فرق موم با وکس چیست؟ | موم بهتر است یا وکس

منبع: زیبامون

175

1400/1/14

18:11


در این بخش از زیبامون اطلاعات کاملی رو در رابطه با وکس کردن کسب کنید و با فرق موم با وکس بیشتر آشنا بشید.

فرق موم با وکس چیست؟ | موم بهتر است یا وکس

موهای زائد در بدن تمام افراد وجود داره و از بین بردن این موهای اضافی و زائد جز یکی از دغدغه های اصلی برای تمام افراد و به ویژه خانماست. اگرچه روش های مختلفی برای از بین بردن موهای اضافی بدن وجود داره اما وکس کردن یکی از روش های رایجی هست که نه تنها کمک میکنه پوست فوق العاده نرم و لطیفی داشته باشید بلکه تاثیر خیلی خوبی در نازک و کم رنگ شدن موهای زائد بدن داره و اگه اینکار به طور مرتب تکرار بشه ، موهای زائد بدن تا حد زیادی از بین میرن و کمتر خواهند شد.

در این بخش از زیبامون دات کام قصد دارید اطلاعات دقیق و کاملی رو در رابطه با وکس کردن یا موم انداختن در اختیار شما قرار بدیم و همچنین شما رو با فرق موم با وکس آشنا کنیم. با ما همراه بمانید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

 

حتما بخوانید: اپیلاسیون چیست؟ تمام آنچه باید درباره اپیلاسیون بدن زنانه بدانید

 

آشنایی با انواع وکس 

وکس کردن در واقع یکی از روشهای از بین بردن مو از ریشه هست به شرطی که توسط افراد متخصص در این زمینه انجام بگیره تا نتیجه کار عالی و بدون نقص باشه. 

به طور کلی دو نوع وکس وجود داره که با عنوان وکس داغ و وکس سرد شناخته میشن. در ادامه هر کدام از این وکس ها رو به طور کامل توضیح دادیم:

 

وکس داغ چیست؟

وکس داغ همونطور که از اسم ان مشخص هست وکسی هست که باید در دمای 40 تا 50 درجه سانتی گراد گرم بشه و بعد مورد استفاده قرار بگیره. این وکس یا موم گرم شده با استفاده کاردک مخصوص روی پوست پخش میشه و بعد از خنک شدن وکس از روی پوست جدا میشه و موهای اضافی روی پوست رو هم از ریشه خارج میکنه.

نوعی وکس گرم وجود داره که برای جدا کردن آن از ری پوست ، از یک لایه پارچه مخصوص استفاده میشه. یعنی موم ابتدا با کاردک روی پوست پخش میشه و یک قطعه نواری شکل از پارچه مخصوص روی موم قرار داده میشه و بعد از خنک شدن ، موم با پارچه از روی پوست جدا شده و موهای اضافی هم از ریشه خارج میشن.

در واقع گرما و ضخامت موم داغ باعث میشه تا منافذ پوستی بیشتر باز شده و وکس در از بین بردن موها موثرتر خواهد بود.

 

وکس داغ

 

حتما بخوانید: موم عربی، طرز تهیه و استفاده از آن

 

موم سرد چیست؟

موم سرد معمولا بر روی نوارهای باریک قرار گرفته و به عنوان وکس آماده برای قسمت های خاصی از پوست مثل پشت لب و از بین بردن سبیل مورد استفاده قرار میگیره. یعنی مقداری موم سرد بر روی یک تکه پارچه مخصوص وجود داره و شما فقط باید قسمت وکس رو بر روی پوست قرار بدید و بعد با یک حرکت پارچه رو از روی پوست بکشید تا موهای اضافی پشت لب از بین برن. این نوع از موم همونطور که از نام آن مشخص هست نیازی به گرم شدن نداره.

موم سرد معمولا برای اپیلاسون خونگی مورد استفاده قرار میگیره و معمولا کارایی کمی نسبت به موم داغ داره و باید چندین بار مورد استفاده قرار بگیره تا از نتیجه کار راضی بشید.

 

موم سرد

 

حتما بخوانید: وکس موهای زاید - بایدها و نبایدهای قبل و بعد از اپیلاسیون

 

تفاوت موم با وکس (موم بهتر است یا وکس)

از انجایی که برای اپیلاسیون کردن با موم یا وکس اصطلاحات مختلفی مورد استفاده قرار میگیره ممکنه برای شما هم این سوال پیش بیاد که چه تفاوتی بین موم با وکس وجود داره یا موم بهتره یا وکس؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که موم و وکس هیچ تفاوتی با هم ندارند. اما برخی از افراد آن روش از اپیلاسیون با موم داغ که با استفاده از پارچه مخصوص انجام میگیره رو با عنوان موم انداختن معرفی می کنند و روشی که بدون استفاده از پارچه انجام میگیره ، با نام وکس کردن معروف شده است اما در اصل این روشها تفاوتی با هم ندارند و فقط در نوع مواد مورد استفاده به عنوان موم یا وکس تفاوت دارند.

وکس های سکه ای یا مرواریدی که بعد از گرم شدن حالت نرم و روان پیدا می کنند معمولا بدون نیاز به پارچه مخصوص و بعد از سرد شدن از روی پوست جدا میشن و ممکنه این روش با عنوان وکس کردن شناخته بشه.

 

وکس کردن

 

موم های اماده که حالتی نرم و شبیه به عسل دارند هم باید ابتدا گرم شده و سپس روی پوست قرار بگیرند و برای جدا کردن این موم از روی پوست باید از پارچه های نواری و مخصوص استفاده بشه که ممکنه این روش با عنوان موم انداختن شناخته بشه.

موم انداختن

 

حتما بخوانید: موم اپیلاسیون خشابی چیست؟ + روش استفاده و مزایا و معایب آن

 

اپیلاسیون با موم یا وکس چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری اپیلاسیون بدن با موم یا وکس در درجه اول به ناحیه ای از بدن که اپیلاسیون شده و سرعت رشد موهای شما بستگی داره. اما به طور میانگین بعد از اپیلاسیون بدن با موم یا وکس چیزی حدود 4 تا 6 هفته طول میشکه تا موها رشد کرده و روی پوست دیده بشن و در طول این مدت زمان پوست شما کاملا صاف و بدون مو خواهد بود.

بنابراین برای اینکه متوجه بشید اپیلاسیون با موم یا وکس چقدر ماندگاری داره باید یکبار این روش رو امتحان کنید. اینکه هر چند وقت یکبار اپیلاسیون کنید یک تصمیم کاملا شخصی هست اما برای اینکه پوست کاملا صاف و بدون مو داشته باشید لازمه هر 4 تا 6 هفته یکبار اپیلاسیون با موم یا وکس رو تکرار کنید.

 

اپیلاسیون کردن با موم

 

حتما بخوانید: اپیلاسیون و وکس بدن، اثرات جانبی رایج و درمان آن ها

 

آیا وکس کردن یا موم انداختن درد دارد؟

وکس کردن ، موم انداختن یا اپیلاسیون روشی هست که باعث کشیده شدن و خارج شدن مو از ریشه میشه. بنابراین میشه با صراحت گفت که وکس کردن یا موم انداختن نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد بدن دارای درد و سوزش هست.

اما لازمه بدونید این درد و سوزش یک درد لحظه ای هست که با گذشت زمان بهبود پیدا میکنه و به سرعت از بین میره. البته میزان درد و ناراحتی ناشی از وکس کردن یا موم انداختن به مهارت و تجربه اپیلاسیون کار  و آستانه تحمل شما هم بستگی داره.

هرچه سرعت عمل اپیلاسیون کار بالا باشه و در این کار مهارت و تجربه بالایی داشته باشه مطمئنا درد و ناراحتی کمتری رو هم در حین کار احساس خواهید کرد. علاوه بر این اگه به طور منظم اپیلاسیون انجام بدید درد و ناراحتی کمتری رو هم تجربه خواهید کرد ؛ زیرا موها بعد از وکس کردن به تدریج نازک میشن و این درد و ناراحتی براتون عادی میشه.

برای اینکه درد و ناراحتی کمتری رو در حین موم انداختن یا وکس کردن داشته باشید توصیه میشه یکساعت قبل از اپیلاسیون یک قرص مسکن مثل ایبوپروفن مصرف کنید.

 

حتما بخوانید: کاهش درد وکس کردن

 

سخن آخر

وکس و موم هیچ تفاوتی با هم ندارند و فقط روش استفاده از این محصولات هست که ممکنه متفاوت باشه. برای جدا کردن برخی از موم ها از روی پوست لازمه که از پارچه مخصوص استفاده بشه و ممکنه به این روش موم انداختن گفته بشه و گاهی هم ممکنه موم یا وکس بدون نیاز به پارچه مخصوص از روی پوست جدا بشه که معمولا این روش رو با وکس کردن معرفی کنند. اما در اصل کارایی وکس و موم یکسات بوده و تفاوتی با هم ندارند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو