امام‌جمعه کرج: سینماها را باز و مساجد را می‌بندند

منبع: برترین ها

84

1400/1/13

17:37


نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: شارع مقدس در امر برگزاری نماز جمعه اقل افراد برای شرکت را با امام پنج نفر دانسته یعنی همه شرایط مد نظر بوده لذا با کمترین تعداد افراد می‌توان نماز را برقرار کرد و جالب است دستور بستن مساجد را وقتی می‌دهند که دستور باز کردن سینما‌ها را می‌دهند و این پذیرفته نیست باید تجدید نظر جدی شود.

ایرنا: نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: شارع مقدس در امر برگزاری نماز جمعه اقل افراد برای شرکت را با امام پنج نفر دانسته یعنی همه شرایط مد نظر بوده لذا با کمترین تعداد افراد می‌توان نماز را برقرار کرد و جالب است دستور بستن مساجد را وقتی می‌دهند که دستور باز کردن سینما‌ها را می‌دهند و این پذیرفته نیست باید تجدید نظر جدی شود.

امام‌جمعه کرج: سینماها را باز و مساجد را می‌بندند

بخش‌هایی از صحبت‌های امام جمعه کرج در نماز جمعه امروز:

آیت الله حسینی همدانی با قابل قبول نبودن و ضد و نقیض بودن برخی از تصمیم های مسوولان ستاد ملی مبارزه با کرونا ،بیان داشت: نکته دیگر راجع به تعطیلی در زمان کرونا و دستور ستاد ملی کرونا است و اینکه تا امروز اهل ایمان و مسجدی ها به خوبی رعایت کرده اند و بازهم می کنند امامسوولان ستاد پاسخگو باشند که چرا وقتی به گفته خودتان، افرادی به مسافرت می روند و یا در صفوف متراکم و طولانی خرید و اماکن شلوغ حضور دارند، مساجد را که تمام قوانین را رعایت می کنند و اقل زمان و ازدحام را دارند تعطیل می شوند؟

وی افزود: نماز جمعه هم همینطور هفته ای یک باراست و فضای آن طبق نظر کار شناسان تهویه هوا و سقف بلند و فاصله گذاری مناسب دارد و مدت نماز محدود با افراد محدود چرا تعطیل باشد؟ بعلاوه شارع مقدس در امر برگزاری نماز جمعه اقل افراد برای شرکت را با امام پنج نفر دانسته یعنی همه شرایط مد نظر بوده لذا با کمترین تعداد افراد می توان نماز را برقرار کرد و جالب است دستور بستن مساجد را وقتی می دهند که دستور باز کردن سینماها را می دهند و این پذیرفته نیست باید تجدید نظر جدی شود.

آیت الله حسینی همدانی با تذکر به مسوولان در ماه های پایانی خدمتشان، تاکید کرد: مسوولان در این ماه های پایانی بیشتر به فکر خدمت کردن مردم باشند و صادقانه و راست گزارش دهند وعده هائی که دادند را چه مقدار عملیاتی کردند و البته محل بیان مطلب را صدا و سیما و رسانه ملی انتخاب کنند تا همه مردم پاسخ آنان را بشنوند و قضاوت کنند و الا مثل استعفاء دادن در فضای مجازی اقدام داشته باشید فرار از مسوولیت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو