روحانی: باید در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، تَکرار کنیم!

منبع: سیمرغ

86

1400/1/11

15:12


روحانی: باید در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، تَکرار کنیم!

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: اگر انتخاباتی برگزار شود که مشارکت حداکثری وجود نداشته باشد، ضربه بسیار بزرگی به راه و روش انتخابی در ۱۲ فروردین ۵۸ است.

در مسائل پیچیده راه‌حلی به جز همه‌پرسی نداریم



حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه 11 فروردین) در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: در کشور ما همه کاره مردم هستند و در یک کلمه تفسیر 12 فروردین آن است که میزان، رأی مردم و ملت است.

وی افزود: مردم ما برای خود نظامی را برگزیده‌اند که پایه اول آن جمهوریت و مردم سالاری است؛ پایه دوم آن هم موازین اسلام است و پایه سوم ایران است که این سه پایه در کنار هم قرار گرفته و نظام جمهوری اسلامی را تشکیل داده‌اند.

رئیس جمهور با بیان این که هویت ایرانی و فرهنگ ایران برای ما بسیار مهم است،‌ تصریح کرد: منافع ملی کشور به معنای عام کلمه از اهمیت بالایی برخوردار است.

روحانی خاطرنشان کرد: موازین اسلام در اعتقاد، قانون‌گذاری و اخلاق میزان و معیار همه کارهای ماست، ضمن این که اداره کشور در اختیار مردم است و آنها هستند که بالاترین مقامات کشور و مدیریت کشور را با صندوق آراء برمی‌گزنند و انتخاب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. لذا نظر، آراء و افکار مردم و انتخاب آنها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: تمام حرکت‌های انقلابی از 150 سال پیش تاکنون بر انتخاب‌گری مردم تأکید داشته است و تلاش‌ها برای عدم تحمیل به مردم بوده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: 12 فروردین روز بسیار مهمی در مردم سالاری است و پاسداشت این روز بسیار مهم است؛ چراکه مردم در همه امور و اداره کشور حضور پیدا کردند و باید این روز را گرامی بداریم.

روحانی تأکید کرد: اگر انتخاباتی برگزار شود که مشارکت حداکثری وجود نداشته باشد ضربه بسیار بزرگی به راه و روش انتخابی در 12 فروردین است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم پیش روی ما انتخابات است؛ انتخابات یکی از سه تا چهار مسأله مهم در کشور تا پایان عمل دولت فعلی محسوب می‌شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:farsnews.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو