آبشار هریجان، محبوب ترین جاذبه چالوس

منبع: تاپ تراول

231

1400/1/13

12:10


لیدوما تریپ

آبشار هریجان چالوس

در این مقاله از معرفی دیدنی های چالوس شما را با آبشار هریجان که یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری چالوس بشمار میرود آشنا خواهیم کرد. پس اگر به دنبال مکانهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه میگردید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید

آبشار هریجان، محبوب ترین جاذبه چالوس


   تبلیغات    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


هریجان، روستایی است از توابع بخش کلاردشت شهرستان چالوس در استان مازندران ایران می باشد که از مناطق خوش آب و هوای منطقه کلاردشت بشمار میرود. بافت روستا، علفزارهای وسیع و آبشار بلند از دیدنی‌های این روستای زیبا هستند که اردیبهشت ماه به علت رویش گیاهان بهاری و پرآبی آبشارهای روستا، بهترین زمان بازدید از هریجان است در ادامه شما را با آبشار هریجان که یکی از جاذبه های دیدنی این روستا بشمار میرود آشنا خواهیم کرد

این آبشار که در نزدیکی گردنه هزارچم واقع در جاده تهران-چالوس است، یکی از معروفترین جاذبه های شهرستان چالوس است. به روستایی که به همین نام است مشرف می باشد و بیشتر از ۹ متر ارتفای این آبشار زیبا است که از دیدنی ترین آبشارهای رشته کوه البرز محسوب می گردد. آبشار هریجان با فضایی مرتفع و همجوار با فضایی است که دارای درختان سر به فلک کشیده و مناظر کوهستانی است. همچنین در کنار دره ای هیجان انگیز و چشم اندازی جنگلی از بالای کوهی سنگی است، این آبشار با پخشابی منحصر به فرد در پایین دست به آبشارهای کوچکتری مبدل می گردد.

آبشار زیبای هریجان در غرب روستای هریجان جای گرفته است و برای رسیدن به آن باید مسیر پیچ و خمی را طی کنید. این آبشار از ارتفاع ۹ متری و از بلندای صخره‌ها به پایین سرریز می‌شود و منظره چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند.

بعد از آبشارگردی و تماشای این آبشار دیدن روستاگردی در هریجان را از دست ندهید. این روستا طبیعت زیبا و چشم‌اندازهای تماشایی دارد. در داخل روستا نیز امامزاده شاهزاده محمود قرار دارد که هنگام ورود به روستا می‌توانید گنبد آن را ببیند.

آبشار هریجان، محبوب ترین جاذبه چالوس


 



   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو