علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به اظهارات اخیر مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس نوشت: «‌تا پیش از این برای ناکام گذاشتن دولت، ‎تحریم را سانسور و ‎ترامپ را تبرئه می‌کردند و از تنگنای معیشت شهروندان، برای خود منفعت سیاسی می‌ساختند اما امروز بی‌پرواتر از همیشه، حتی ‎استقلال کشور را زیر سؤال می‌برند تا مبادا پایان داستان آنی نشود که آرزو داشتند.»

مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگویی مدعی شد که چین تا حدودی دولت ایران را دور زد و مستقیما با رهبری مذاکره کرد.

وی در این گفت‌وگو درباره سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اظهار کرد: تمام قبله امید دولت یازدهم اروپا و آمریکا بود و چین اینقدر هوشمند بود که بفهمد ماجرا چیست. دولت چین به این نتیجه رسید که دولت روحانی از آنها سوءاستفاده می‌کند بنابراین به این نتیجه رسید که مستقیما با رهبر انقلاب مذاکره کند و سفر شی جین پینگ به ایران و دیدار با رهبری در همین راستا بود که بعد از آن فکر اصلی و مقدمات قرارداد بلندمدت با چین فراهم شد.

وی همچنین گفت: چین اعتمادی به دولت نداشت زیرا از دولت روحانی خیری ندیده بود و این علامت قرارداد بلندمدت نبود اما دیدار با رهبری برای آنها امید ایجاد کرد و به همین دلیل نظام فرد دیگری را برای قرارداد در نظر گرفت و مسئولیت انجام قرارداد به آقای علی لاریجانی سپرده شد که آن زمان رییس مجلس بود.

میرسلیم همچنین مدعی شد: چون دولت علاقه‌ای به این کار نداشت، قرارداد به تعویق افتاد زیرا آنها هنوز دل در گرو آمریکا داشتند اگرنه نباید این قرارداد سه تا چهار سال طول می‌کشید. دولت میخواست هرجوری که هست اثبات کند که قرارداد برجام خوب است بنابراین تمایلی به این قرارداد نشان نمی‌داد.

انتقاد معاون دفتر رئیس جمهوری از میرسلیم/ بی‌پرواتر از همیشه حتی استقلال کشور را زیر سوال می‌برند