صنعت گردشگری هرروز در حال تغییر است. فعالان این حوزه همواره در تلاش‌اند تا مسافران بیشتری را به طرف اقامتگاه‌های خود جذب کنند. یکی از روش‌های موجود برای این کار، ساخت هتل عجیب و غریب در مناطق بکر است. به همین منظور فلایتیو سعی دارد تا شما را با عجیب‌ترین هتل‌های جهان آشنا کند.

هتل سیلو لیتل ریور نیوزیلند

این هتل سیلویی مانند که در منطقه‌ی لیتل ریور (Little River) واقع شده، یک هتل دوست دار محیط‌زیست در نیوزیلند محسوب می‌شود. علی‌رغم این‌که محیط اطراف این هتل به‌جز طبیعت، جذابیت خاص دیگری ندارد، مالکان این سیلوهای مسکونی امیدوارند که مسافران برای فرار از شلوغی شهرها و پناه بردن به طبیعت آرام به این منطقه بیایند.

این سیلوها با داشتن آشپزخانه، بالکن و تلویزیون، کاملا مجهز هستند. بااین‌حال، امکان سفارش غذای آماده، در صورت درخواست میهمانان، وجود دارد.

خانه یا هتل درختی هارادز سوئد

این هتل که در جنگل کاجی در حوالی هارادز (Harads) واقع شده است، دارای ۷ خانه‌ی درختی منحصربه‌فرد است. این خانه‌های درختی شامل کلبه‌ی درختی کپسولی مانند شیشه‌ای، خانه‌ی درختی شبیه به آشیانه‌ی پرنده، خانه‌ی درختی مکعبی با دیواره‌های آینه‌ای و خانه‌ی درختی شبیه به سفینه‌ی فضایی یوفوها می‌شوند. در این هتل یک سونای درختی نیز وجود دارد.

 داس‌پارک لینز اتریش

آیا تابه‌حال تصور کرده‌اید که می‌توان در داخل یک لوله‌ی بتنی بزرگ زندگی کرد؟ خوشبختانه این لوله‌های بتنی مخصوص فاضلاب شهری، پس از نوسازی، تمیز شدن و قرار گرفتن در کنار رودخانه‌ی دانوب، به مکانی جذاب برای اقامت گردشگران تبدیل شده‌اند.

قصر نمکی ایونی بولیوی

پالاسیو دُو سال یا همان قصر نمکی بر روی زمین‌های نمکی منطقه‌ی ایونی (Uyuni) بولیوی ساخته شده است. این هتل تماما از نمک ساخته شده و حتی اکثر مبلمان آن نیز نمکی هستند. این هتل دارای یک لابی زیبا و ۱۶ اتاق‌خواب با حمام، سیستم گرمایش مرکزی و برق است. غذای ویژه‌ی این هتل، جوجه‌ی نمکی است.

هتل یخی یوکاس‌یاروی سوئد

پس از بررسی هتل نمکی به سراغ هتل یخی (Icehotel) در یوکاس‌یاروی (Jukkasjärvi) سوئد می‌رویم. این هتل که ۲۲ سال پیش اولین اقامتگاه یخی جهان محسوب می‌شد، در نوامبر هرسال (اواسط آبان) با یخ رودخانه‌ی تُورن بازسازی شده و آماده‌ی پذیرایی از میهمانان می‌شود.

گروه تدارکاتی برای آماده‌سازی این هتل از سال میلادی جاری دست به ساخت یک هتل یخی دائمی درست در مقابل این هتل زده است.

هتل عجیب ال کاسمیکو تگزاس ایالات‌متحده

هتل ال کاسمیکو (El Cosmico) در تگزاس، خود را به‌عنوان یک هتل سیار معرفی می‌کند. انواع خانه‌های سیار نظیر کاروان‌ها، چادرهای سافاری، چادرهای قبایل سرخپوستی «سو»، خیمه و اردوگاه‌های چادری، ازجمله‌ی این هتل‌ها هستند. شاید تصور شود که این ایده کمی خنده‌دار باشد، اما طراحی ال کاسمیکو فراتر از تصور شماست.

هتل کوینتا رئال زاکاتکاس مکزیک

کوینتا رئال زاکاتکاس (Quinta Real Zacatecas) که پیرامون محل گاوچرانی سَن‌پِدرو در قرن نوزدهم ساخته شده، یک هتل لوکس است. آخرین مسابقات گاوچرانی در این زمین، در سال ۱۹۷۵ انجام شده است. رستوران این هتل در بالای میدان نبرد قدیمی قرار دارد.

هتلی در دل غار نگریل جامائیکا

این غارها با داشتن صخره‌هایی خیره‌کننده، در کنار دریا و شهر نگریل (Negril) قرار دارند. این هتل از ۱۲ اتاق در بالای صخره‌ها تشکیل شده است. از خود غارها برای سرو شام استفاده می‌شود.

هتل اینتل آمستردام هلند

نمای این هتل از تقریبا ۷۰ خانه‌ی روی‌هم قرارگرفته ساخته شده است. خانه‌های این هتل از تاریخ محلی این منطقه الهام گرفته شده‌اند و یک اسپا همراه با استخر، یک حمام بخار ترکیه‌ای و یک سونای فنلاندی نیز در داخل هتل وجود دارد.

هتل کپسولی توکیو ژاپن

این هتل کپسولی که ریشه‌ی اصلی آن به اوزاکا بازمی‌گردد، یک ایده‌ی محبوب در ژاپن است. این کپسول‌ها که به‌منظور استفاده از حداکثر فضای ممکن، در کنار یکدیگر چیده شده یا به روی هم قرار گرفته‌اند، برای هر شب اقامت ۳۰ پوند قیمت دارند. این ایده حتی به اروپا منتقل شده و در فرودگاه هلسینکی فنلاند به مشتریان عرضه می‌شود.

اقامتگاه هوایی فرودگاه آرلاندا استکهلم سوئد

یک جامبوجت بازنشسته و متعلق به سال ۱۹۷۶، با تغییر کاربری به یک هتل هوایی تبدیل شده است. مسافران می‌توانند سوئیت‌های کامل، اتاق‌های یک‌تخته و دوتخته را برای خود سفارش دهند.

بهترین اتاق این هتل، کابین خلبان است که دیدی ابدی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. شما حتی می‌توانید نشستن برخی از هواپیماها در فرودگاه مجاور را نیز تماشا کنید.

هیپو پوینت دریاچه نایواشا کنیا

هیپو پوینت (Hippo Point) یک هتل کاملا جنگلی در گردنه‌ای بین دریاچه‌ی نایواشا و دریاچه‌ی اُلُویدین است. این ناحیه به دلیل اقلیم منحصربه‌فرد خود دارای بیش از ۳۵۰ گونه از پرندگان، ۱۲۰۰ گونه جانور نظیر بوفالو، زرافه، گورخر، بز کوهی و حتی کرگدن است.

قسمت اصلی این خانه‌ی جادویی که در سال ۱۹۳۲ ساخته شده است، کاملا شکل و شمایلی بریتانیایی دارد. نمای این هتل ۸ طبقه باورنکردنی است.

هتل اقامتگاه هابیتی وُودلین پارک نیوزیلند

باور خود از بی‌روح بودن اقامتگاه‌های کوچک را کنار بگذارید. این اتاق‌ها با پنجره‌های گرد خود محیطی دل‌انگیز را برای اکثر علاقه‌مندان به زندگی هابیتی فراهم می‌آورد.

هتل هوراوالی مالدیو

هوراوالی (Hurawalhi) که یک اقامتگاه زیردریایی است، با داشتن نمایی فوق‌العاده زیبا از زندگی زیر آب، خود را از سایر هتل‌های مالدیو متمایز کرده است. این مکان، بزرگ‌ترین رستوران زیردریایی جهان است.

خانه‌ی زرافه یا هتل زرافه‌ها در نایروبی کنیا

یکی از زیباترین ساختمان‌های نایروبی، خانه‌ی زرافه نام دارد که ساخت آن به دهه‌ی ۳۰ میلادی و اولین بازدید اروپاییان در قالب تورهای سافاری از این منطقه بازمی‌گردد. جذاب‌ترین بخش این اقامتگاه، وجود یک گله از زرافه‌هایی است که آزادانه در این محل زندگی می‌کنند. آن‌ها اغلب و به‌خصوص موقع سرو غذا، گردن دراز خود را از پنجره به داخل خانه داده و به دنبال خوراکی می‌گردند.

هتل بیواکو جرواسوتی کوه مون‌بلان ایتالیا

این کپسول کوچک که برگرفته از نام کوهنورد تورینی، بیواکو جرواسوتی (Bivacco Gervassutti)، است، در لبه‌ی کوه مون‌بلان قرار دارد. دسترسی به این هتل برای همه میسر نبوده و تنها افرادی که برای کوهنوردی حرفه‌ای به این ناحیه می‌آیند، قادرند تا در آن اقامت کنند. این کپسول کوچک گنجایش استراحت ۱۲ نفر را دارد.