌دارد، حجم بالایی از نفت ایران را خریداری می‌کند. حتی هند هم قصد خرید نفت از ایران را دارد.

واشنگتن در ماه مارس به چین هشدار داد خرید نفت از ایران را متوقف کند.

طبق گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا :« ما به چینی‌ها گفته‌ایم که تحریم‌ها علیه ایران را ادامه می‌دهیم. هیچ چراغ سبزی وجود نخواهد داشت».

احتمال لغو تحریم‌هایی که در دوره ترامپ وضع شده وجود دارد ولی بی‌ثباتی‌های بسیاری در این مورد وجود دارد.

چین در این بین در حال خرید نفت ایران است و اخیراً یک قرارداد بلند مدت عرضه نفت به ارزش 400 میلیارد دلار با این کشور امضا کرده است. طبق این قرارداد، چین سرمایه‌گذاری عظیمی در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران طی 25 سال آینده انجام می‌دهد و در ازای آن از این کشور نفت دریافت می‌کند.

ایران در حال حاضر برای دوری از تحریم‌های آمریکا مبدأ نفتی را که به چین می‌فروشد پنهان می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو