بهترین سریال های نمایش خانگی سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما

بهترین سریال های نمایش خانگی سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما


258

1400/1/12

18:11


مرور بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما. سریال قورباغه با امتیاز ۸.0 و آقازاده با امتیاز 7.7 در صدر این لیست قرار دارند.

بهترین سریال های نمایش خانگی سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما

۲ ساعت پیش
مرور بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما. سریال قورباغه با امتیاز ۸.0 و آقازاده با امتیاز 7.7 در صدر این لیست قرار دارند.

بهترین سریال های نمایش خانگی سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما

اختصاصی سلام سینما- شبکه نمایش خانگی در سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی کرده است. اتفاقی که فقط به سینما و صنعت سرگرمی در ایران هم محدود نمی‌شود و پدیده‌ای جهانی است. 

این روزها کارگردانان بزرگ سینما مانند مارتین اسکورسیزی برای خانه‌ها فیلم می‌سازند، نه پرده‌های سینما و ظهور وی او دی‌های ابر قدرتی مانند نتفلیکس بازار سرگرمی را دستخوش تغییر کرده است.  در ایران هم سرمایه‌های زیادی در شبکه نمایش خانگی جابه‌جا می‌شود و این بسیاری از هنرمندان، کارگردانان و ستاره‌های سینما را به سمت شبکه نمایش خانگی کشانده.

در این یادداشت سریال‌های شبکه نمایش خانگی که در سال ۹۹ پخششان شروع شده (بعضی از آن‌ها هنوز به پایان نرسیده‌اند) که بیشترین امتیاز را از کاربران سلام سینما گرفته‌اند مرور کرده‌ایم.

 

قورباغه

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ۹۹

امتیاز کاربران:۸.۰

کارگردان: هومن سیدی

بازیگران: نوید محمد زاده، سحر دولتشاهی، صابر ابر، فرشته حسینی، مهران غفوریان و آناهیتا افشار

خلاصه داستان: 

در روز چهارشنبه سوری سه دوست به نام‌های رامین، فرید و جواد بعد از ربودن اسلحهٔ یک مأمور زخمی، دست به سرقت از نوری، همکلاسی دوران کودکی رامین که به فردی پولدار و مرموز تبدیل شده‌است می‌زنند، اما اتفاق بسیار عجیبی در آنجا رخ می‌دهد که نشان از قدرت خارق‌العاده صاحب‌خانه (نوری) دارد…

 

اولین سریال هومن سیدی در شبکه نمایش خانگی و اولین حضور نوید محمدزاده در این شبکه. سریالی بسیار پرحاشیه که گران‌ترین محصول شبکه نمایش خانگی هم هست. از جمله حاشیه‌هایی که حول محور «قورباغه» ‌به گوش می‌رسید دستمزدهای عجیب و غریب سریال (خصوصا دستمزد نوید محمدزاده) و هزینه‌های گزافی بود، که صرف ساخت آن شده است.

ضمن اینکه پخش سریال بارها عقب افتاد که دلایل مختلفی داشت. یک‌بار سانسور و ممیزی و یک‌بار ربط پیدا کردن به دادگاه یکی از مفسدین اقتصادی که در حوزه سینما فعالیت‌های زیادی داشت. با این حال «قورباغه» همانطور که از امتیازش برمی‌آید با استقبال زیادی روبه‌رو شده، هرچند در شمار ضعیف‌ترین و پوچ‌ترین آثار سیدی قرار می‌گیرد. اما حضور بازیگران مطرح و زیبا و نشان دادن تصویرهای «آنچنانی» و «شیک و پیک» گنگستری که برای شبکه نمایش خانگی تازگی داشت، باعث شد مخاطبان نسبت به «قورباغه» ‌بسیار کنجکاو شوند.

 

آقازاده

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ۹۹

امتیاز کاربران: ۷.۷

کارگردان: بهرنگ توفیقی

بازیگران: پردیس پورعابدینی، امین تارخ، مهدی سلطانی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، امیر آقایی، نیکی کریمی، لعیا زنگنه، ثریا قاسمی، مسعود فروتن، دیبا زاهدی، سامیه لک

خلاصه داستان:

سریال «آقازاده» در ژانر درام اجتماعی و سیاسی داستان یک آقازاده به نام نیما بحری است که تخلفات اقتصادی مرتکب شده و یک مأمور به نام حامد تهرانی که او هم یک آقازاده است، البته با خصوصیاتی کاملاً مخالف تلاش می‌کند تا دست نیما را رو کند.

 

اولین نکته درباره سریال بهرنگ توفیقی گسترش ایدئولوژی مورد نظر سازمان اوج است. در میان آخرین آثاری که موسسه اوج تولید کرده، آقازاده هم در شمار آثار ایدلوژیک سازمان اوج دسته‌بندی می‌شود اما به نرمی و لطافت با ایدئولوژی بازی می‌کند؛ خط قرمزهای پررنگی که تا پیش از این سریال در تولیدات اوج قابل ردگیری بود حالا هم به‌لحاظ تعداد کمتر و هم به‌شکل کلی کمرنگ‌تر شده است و حتی خط قرمزهای عرفی که همیشه رعایت می‌شد هم در جهت جلب تماشاگر بیشتر به گوشه‌ای نهاده شده‌اند.

آقازاده در شروع و قسمت‌های آغازین و میانی اش درام جالبی دارد و داستانی را تعریف می‌کند که به‌خوبی تماشاگر عامه را با خود همراه می‌کند. داستان و خط اصلی سریال پرکشش است: دختری در میان دو مرد، دو قطب خیر و شر گیر کرده و دل در گروه خیر دارد و شر را پس می‌زند.

سویه‌های واقعگرایانه سریال یعنی تکه‌هایی که از واقعیت‌های اجتماعی واقعی و افرادی واقعی به عاریه گرفته شده‌اند، باعث می‌شود آقازاده مانند یک تخلیه عظیم انرژی منفی هم باشد. به هرحال در دوران سخت و اعصاب خوردکنی زندگی می‌کنیم و دل همه‌مان احتمالا از دست آقازاده‌ها و پدرانشان خون است! آقازاده به شکل کلی خشم عمومی مردم را تخلیه می‌کند و به این گونه در راستای همان نگاه ایدئولوژیک، سعی در کنترل این خشم عمومی دارد. چیزی در مایه‌های سوپاپ اطمینان.

 

می خواهم زنده بمانم

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ۹۹

امتیاز کاربران: ۷.۳

کارگردان: شهرام شاه حسینی

بازیگران: پدرام شریفی، حامد بهداد و سحر دولتشاهی، بابک کریمی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی و آزاده صمدی

خلاصه داستان:

قصه ای در دل اتفاقات پرشمار دهه 60 ...

در شب تولد پدر خانواده، همایون حقی همه خانواده از جمله هما حقی که دختر همایون هست برای غافلگیر کردن او آماده میشوند، اما ناگهان ... .

 

یکی از آثاری که در اواخر سال ۹۹ نمایش خود را آغاز کرد و با توجه به مدت کوتاهی که از پخشش می‌گذرد، توانسته نظر تماشاگران را به خود جلب کند. حضور ستاره‌های متعدد در این سریال مطمئنا عامل مهمی در گیرایی آن به‌حساب می‌آید. هرچند مایه‌های ملودراماتیک سریال بسیار اغراق‌آمیز است و در لحظاتی حوصله‌سربر می‌شود اما حداقل می‌تواند احساسات تماشاگر را در دست بگیرد و در لحظه نگه دارد. 

تیراژ سریال تک‌قطعه «آسمان ابری» با صدای همایون شجریان است. بهداد پیش‌تر در فیلم «خانه دختر» با شاه حسینی همکاری داشت.

 

دیرین دیرین

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ۹۹

امتیاز کاربران: ۷.۲

کارگردان: علی درخشی

صداپیشه: محمدرضا علیمردانی

خلاصه داستان: 

دیرین دیرین نام یک مجموعه پویانمایی ایرانی در ژانر طنز است که با کارگردانی و تصویرگری علی درخشی است که به مشکلات اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی می پردازد اولین قسمت این مجموعه مسافرت های نوروزی بود. این مجموعه نخستین بار در نوروز 94 منتشر شد و سریال آن در سال 99 از طریق فیلیمو پخش شد. محمدرضا علیمردانی گویندگی تمام قسمت ها و شخصیت های این انیمیشن را تا کنون بر عهده داشته است فقط در قسمت های رپچه لیدا مومنی همراه محمدرضا علیمردانی گویندگی می کند.

 

سال‌ها از ظهور انیمیشن‌های کوتاه «دیرین دیرین» می‌گذرد.  از همان اوایل کار این مجموعه که به صورت اپیزودهایی کوتاه در موبایل‌ها دست به دست می‌شد، میتوانست انتظار فراگیر شدن امروزش را داشت. در سال‌های اخیر انیمیشن‌های سریالی کوتاه و ارزان قیمت زیادی ساخته و به شکل آزاد پخش می‌شوند که متاثر از «دیرین دیرین»‌ ساخته و پرداخته شده‌اند.

یکی از ویژه‌ترین نکات این انیمیشن‌های کوتاه دوبله و صداگذاری آن‌هاست. راوی هر قسمت با لهجه و دایره واژگانی بامزه خودش جذابیت این انیمیشن‌ها را دوچندان می‌کند.

 

ملکه گدایان

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ۹۹

امتیاز کاربران: ۷.۴

کارگردان: حسین سهیلی زاده

بازیگران: باران کوثری, آرمان درویش، رویا نونهالی, سولماز غنی, فرزاد فرزین، محمدرضا غفاری، پانته آ بهرام، الهام کردا، امین بهبودی، یسنا میر تهماسب، بهشاد شریفیان، علی اوجی

خلاصه داستان:

امروزِ تو، می تونه فردای من باشه ... هیچکس از سرنوشت خبر نداره.... حتی شما...البرز، شیمیدان ساکن آلمان است. قرار است در ترکیه با نامزدش ازدواج کند. همه چیز برای یک مراسم به یادماندنی مهیا است که خبر می‌رسد پدر البرز به کما رفته‌است. البرز با گذشته‌ای مبهم، از بازگشت به ایران هراس دارد اما برای آخرین ملاقات با پدر، راهی جز بازگشت به ایران ندارد، ولی بنابر مشکلاتی او مجبور است که به صورت قاچاقی به ایران بیاید. با وجود اصرار فراوان مادر البرز برای بازنگشتن او به ایران، البرز تصمیم خود را گرفته. وقتی او باز میگردد هیچ کس او را نمی شناسد و او را فرهاد بابایی خطاب می‌کنند و کسی جز قاچاقچی او را به خاطر ندارد …

 

حضور باران کوثری در شبکه نمایش خانگی به خودی خود کنجکاوی برانگیز هست، نیست؟ خصوصا که او در این سریال یکی از نقش‌های متفاوت کارنامه کاری‌اش را ایفا کرده است. ژانر فیلم که عاشقانه/ اسرارآمیز است از جمله نکات جالب توجه این سریال است که آن‌را کمی با دیگر آثار متفاوت می‌کند. 

سریال «ملکه گدایان» دومین اثر حسین سهیلی‌زاده برای شبکه نمایش خانگی است، سریالی به تهیه‌کنندگی علی طلوعی که شبکه نمایش خانگی حساب ویژه‌ای روی فروشش باز کرده. سریال «ملکه گدایان» محصول نبراس پیکچرز است و با سرمایه این کمپانی ساخته شده. ملکه گدایان از عظیم ترین پروژه نمایش خانگی بود و پخش همزمانش با «قورباغه»‌ از دو پلتفرم مختلف، جوی رقابتی هم ایجاد کرده بود.


اخبار مرتبط:

بهترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی سال ۹۸


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو