سرکه سیب یکی از سالم ترین نوشیدنی ها محسوب می شود، این نوشیدنی به طور طبیعی تخمیر شده و حاوی اسید استیک است. سرکه سیب قرن هاست به دلیل فواید زیادی برای سلامتی به ویژه برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب

با توجه به اینکه سرکه سیب فواید زیادی به همراه دارد آیا تا به حال فکر کرده اید بهترین زمان برای نوشیدن آن در روز برای کاهش وزن کی است؟ در حالی که بیشتر مردم نوشیدن اول صبح را ترجیح می دهند، اما آیا این انتخاب به سرعت چربی سوزی کمک می کند. به گزارش تایمزسوفاندیا، به شما بهترین روش مصرف آن برای کاهش وزن گفته می شود.

چگونه سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟

سرکه سیب کالری کمی دارد و یک نوشیدنی سم زدایی عالی است. به علاوه، مزایای زیاد آن برای سلامتی، جدا از مزیت آن برای کاهش وزن آن را به یک نوشیدنی مفید تبدیل می کند. با کمک به تثبیت سطح قند خون، بهبود متابولیسم و تسریع در چربی سوزی مصرف منظم سرکه سیب باعث بهبود سلامت قلب، استقامت، سرکوب باکتری ها می شود. علاوه بر این، برخی از مطالعات در فاز حیوانی نشان می دهد سرکه سیب سطح استرس اکسیداتیو در بدن و رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. این سرکه سرشار از آنتی اکسیدان های خوبی است که از رشد و نشاط پشتیبانی می کند، بنابراین فواید نوشیدن سرکه سیب از چربی سوزی فراتر است و به کنترل عواملی که برای مدیریت خوب وزن بسیار مهم هستند نیز کمک می کند.

سرکه سیب چه مزایای دیگری برای سلامتی تضمین می کند؟

جدا از فواید فوق، سرکه سیب باعث ایجاد احساس سیری در فرد می شود یا به شما برای احساس سیری برای مدت طولانی تری کمک می کند که کلید کاهش مصرف کالری است، اما اگر سرکه سیب را در ساعت خاصی از روز بنوشید آیا واقعا موثر است؟ به طور قطع با اطلاعاتی روبرو شده اید که زمان خاصی برای نوشیدن سرکه سیب در روز را پیشنهاد می کند. در حالی که برخی از افراد هستند که از سم زدایی و مزایای کاهش وزن این نوشیدنی که صبح اول وقت به طور منظم می نوشند استقبال می کنند و برخی دیگر نوشیدن آن را قبل از غذا ترجیح می دهند.
اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هنوز هیچ مدرک علمی وجود ندارد که ساعت خاصی از روز را برای مصرف سرکه سیب تایید کند. سرکه سیب بسته به اهداف شما و مزایای مورد انتظار از آن می تواند متفاوت عمل کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف سرکه سیب اول صبح به صورت ناشتا باعث کاهش سریع وزن و تسریع در چربی سوزی می شود. از آنجا که در درجه نخست به عنوان یک عامل سم زدایی عمل می کند سرکه سیب در صبح ضمن پاکسازی سموم بدن به شروع جدید و شارژ مجدد آن کمک می کند. به همین ترتیب افرادی که صبح ها سرکه سیب می نوشند معتقدند یک قطره سرکه سیب یا مقدار رقیق شده آن می تواند سطح pH را متعادل کند، انرژی را تقویت کند، خستگی و درد را به حداقل برساند و استقامت مورد نیاز برای اکسیژن رسانی بدن در طول تمرین را بهبود بخشد. با این حال، طعم تند سرکه سیب در صورت نوشیدن آن به صورت ناشتا ممکن است در برخی افراد حالت تهوع صبحگاهی را ایجاد کند.

آیا مصرف سرکه سیب در شب به شما کمک می کند؟

نوشیدن سرکه سیب شب هنگام انتخاب برخی از افراد است. اگرچه نوشیدن سرکه سیب قبل از خواب ممکن است مستقیم به کاهش وزن کمک نکند، اما می تواند به کنترل عواملی که بر افزایش وزن موثر هستند، کمک کند. بر اساس اظهارات برخی، مصرف سرکه سیب قبل از خواب سطح قند خون را کاهش می دهد و حتی ممکن است هضم را راحت تر کند. با این حال، نوشیدن آن درست بعد از غذا هضم غذا را به تاخیر می اندازد که بد است. علاوه بر این، هنگامی که قبل از غذا خوردید سرکه سیب در ایجاد حس سیری در فرد کمک می کند که می تواند به کاهش قابل توجهی از کالری دریافتی کمک کند.

چه کاری باید انجام دهید؟

اگرچه هیچ تحقیقی برای حمایت از بهترین زمان روز برای مصرف سرکه سیب وجود ندارد، اما نوشیدن آن با معده خالی توصیه شده ترین روش برای نوشیدن سرکه سیب است. با انجام این کار می توانید فواید سلامتی آن را به حداکثر برسانید، روند هضم را تقویت کنید و حتی در صورت مصرف آن به طور منظم به کاهش چربی کمک می کند، بنابراین نوشیدن آن صبح هنگام بهترین انتخاب است و بعد از 20 تا 30 دقیقه بعد از نوشیدن آن می توان چیزی خورد.

در پایان

فقط به یاد داشته باشید قبل از مصرف سرکه سیب برخی از اقدامات احتیاطی را دنبال کنید. سرکه سیب نباید استنشاق شود همیشه هم باید به صورت رقیق شده مصرف شود. اگر سرکه سیب را با هدف لاغری می نوشید می توان به آن مواد مفیدی مانند عسل، زنجبیل یا لیمو اضافه کنید.
مترجم: الهه زارعی