دستور بایدن برای خروج برخی تجهیزات نظامی از خلیج‌فارس

منبع: برترین ها

97

1400/1/13

10:02


دستور رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج برخی تجهیزات و نیروهای نظامی این کشور از خلیج‌فارس، استقبال واشنگتن از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و توضیح سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره محوریت سفر وزیر خارجه این کشور به ایران از مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

خبرگزاری ایلنا: دستور رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج برخی تجهیزات و نیروهای نظامی این کشور از خلیج‌فارس، استقبال واشنگتن از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و توضیح سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره محوریت سفر وزیر خارجه این کشور به ایران از مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که محوریت سفر وزیر خارجه این کشور به ایران، رایزنی درباره همکاری‌های اقتصادی تهران و مسکو است.

- دبیر کابینه ژاپن امروز -جمعه- اعلام کرد که سفر نخست‌وزیر این کشور به آمریکا که برای اویل ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود، به اواسط این ماه موکول شده است.

- سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال تعامل با چین و روسیه درباره احیای برجام است.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که ایالات متحده از نشست کمیسیون برجام که برای روز جمعه برنامه‌ریزی شده است، حمایت می‌کند.

- سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد» در خمیس مشیط خبر داد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا از پنتاگون خواسته است روند خارج کردن برخی تجهیزات و نیروهای نظامی این کشور از خلیج فارس را آغاز کند.

- وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور و همتای آمریکایی وی تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

-نشست کمیسیون مشترک برجام امروز -جمعه- برگزار خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو