جانشین فرمانده نیروی انتظامی، با بیان اینکه مسئولیت پذیری همه سازمان ها و نهادها در راستای تامین امنیت است، گفت: انتظار می رود، سایر سازمان ها و نهادها در حوزه تشدید و مقابله با قاچاق کالا بیش از پیش وارد عمل شده و به نیروی انتظامی کمک کنند.

 سردار قاسم رضایی در سفر به استان کردستان ضمن تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های نیروی انتظامی، اظهار کرد: ناجا سازمانی بزرگ و دارای گستردگی ماموریت ها از مرز تا مرکز است و با توجه به ایام و مناسبت های مختلف ماموریت های این نیرو نیز اضافه می شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با مردم؛ برای مردم و در خدمت مردم است، افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه های مختلف ماموریتی در سال گذشته در کل کشور و به تبع آن در انتظامی استان کردستان صورت گرفته که خوشبختانه رضایمندی مردم را به همراه داشته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی مقابله با قاچاق کالا، اسلحه و قاچاقچیان مواد مخدر را بخشی از موفقیت های نیروی انتظامی در سال گذشته عنوان و تصریح کرد: با ثبت کشف بیش از هزار تن مواد مخدر رکورد بی نظیری در این حوزه حاصل شده است.

وی هدف گرایی نیروی انتظامی در سال ۹۹ را برخورد قاطع با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی عنوان کرد و گفت: امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است و خوشبختانه با برخورد قاطع پلیس با اراذل و اوباش؛ حمایت های و  پشتیبانی های خوبی توسط مردم صورت گرفته است که این اقدام پلیس مورد وثوق مردم بوده است.

سردار رضایی در ادامه به امنیت موجود در استان کردستان اشاره کرد و گفت: کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش بوده است و این مجاهدت ها همچنان در این استان ادامه داشته و حاصل این مجاهدت ها برقراری امنیت مطلوب در سطح استان است.

وی ادامه داد: مردم استان کردستان مردم بزرگی هستند که شهدای زیادی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و نقطه قوت خدمت در کردستان همراهی و همکاری خوب مردم استان با نیروی انتظامی است.

 جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به امنیت و تاثیر آن بر رشد و توسعه کشور اظهار کرد: همه شرایط و زیر ساخت های امنیتی برای سرمایه گذاری در کردستان وجود دارد و از سرمایه گذاری دعوت می کنیم برای رشد و توسعه استان با خیالی راحت نسبت به سرمایه گذاری در این استان اقدام کنند.

سردار رضایی در ادامه با تاکید بر مسئولیت پذیری همه سازمان ها و نهادها در راستای تامین امنیت و ارتقاء شاخص های امنیتی، افزود: قاچاق کالا یکی از مهم ترین مأموریت‌های ناجا در سال جدید نیز است و انتظار داریم سایر سازمان ها و نهادها در حوزه تشدید و مقابله با قاچاق کالا بیش از پیش وارد عمل شده و به نیروی انتظامی کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت و از طرفی شرایط حساس کشور در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا و اینکه این ویروس ضد ارتباطات بشری است، تصریح کرد: نیروی انتظامی برابر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا عمل خواهد کرد البته هر چند مردم ما؛ مردمی با بصیرت و مسئولیت پذیر هستند که به توصیه مسئولان در همه حوزه ها عمل می کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پایان با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در راستای عمل به توصیه های ستاد مقابله با کرونا و اینکه همچون سال گذشته رعایت کنند از مسئولان فرمانداری ها و شهرداری ها خواست نسبت به مدیریت و کنترل تفرجگاه ها و مناطق گردشگری اقدام کنند و اعلام کرد که در این راستا نیروی انتظامی نیز برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد کرد. 

 ۱۴۰۰، سال تحول در ماموریت های نیروی انتظامی

سردار  رضایی در جلسه قرارگاه مشترک امام علی (ع) و امام رضا (ع) فرماندهی انتظامی استان کردستان نیز با تبریک ایام سال نو و قدردانی از تلاش ها و اقدامات شایسته انتظامی کردستان در راستای تامین نظم و امنیت در استان، اظهار داشت: امنیت و آرامش مطلوب استان کردستان خود نشان از تلاش ها و خدمات فرماندهان، مسئولان و کارکنان انتظامی استان است.

وی با بیان اینکه در سرزمین مجاهدت های خاموش، تلاش ایثار گرانه مجاهدان خاموش همچنان ادامه دارد، افزود: در سایه این تلاش ها و اقدامات امروز استان کردستان یکی از استان های امن کشور است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به توطئه افکنی ها و تلاش های مذبوحانه دشمنان انقلاب اسلامی در سال گذشته که با انتشار فراخوان ها و اقدامات هنجار شکنانه در پی ایجاد نا امنی در کشور بودند، ادامه داد: نیروی انتظامی در خنثی سازی فتنه ها و فراخوان های منتشر شده در فضای مجازی میدان داری کرد و توانست با مدیریت و فرماندهی مدبرانه این توطئه ها را خنثی کند.

وی برخورد قاطع با اراذل و اوباش به عنوان ابزار فتنه را بخشی از میدان داری نیروی انتظامی در خنثی سازی این فتنه ها دانست و تاکید کرد: برخورد با اراذل و اوباش که حمایت های مردم و مسئولان را به همراه داشته برگ زرینی بر کارنامه درخشان نیروی انتظامی افزوده است.

این مقام ارشد انتظامی، سال ۱۴۰۰ را سال تحول در ماموریت های نیروی انتظامی اعلام کرد و اظهار داشت: تحول در حوزه های، فردی، یگانی و مدیریتی مورد تاکید است.

سردار رضایی اولین مولفه تحول در ماموریت ها را تحول در حوزه فرهنگ سازمانی عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی فرمانده امنیت داخلی از مرز تا مرکز و موثرترین مولفه در امنیت ملی است لذا فرهنگ سازمانی باید در نیروی انتظامی تقویت شود.

به گفته وی، فرماندهان و مدیران انتظامی باید عرق و تعصب سازمانی را در نیروی انتظامی تقویت  و کارکنان انتظامی باید به پوشیدن لباس نیروی انتظامی افتخار کنند.

وی تاکید کرد: افتخار ما این است که تحت نظر ولایت فقیه و فرمانده معظم کل قوا در سازمان مقدس نیروی انتظامی خدمت می کنیم از این رو عزت، کرامت و عزیز بودن نیروی انتظامی باید در بین مردم ارتقاء یابد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، تحول فردی و سازمانی را دومین مولفه تحول در ماموریت های نیروی انتظامی اعلام و اظهار کرد: تحول فردی موجب تحول در سازمان و در نهایت موجب تحول در بدنه سازمان می شود.

سردار رضایی با بیان اینکه باید همه فرماندهان و مدیران در درون سازمان نسبت به یکدیگر مثبت گرا و نسبت به دشمن منفی نگر باشند، خاطر نشان کرد: سازمان نیروی انتظامی سازمان مقدسی است که با اعمال مثبت خود می توانیم آن را مثبت نگه داشته و ایثار و از خودگذشتگی را در آن تقویت کنیم.

وی تحول مدیریتی را سومین مولفه تحول در ناجا در سال ۱۴۰۰ عنوان و بیان کرد: توجه به کیفی سازی ماموریت ها، آموزش در رده ها، بهره وری بهینه از سرمایه انسانی، تغییر تاکتیکی ماموریت ها از وظایف فرماندهان و مدیران است لذا برای تحقق این هدف بایستی اشراف اطلاعاتی و برآوردهای اطلاعاتی خودرا تقویت کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پایان مقابله با عناصر تهیه و توزیع قاچاق کالا را یکی از مهمترین ماموریت ها در سال جدید عنوان و با بهره گیری از تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی در راستای مقابله با قاچاق کالا  با توجه نامگذاری شعار سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد.