درمان خانگی دندان درد با ۱۰ روش سریع و فوق العاده

درمان خانگی دندان درد با ۱۰ روش سریع و فوق العاده


منبع: آرگا

200

1400/1/14

10:46


دندان درد یکی از مشکلاتی است که هر فردی دست کم یکبار آن را تجربه کرده است. شدت درد دندان در شب بیشتر است و چون در این زمان امکان رفتن به مطب دندانپزشکی یا تهیه دارو وجود ندارد می توانید روش های درمان خانگی دندان درد را به کار ببرید تا از شدت درد دندان کاسته شود.

با استفاده از چندین مواد طبیعی و خانگی می توانید در منزل به درمان دندان درد خود بپردازید. استفاده از این روش ها در منزل یا زمانی که به داروها دسترسی ندارید می تواند در تسکین درد دندان و از بین بردن عفونت دندان موثر باشد. در ادامه به روش تهیه ترکیب های مفید برای از بین بردن التهاب و درد دندان می پردازیم.

درمان خانگی دندان درد

درمان دندان درد در منزل

با استفاده از فلفل سیاه و نمک می توانید یک ترکیب مفید برای رفع دندان درد تهیه کنید. نمک و فلفل دارای خواص ضد التهابی، و ضد باکتری هستند و در کاهش درد نیز بسیار موثر می باشند. برای تسکین درد دندان ابتدا مقدار یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری فلفل سیاه را در یک قاشق غذا خوری آب مخلوط کرده تا به صورت خمیر در آید. برای اثر گذاری توصیه می شود که این خمیر را چند مرتبه در طی روز روی دندانهایتان به مدت یک ربع قرار دهید تا در مدت کوتاهی درد دندان به طور کامل از بین برود.

زنجبیل

یک مسکن طبیعی و موثر برای تسکین درد دندان زنجبیل می باشد. از خواص زنجبیل می توان به آرام بخشی آن نیز اشاره کرد. با ترکیب زنجبیل و آب می توانید یک خمیر موثر برای درمان خانگی دندان های عفونی تهیه کنید. زنجبیل باعث تحریک اعصاب دندان شده و به کاهش التهابات آن کمک می کند.

راههای تسکین درد دندان

اسفناج

از خواص سبزی اسفناج می توان به ضد میکروب و ضد التهاب بودن آن اشاره کرد که در درمان خانگی دندان درد کاربرد دارد. می توانید با جویدن برگهای تازه اسفناج تا حدودی درد دندان را تسکین دهید. همچنین با استفاده از جوشانده برگ اسفناج یک دهانشوی طبیعی تهیه کرده و هر روز مورد استفاده قرار دهید تا از عفونت دندان جلوگیری شود. برای تهیه این دهانشوی کافیست که چند برگ اسفناج تازه را در یک لیوان آب به همراه چند قاشق نمک بجوشانید سپس برگها را دور ریخته و آب جوش را به عنوان دهانشوی مورد استفاده قرار دهید.

میخک

از میخک در تهیه مسکن های دندان درد استفاده می شود و در صنایع دارویی دندان پزشکی کاربرد زیادی دارد. میخک نیز ضد باکتری، آنتی اکسیدان و ضد التهاب است و در کاهش ورم لثه نیز کاربرد زیادی دارد. برای درمان دندان درد باید ابتدا چند عدد گل میخک خشک شده را در چند قطره روغن زیتون حل کرده و روی دندانی که دردناک است بگذارید.

همچنین می توانید از روغن میخک نیز برای دندان درد استفاده کنید. مقداری پنبه را با روغن میخک خیس کرده و روی دندان بگذارید. همچنین با استفاده از روغن میخک می توانید یک دهانشوی طبیعی تهیه کنید. برای تهیه دهانشوی چند قطره روغن میخک را در یک لیوان آب گرم حل کنید. استفاده از این دهانشوی نیز در جلوگیری از دندان درد و عفونت موثر است.

داروهای گیاهی درد دندان

آب نمک گرم

استفاده از آب نمک گرم یک روش درمان خانگی دندان درد کاربردی در منزل می باشد. با ترکیب نصف قاشق چای خوری نمک در یک لیوان آب گرم می توانید یک دهانشوی طبیعی و موثر برای تسکین دندان درد بسازید. توصیه می شود که شبها قبل از خواب از این محلول استفاده کنید تا از بروز عفونت های دندان جلوگیری شود.

نعنا

از نعنا در صنایع دارویی برای تهیه داروهای بی حسی استفاده می شود. نعنا یک آرام بخش و مسکن طبیعی به شمار می رود. استفاده از دمنوش نعنا با خواص ضد التهابی در تسکین درد دندان موثر است. برای تهیه این دمنوش لازم است که چند قاشق چای خوری نعنا خشک را در یک فنجان آب جوش حل کرده و اجازه دهید که ۲۰ دقیقه دم بکشد. سپس این دمنوش را درهان بچرخانید و دور بریزید.

چای کیسه ایی

می توانید برای درمان درد دندان از چای کیسه ایی استفاده کنید. برای استفاده از این روش ابتدا یک چای کیسه ایی را خیس کرده و سپس آن را روی دندان و لثه دردناک به مدت یک ربع قرار دهید. همچنین می توانید مقداری چای سرد شده را دهان قرقره کرده تا درد دندان کاهش یابد.

درمان خانگی دندان درد با چای کیسه ایی

وانیل

برای کاهش التهابات و درد دندان می توانید از عصاره وانیل استفاده کنید. همچنین گفتنی است که وانیل به عنوان آرام بخش عمل می کند و تا حد زیادی درد دندان را تخفیف می دهد. برای اثر بخشی بهتر درمان خانگی دندان درد با وانیل توصیه می شود که در طی روز چند مرتبه عصاره وانیل را بر روی دندان بگذارید تا درد آن به طور کامل از بین برود.

پیاز

پیاز حاوی خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی است که در از بین بردن عفونت های لثه و دندان موثر است و باکتری های محیط دهان را نیز از بین می برد. توصیه می شود که قبل از شدت گرفتن درد دندان مقداری پیاز را پوست گرفته و بجوید تا از شدید شدن درد دندان جلوگیری شود. همچنین با قرار دادن پیاز بر روی لثه متورم و یا دندان نیز می توانید به کاهش درد آن کمک کنید.

درمان دندان درد در منزل

سیر

سیر نیز همانند پیاز دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است که از گسترش عفونت ها نیز جلوگیری می کند. سیر مانند یک آنتی بیوتیک قوی عمل کرده و در کاهش درد دندان بسیار کاربرد دارد. برای استفاده از سیر به جهت درمان درد دندان، ابتدا یک حبه سیر را پوست گیری کرده، رنده کنید و با مقدار کمی نمک مخلوط کرده و روی دندان قرار دهید. همچنین جویدن سیر نیز در تسکین درد دندان و از بین بردن عفونت دهان نقش زیادی دارد.

استفاده از کیسه آب گرم

با قرار دادن یک کیسه آب گرم در در کنار فک می توان درد را کاهش داد، حال در صورتی که کیسه آب گرم در دسترس ندارید، می توانید از یک جوراب تمیز برای این منظور کمک بگیرید و بعد از پر کردن داخل آن با برنج، انتهای جوراب را گره زده و آن را داخل مایکروویو بگذارید تا به مدت چند دقیقه گرم شود، سپس آن را به جای کیسه آب گرم استفاده کنید، گرمای ناشی از این کیسه می تواند به قطع سیگنال های درد از دهان به مغز کمک نمایند.

درمان دندان درد در منزل

استفاده از دهان شویه آویشن خانگی

آویشن به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی می تواند برای کاهش یا از بین بردن درد دندان نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای این منظور می توانید چند قطره از اسانس آویشن را به آب بیفزایید و یک دهان شویه بسازید و یا اینکه اسانس آویشن را با چند قطره آب تمیز رقیق کرده و با استفاده از یک توپ پنبه ای که به این محلول آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

بهبود خانگی دندان درد

گندم

خواص گندم زیاد است و برای مصرف خوراکی آن به منظور ترمیم داخلی بدن نیز بسیار موثر می باشد. یکی از مزیت های استفاده از گندم تسکین التهاب دهان و جلوگیری از عفونت ها می باشد، ضمن اینکه کلروفیل بالای آن می تواند با باکتری ها مقابله نماید. حال برای استفاده از گندم برای این منظور، می توانید از آب آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

استفاده از مر (نوعی صمغ)

استفاده از تنتور مر برای رفع درد دندان نیز یکی دیگر از راهکار های خانگی می باشد و به دلیل قابض بودن می تواند به کاهش و درمان التهاب لثه کمک نماید، ضمن اینکه این ماده قادر به کشتن باکتری ها است.

چند درمان خانگی دندان درد

به منظور استفاده از این روش از درمان خانگی دندان درد لازم است، یک قاشق چای خوری  پودر مر را در داخل دو فنجان آب بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد و بعد از صاف کردن اجازه دهید خنک شود. سپس یک قاشق چای خوری از محلول را در نصف فنجان آب بریزید و پنج یا شش بار در روز غرغره کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو