یک فعال سیاسی گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ هرکسی کالای خود را عرضه کند و هر ایده و برنامه ای که به مذاق مردم خوش آمد دولت ۱۴۰۰ را تشکیل دهد.

جهانبخش محبی نیا در پاسخ به این پرسش که "از سال ۱۴۰۰ چه انتظاری دارید؟"  اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ که اسم رندی دارد را از نظر صورت می پسندم و امیدوارم با عنایت حضرت حق تعالی برای همه سالی حسنه باشد و رفع بدی ها صورت بگیرد، اما از اینکه در ۱۴۰۰ ایران به سیاسیت ورزی درست و مدیریت بهتر و کم هزینه ترمی رسد نگرانی هایی دارم.

وی ادامه داد: تصورم بر این است که اگر نهایت دقت را تمامی مسائل به صورت رسمی و غیر رسمی نداشته باشیم، شاید نتوانیم در شاخص های مهمی مثل تورم و گرانی نتیجه درستی داشته باشیم.

این استاد دانشگاه گفت: ۱۴۰۰ بزرگ ترین بازی سیاسی ملی را در خود جای داده است؛ از یک طرف انتخابات ریاست جمهوری است و از طرفی انتخابات شوراهای شهر و روستا را در پیش داریم. من فکر می کنم حداقل تا نیمه اول سال گفتمان ها، قرائت های سیاسی، مناقشات و جدل ها متمرکز بر امر انتخابات خواهد بود.

وی افزود: نیمه دوم سال هم معطوف به تولد و زایش هیئت دولت خواهد بود. هسته مرکزی گفتمان سیاسی ما شکل بخشی به دولت است. به میزانی که مردم آزادانه بتوانند کاندیداهای خود را انتخاب کنند به همان میزان آزادیشان تعریف می شود. بخشی از این کار به نظام بر می گردد که اجازه رفتارهای سیاسی، جناحی و نهادی و صنفوی را ندهد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: همه مسئولین باید به قانون اساسی مراجعه کنند و اجازه دهند مردم نخبگان احزاب و اردوگاه هایی که قانون اساسی را قبول دارند، انتخاب کنند. در انتخابات ۱۴۰۰ هرکسی کالای خود را عرضه کند و هر ایده و برنامه ای که به مذاق مردم خوش آمد دولت ۱۴۰۰ را تشکیل دهد.