این نشریه آمریکایی  درادامه افزود: آمریکا در حال حاضر سه سامانه دفاعی آتشبار ضدهوایی پاتریوت خود را از منطقه خلیج فارس از جمله  پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» از عربستان را خارج ساخته است، این سامانه به منظور محافظت از نیروهای آمریکایی دراین بخش از عربستان مستقر شده بود.

وال استریت ژورنال نوشت: از دیگر قوای نظامی که از چرخه محافظت از عربستان خارج می شوند، یک ناو هواپیمابر (این نشریه امریکایی نامی از این ناو نبرد) و یک سامانه نظارت و مراقبتی است  که آنها را از منطقه خاورمیانه برای استفاده در نقاط دیگر جهان، خارج ساخته است.

این نشریه آمریکایی افزود: به گفته برخی مقامات آمریکایی کاهش های بیشتر قوای نظامی آمریکایی از عربستان همچنان مد نظر و درحال بررسی است.

این گزارش می افزاید: بایدن درحالی به پنتاگون دستور کاهش قوای نظامی آمریکایی که به جهت محافظت از عربستان اعزام شده اند، داده است که قصد دارد در گام نخست قوای آمریکا را از منطقه خاورمیانه بدور سازد.

ریاض برای در امان ماندن حملات از جانب یمن دست به دامان دولت بایدن شد

 درحالی وال استریت ژورنال از خروج قوای نظامی آمریکایی از منطقه خاورمیانه و بخصوص عربستان سعودی خبر می دهد که در دوم فروردین ماه ۱۴۰۰، خبرگزاری «بلومبرگ»  گزارش داده بود : ریاض  از دولت بایدن برای دفاع از میادین نفتی و خنثی کردن حملات به این مراکز درخواست کمک کرده است.

 بلومبرگ در آن تاریخ گزارش داده بود: عربستان سعودی با تأکید بر نگرانی در مورد حملات اخیر موشکی و پهپادی، برای دفاع از تأسیسات نفتی خود به دنبال دریافت کمک بیشتر از ایالات متحده است.

به نوشته بلومبرگ، درخواست‌های کمک سعودی از ژانویه (دی ماه) به دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا ارائه شده  بود.