بنابر شنیده های خبرنگار سینماپرس؛ عظیمی میرآبادی از مدیریت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس استعفا داد/ فعلا جانشینی منصوب نشده است

منبع: سینما پرس

75

1400/1/14

12:13


سینماپرس: بنابر شنیده های خبرنگار سینماپرس مهدی عظیمی میرآبادی پس از نزدیک به یک سال و چند ماه حضور موفق در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و برگزاری قابل قبول جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در بحران کرونا، از مدیریت این نهاد استعفا داده است.

مهدی عظیمی میرآبادی در نشست رسانه‎ای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»

سینماپرس: بنابر شنیده های خبرنگار سینماپرس مهدی عظیمی میرآبادی پس از نزدیک به یک سال و چند ماه حضور موفق در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و برگزاری قابل قبول جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در بحران کرونا، از مدیریت این نهاد استعفا داده است.

به گزارش سینماپرس حضور مهدی عظیمی میرآبادی به عنوان یکی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب بارقه امیدی در چشمان هنرمندان و سینماگران دلبسته به نظام و انقلاب به وجود آورده بود و به حق این مدیر توانا در دوران کوتاه مدیریتش توانست کارهای شایسته ای در این انجمن انجام دهد که از آن جمله می توان به تولید فیلم موفق "تک تیرانداز" و یا راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس اشاره نمود.

متأسفانه طی سال های اخیر بنا به کم لطفی بسیاری از مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید بسیاری از سینماگران دلسوز و دغدغه مند و انقلابی از دایره فعالیت های فرهنگی و سینمایی کنار زده شده بودند که حضور عظیمی میرآبادی در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس می توانست تا حدودی این خسران را جبران کند. 

گفتنی است انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از جمله تشکل های سینمایی است که از بدو راه اندازی، مدیریت های مختلفی از میان سینماگران متعهد و انقلابی را تجربه کرده و در ادوار گذشته همواره حامی بسیاری از تولیدات سینمای دفاع مقدس و رویدادهایی چون جشنواره فیلم دفاع مقدس و یا همان «مقاومت» بوده است.

مهدی عظیمی میرآبادی دانش آموخته کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر است  و دارای سوابق اجرایی متعددی شامل صاحب امتیاز و مدیر مسئولی دوهفته‌نامه «سینمای خانگی»،  معاونت امور فعالیت‌های سازمان سینمایی کشور،  مدیرکل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای،  قائم‌مقام اداره کل تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  ناظر مالی خانه سینما،  جانشین نماینده تام­ الاختیار معاون امورسینمایی در خانه سینما و همچنین در حوزه جشنواره ها سوابقی همچون دبیراجرایی دومین جشنواره بین ­المللی فیلم پلیس،  معاون امور برنامه­ های ششمین جشنواره فیلم دفاع مقدس،  دبیر اولین و دومین یادمان سینمای دفاع مقدس،  دبیر بخش داوری فیلم دومین و سومین جشنواره ره­ آورد سرزمین نور و ... را دارا است.

این هنرمند ارزشی و مدرس دانشگاه که در جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران نیز عضویت دارد، تهیه کنندگی و تولید فیلم های سینمایی همچون «سیب و سلما» را نیز در کارنامه فعالیت خود ثبت کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو