طرز تهیه اسنک گوشت و قارچ

طرز تهیه اسنک گوشت و قارچ با ساندویچ ساز در فر

اسنک یک نوع ساندویچ در بسته است که با استفاده از دستگاه های اسنک ساز یا ساندویچ ساز و نان تست تهیه می شود. درون این اسنک ها را می توان از هر ماده دلخواهی پر کرد. بنابراین نام اسنک مربوط به نام مواد داخل آن است. اما در این دستور، از نان تست آماده استفاده نشده است و با استفاده از تخم مرغ و ماست و آرد، یک خمیر لطیفی بدست می آید که با استفاده از گوشت و سبزیجات و قارچ، یک اسنک خوشمزه و زیبا تهیه می شود. فقط باید به نکاتی که در دستور گفته شده دقت کرد تا بتوان یک اسنک زیبا و بدون شکستگی و پخته شده بدست آورد.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۳ عدد
زردچوبه۱ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
ماست۱ لیوان سرخالی
روغننصف لیوان
آردیک و نیم لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
هویج۱ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب گوجه۱ قاشق غذا خوری
فلفل و نمکبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم

دستور پخت اسنک گوشت و قارچ

مرحله اول

برای تهیه اسنک گوشت و قارچ در ابتدای کار یک کاسه بر می داریم و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس ۱ قاشق چای خوری زردچوبه و ۱ قاشق چای خوری نمک به آن اضافه می کنیم و با چنگال بهم می زنیم تا از لختگی در آید.

مرحله دوم

سپس ماست و روغن را به آن اضافه کرده و با همزن دستی می زنیم تا یکدست شود. سپس آرد و بکینگ پودر را در یک ظرف دیگر الک می کنیم و به مواد تخم مرغی اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا یک خمیر چسبنده و یکدست بوجود آید.

مرحله سوم

هویج را شسته و رنده می کنیم و کنار می گذاریم. یک کاسه بر می داریم و پیاز را شسته و پوست کنده و درون آن رنده می کنیم. سپس گوشت چرخ کرد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. قارچ را هم ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

یک تابه بر می داریم. کمی روغن درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس هویج رنده شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سرخ شود. گوشت چرخ کرده همراه با پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ گوشت عوض شود وکامل تفت بخورد.

مرحله پنجم

وقتی گوشت تفت خورد، قارچ را اضافه کرده و آن راهم تفت می دهیم. سپس نمک و فلفل و زردچوبه را به آن زده و تفت می دهیم. در این مرحله رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا تفت بخورد و یکدست شود.

مرحله ششم

سپس از روی حرارت بر می داریم. در ادامه اسنک ساز را حسابی چرب می کنیم. در ادامه خمیر آماده شده را روی قسمت زیرین اسنک ساز می ریزیم. سپس مواد میانی را روی آن می ریزیم و کمی پنیر پیتزا روی آن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

سپس دوباره از خمیر برداشته و روی مواد را به طور کامل می پوشانیم. حالا در اسنک ساز را می بندیم و می گذاریم تقریبا ۶ تا ۷ دقیقه تا بپزد. درب دستگاه را باز می کنیم اگر روی نان طلایی شده بود از اسنک ساز خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در صورتی که روی اسنک به خوبی طلایی نشده باشد، چند دقیقه دیگر نیز می گذاریم بماند. سپس دستگاه را خاموش کرده و درب آن را باز می کنیم. دو دقیقه صبر می کنیم. به راحتی اسنک از دستگاه جدا می شود، سپس با سس دلخواه سرو می کنیم.