این‌شهر‌ستان در جنوب‌شرقی استان قرار گرفته و طرف‌داران زیادی به‌دلیل داشتن آب‌‌وهوای متعادل، در همه فصل‌های سال دارد. تور هوایی چابهار نیز با هدف جذب گردشگران و معرفی مناطق بکر آن، در‌حال فعالیت است. منطقه آزاد چابهار باعث شده تا کیفیت و بازدید از این ‌شهرستان افزایش پیدا کند. اگر دوست دارید نگران از دست دادن تماشای جاهای دیدنی چابهار باشید، می‌توانید از خدمات تور چابهار برای سفر خود استفاده کنید.

به‌غیراز منطقه آزاد، مناطق دیدنی زیادی در این‌شهرستان وجود دارد که دیدن آن برای توریست‌ها و گردشگران خالی‌از‌لطف نیست. در سفر خود به این‌منطقه می‌توانید از تالاب لیپار، کوه‌های مینیاتوری، موزه محلی چابهار، مسجد جامع دزک، غار‌های بان‌مسیتی، درخت مکرزن، گل‌افشان، منطقه حفاظت‌شده گاندو و... دیدن کنید. به‌دلیل تعداد زیاد مسافران علاقه‌مند به مناطق چابهار، تور‌های زیادی برای سفر به آن فعالیت دارند. همین‌موضوع باعث شده تا مسافران نگران قیمت تور چابهار نباشند و بتوانند از تور‌های متنوعی استفاده کنند.

در ادامه مقاله اطلاعات لازم در‌خصوص جاهای دیدنی چابهار و نشانی آن‌ها را عنوان می‌کنیم تا شما از سفر به چابهار و بازدید از مناطق دیدنی آن لذت ببرید. اگر قصد سفر به چابهار را دارید، تا پایان این‌ مقاله همراه ما باشید تا با مناطق و بخش‌های گردشگری و خاص چابهار آشنا شوید.

تالاب لیپار

تالاب لیپار

قرار‌گرفتن تالاب لیپار در منطقه چابهار باعث شده  تا گردشگران زیادی هر‌ساله از این‌ تالاب بازدید کنند. برای دسترسی به تالاب لیپار باید از مسیر روستای رمین اقدام کرد. این ‌روستا در 15 ‌کیلومتری شهرستان چابهار قرار دارد. هم‌چنین برای دسترسی به این‌ روستا باید از جاده ساحلی چابهار به‌سمت خلیج گواتر استفاده شود. تجمع پرندگان در تالاب به زیبایی‌های این‌منطقه افزوده است. فلامینگو، انواع حواصیل، باقرقره، عقاب دشتی و... در این ‌منطقه و بالای تالاب لیپار به پرواز در‌ می‌آیند که خاص‌تر‌شدن تالاب را همراه دارد.

زیبایی منطقه با کوه‌های مینیاتوری

کوههای مینیاتوری

کوه‌ها همیشه به منطقه، زیبایی می‌بخشند و هر‌ شهر یا محلی که بین کوه‌ها قرار گرفته باشد، خاص‌تر به‌نظر می‌رسد. شهرستان چابهار کوه‌های مینیاتوری زیبایی دارد که توانسته توریست و گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

کوه‌های مینیاتوری در منطقه‌ای به نام کچو قرار گرفته‌اند. کچو در مسیر منطقه خلیج گواتر قرار دارد و شما می‌توانید در مسیر این‌خلیج از کوه‌های مینیاتوری نیز دیدن کنید. نکته‌ای جالب درمورد کوه‌های مینیاتوری این است که این‌کوه‌ها به‌دلیل شباهت زیاد به کوه‌های سیاره مریخ زبان‌زد همگان شده‌اند. اگر از یک تور چابهار برای سفر خود کمک گرفته‌اید، حتما درباره برنامه بازدید آن‌ها از کوه‌های مینیاتوری سوال کنید.

تماشای گاندو تنها تمساح ایرانی

خیلی از افراد ممکن است به رفتن به باغ‌وحش و تماشای حیوانات خاص علاقه داشته باشند. از‌این‌رو پیشنهاد می‌کنیم تا از این‌منطقه حفاظت شده دیدن کنید. چرا‌که شما در این‌جا با گاندو تنها تمساح بومی ایرانی مواجه خواهید شد. در این ‌منطقه به شما اجازه داده می‌شود که به گشت‌و‌گذار پرداخته و در‌عین‌‌حال به تماشای حیوانات دیگری که در این‌منطقه محافظت شده قرار دارند، بپردازید. از‌جمله این‌حیوانات می‌توان به سیاه‌گوش، جبیر، سنجاب بلوچی، خدنگ، شغال و... اشاره کرد.

هم‌چنین شما می‌توانید به زیباترین رود‌خانه چابهار یعنی باهو‌کلات نیز سر بزنید. این‌رودخانه با در‌اختیار‌گرفتن آب دیگر ‌رودها توانسته به پرآب‌ترین رود‌خانه سیستان‌و‌بلوچستان تبدیل شود. آب این رود‌خانه در مسیر دریای عمان قرار دارد که در آخر به درون آن سرازیر می‌شود.

منطقه گل‌افشان، زیبا‌ترین منطقه چابهار

کوه‌های منطقه چابهار زیبایی‌های زیادی دارند؛ یکی از این زیبایی‌های حیرت‌انگیز را می‌توان گل‌افشان‌بودن آن‌ها دانست. برای رفتن به این‌کوه شما باید به بندر تنگ بروید که در فاصله 100 کیلومتری از شهرستان چابهار قرار گرفته است. هم‌چنین این ‌بندر از سطح دریا 1000 متر ارتفاع دارد و زیبایی خاصی را به‌وجود آورده است. اگر قرار است با تور مسافرتی سری به منطقه گل‌افشان بزنید، حتما وقتی درباره قیمت تور چابهار خود تحقیق می‌کنید، از برنامه آن‌ها برای بازدید از این‌ منطقه هم سوال کنید.

وقتی که شما به منطقه بندر تنگ می‌رسید، باید بالای کوه بروید؛ سپس خواهید دید که یک چاله به طول یک ‌متر و عمق نیم‌متر وجود دارد که درون آن پر‌ از‌ گل است.

زمانی که بارندگی وجود ندارد، شما می‌توانید در این‌منطقه حضور پیدا کرده و از حباب‌هایی که از طریق کوه گل‌افشان، به اطراف پخش می‌شود، لذت ببرید. کوه‌های دیگری نیز اطراف این کوه قرار دارد که گفته می‌شود به‌احتمال زیاد در سال‌های خیلی دور آن‌ها نیز گل افشان بوده‌اند.

غارهای زیبای بان‌مسیتی

یکی از دیدنی‌های چابهار غارهای زیبای بان‌مسیتی هستند. این‌غارها در پنج کیلومتری شمال باختری قرار دارند که از‌ نظر مسافت به روستای تیس نزدیک بوده و در دامنه‌های کوه شهبار زند قرار گرفته است. دو ‌نوع غار در این ‌منطقه و کنار یک‌دیگر قرار دارند؛ غار‌های مصنوعی و غار‌های طبیعی که خود‌به‌خود به‌وجود آمده‌اند. به‌دلیل این‌که محل رفت‌و‌آمد گردشگران در غار میتسی به‌سختی امکان‌پذیر بود، درون غار‌های طبیعی را با کمک تراشکاری گسترش داده‌اند. اگر دوست دارید زمان بیشتری را برای بازدید از غارهای زیبای بان‌مسیتی بگذرانید، می‌توانید زمان مسیر سفر خود را با انتخاب یک تور هوایی چابهار کاهش دهید.

حرف آخر

زیبایی‌های منطقه چابهار به‌حدی زیاد است که با یک مقاله نمی‌توان همه آن‌ها را بررسی کرد. اگر قصد سفر به چابهار را دارید، بهتر است که برای سفر خود از یک تور چابهار معتبر استفاده کنید و برنامه‌ریزی سفر را به آن‌ها بسپارید.

هم‌چنین برای سفر به این ‌منطقه استفاده از یک تور هوایی چابهار می‌تواند به جذابیت‌های سفر شما اضافه کند. قیمت تور چابهار در برخی از مؤسسات ارزان بوده و با توجه به مناطق گردشگری هزینه‌ها متغیر است. ترجیحا قبل از سفر درباره بودجه سفر خود برنامه‌ریزی کنید و از قیمت‌ها باخبر شوید.