آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق اعلام آخرین رنگبندی مناطق مختلف کشور شهرستان سقز به لحاظ افزایش میزان بستری‌ها اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد.

او با بیان اینکه وضعیت اکثر نقاط استان به لحاظ شیوع کرونا، تعداد بستری و ابتلا صعودی و نگران‌کننده است، افزود: شهرستان‌های بانه، سنندج، دیواندره و بیجار در وضعیت نارنجی و دیگر شهر‌های استان در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه روند بیماری در استان نشانه افزایش موارد مثبت، بستری و فوت ناشی از کرونا است، ادامه داد: خطر ورود استان به پیک چهارم همه‌گیری کرونا جدی و در حال آغاز است.

فلاحی گفت: با توجه به شرایط پاندمی، عدم رعایت فاصله اجتماعی، بی‌توجهی به شیوه نامه های بهداشتی و تداوم دورهمی‌ها می‌تواند سرآغاز یک موج جدید کرونایی برای استان و تهدیدی جدی برای سلامت جامعه باشد.

او با اعلام اینکه استمرار رفتار‌های عادی انگارانه در جامعه و دید و بازدید‌ها به‌خصوص در ایام نوروز رنگ کرونایی تعدادی از شهر‌ها را تغییر داد، بیان کرد: علاوه بر سقز که در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارد نگران خیز جدید کرونا در دیگر شهرستان‌های استان و ورود به مرحله قرمز هستیم.