روحانی: باید در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تَکرار کنیم!

منبع: برترین ها

60

1400/1/11

11:15


رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: اگر انتخاباتی برگزار شود که مشارکت حداکثری وجود نداشته باشد، ضربه بسیار بزرگی به راه و روش انتخابی در ۱۲ فروردین ۵۸ است.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: اگر انتخاباتی برگزار شود که مشارکت حداکثری وجود نداشته باشد، ضربه بسیار بزرگی به راه و روش انتخابی در 12 فروردین 58 است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه 11 فروردین) در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: در کشور ما همه کاره مردم هستند و در یک کلمه تفسیر 12 فروردین آن است که میزان، رأی مردم و ملت است.

وی افزود: مردم ما برای خود نظامی را برگزیده‌اند که پایه اول آن جمهوریت و مردم سالاری است؛ پایه دوم آن هم موازین اسلام است و پایه سوم ایران است که این سه پایه در کنار هم قرار گرفته و نظام جمهوری اسلامی را تشکیل داده‌اند.

روحانی: باید در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تَکرار کنیم!

رئیس جمهور با بیان این که هویت ایرانی و فرهنگ ایران برای ما بسیار مهم است،‌ تصریح کرد: منافع ملی کشور به معنای عام کلمه از اهمیت بالایی برخوردار است.

روحانی خاطرنشان کرد: موازین اسلام در اعتقاد، قانون‌گذاری و اخلاق میزان و معیار همه کارهای ماست، ضمن این که اداره کشور در اختیار مردم است و آنها هستند که بالاترین مقامات کشور و مدیریت کشور را با صندوق آراء برمی‌گزنند و انتخاب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. لذا نظر، آراء و افکار مردم و انتخاب آنها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: تمام حرکت‌های انقلابی از 150 سال پیش تاکنون بر انتخاب‌گری مردم تأکید داشته است و تلاش‌ها برای عدم تحمیل به مردم بوده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: 12 فروردین روز بسیار مهمی در مردم سالاری است و پاسداشت این روز بسیار مهم است؛ چراکه مردم در همه امور و اداره کشور حضور پیدا کردند و باید این روز را گرامی بداریم.

روحانی تأکید کرد: اگر انتخاباتی برگزار شود که مشارکت حداکثری وجود نداشته باشد ضربه بسیار بزرگی به راه و روش انتخابی در 12 فروردین است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم پیش روی ما انتخابات است؛ انتخابات یکی از سه تا چهار مسأله مهم در کشور تا پایان عمل دولت فعلی محسوب می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو