نقش و تاثیر بالش بر سلامتی بدن و رفع بی خوابی

نقش و تاثیر بالش بر سلامتی بدن و رفع بی خوابی


منبع: آرگا

201

1400/1/15

00:03


در این مقاله شما را با تاثیر هایی که یک بالش بر سلامتی افراد دارد آشنا می کنیم. در واقع استفاده از بالش های نا مناسب باعث می شود خوب نخوابید و در طی روز خسته به نظر برسید.

تشک و بالش یکی از مهم ترین وسایل زندگی می باشند زیرا شما بعد از یک روز کاری خسته کننده نیازمند استراحت و خوابی راحت می باشید و در صورتی که بالش و یا حتی تشک شما مناسب نباشد نمی توانید به خوبی بخوابید و مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد شد. در ادامه تاثیر بالش بر سلامتی را برایتان بیان خواهیم کرد.

تاثیر بالش بر سلامتی

تاثیر بالش بر سلامتی

در واقع داشتن یک خواب خواب آرام و با کیفیت برای همه افراد لازم است و در صورتی که نتوانند این خواب را برای بدن خود فراهم کنند بدن دجار مشکلات و بیماری هایی خواهد شد. بالشی که مورد استفاده شما می باشد باید استاندارد باشد تا بتوانید خواب راحتی را تجربه کنید. در ادامه تاثیر هایی که این جزء از رختخواب بر سلامتی دارد را برایتان بیان می کنیم.

کمر درد

علل اصلی بسیاری از کمر درد های افراد بالش های نا مناسبی می باشد که برای خواب در نظر می گیرند. در واقع داشتن تراز نا مناسب می تواند باعث شود تا مهره های کمر شما در وضع نا مناسبی قرار بگیرند و باعث ایجاد درد شوند. زمانی که می خواهید رو به شکم بخوابید لازم است تا بالش شما صاف باشد و زمانی که به پهلو ها می خوابید باید از بالشی متناسب با شانه های خود استفاده کنید تا سر شما بیش از حد بالا و پایین نباشد در غیر این صورت دچار کمر درد خواهید شد. بهتر است سعی کنید برای درمان کمردرد خود از روش های ساده استفاده کنید و کم تر از مسکن ها بهره بگیرید.

سردرد

قرار گرفتن سر در وضعیت بد و نا مناسب می تواند باعث ایجاد سردرد شده و شما را آزار دهد. اگر معمولا بعد  از خواب دچار سردرد می شوید باید ابتدا بالش خود را تغییر دهید و در صورتی که وضع موجود بهتر نشد باید به پزشک مراجعه کرده تا درمان سردرد خود را پیدا کنید.

استفاده از بالش های نا مناسب می تواند باعث ایجاد سردرد شود.

گردن درد

شایع ترین مشکلی که بالش های نا مناسب برای شما ایجاد می کنند گردن درد می باشد. اگر میزن حجم بالش کم و یا خیلی زیاد باشد می تواند منجر به ایجاد گردن درد های شدیدی شود و در نتیجه شما را آزار می دهد. برای به پهلو خوابیدن باید از بالش های سفت استفاده کنید تا گردن شما در طی خواب اذیت نشود و مجبور نشود برای حفظ حالت تعادل بدن فشار های بسیار زیادی را متحمل شود.

آلرژی

بسیاری از افرادی که دچار آلرژی و خستگی در طی روز می شوند از بالش های نا مناسب استفاده می کنند. در واقع تاثیر بالش بر سلامتی بسیار زیاد می باشد و افراد بسیاری آن را نادیده می گیرند و به بالش هایی که استفاده می کنند توجهی نشان نمی دهند. بسیاری از افراد اصلا رو بالشی های خود را نمی شویند و دچار حساسیت های بسیاری می شوند. در واقع شستن روی بالش ها به شما کمک می کند تا بتوانید گرد و غباری که موجب حساسیت های شما می شود را از بین ببرده و از بیماری هایی مانند آلرژی، آسم و آگزما جلوگیری کنید.

بی خوابی

یادتان نرود که سلامتی شما وابسته به خواب خوب و مناسب می باشد و اگر بی خوابی دارید بهتر است نگاهی به بالش خود بیندازید. بی خوابی می تواند مشکلات بسیاری زیادی در طی روز مانند بی توجهی و کم توجهی و کاهش بازدهی کار هایتان را به همراه دشاته باشد. در واقع مشکلاتی که بی خوابی های طولانی برایتان ایجاد می کند شامل چاقی، دیابت، فشا خون بالا و کاهش توانایی فکری می باشد.

بی خوابی و تاثیرات بالش بر روی آن

مشکلات پوستی

بسیاری از جوش ها و چین و چروک های صورت شما مربوط به نوع خوابیدن و بالش شما دارد. در واقع بالش تمیز از بروز آکنه و جوش جلوگیری می کند و استفاده از بالش مناسب می تواند خواب راحتی را برایتان به ارمغان بیاورد تا پوست شما را چین و چروک ها دور کرده و پوستی جوان و صاف به شما هدیه دهد.

کاهش خروپف

خروپف کردن در خواب علل بسیار زیادی دارد که یکی از آن ها به بالش نا مناسب بر می گردد. در واقع زمانی که شما از بالش های نامناسب استفاده می کنید سر شما به سمت جلو متمایل می شود و در نتیجه مجبور هستید خروپف کنید تا بتوانید نفس بکشید.

غلط زدن مداوم در خواب به علت استفاده از بالش نا مناسب می باشد.

غلط زدن

اگر توجه کرده باشید بسیاری از افراد در خواب هی آن پهلو و این پهلو می شوند و نمی توانند بخوابند. در واقع این غلط زدن ها نشانه ای از یک خواب بی کیفیت می باشد که باید در درجه اول رختخواب و بالش فرد مورد بررسی قرار بگیرد. زمانی که شما از بالش و رختخواب نا مناسب استفاده کنید ممکن است نتوانید خوب بخوابید و دائما خسته و بی حال هستید و نمی توانید انرژی بسیاری برای کار های خود داشته باشید بنابراین بازدهی شما کاهش بسیار زیادی پیدا می کند و ممکن است دیگران از شما ناراضی باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو