8 درمان خانگی برای عفونت ادراری

130

1400/1/15

00:19


عفونت ادراری (UTI) از جمله بیماری هایی‌ست که بیشتر افراد به آن مبتلا می‌شوند.

8 درمان خانگی برای عفونت ادراری

به گزارش بهداشت نیوز، عفونت ادراری (UTI) از جمله بیماری هایی‌ست که بیشتر افراد به آن مبتلا می‌شوند.

 1. غذاهای بر پایه آب و آب فراوان بنوشید

در عفونت ادراری یکی از اولین کارهایی که باید انجام شود نوشیدن آب فراوان است. بدین دلیل که نوشیدن آب می‌تواند به دفع باکتری‌های عامل عفونت کمک کند. و در مسیر درست برای بهبودی قرار می‌گیرید.

بیشتر مردم فکر می‌کنند که آب مورد نیاز خود را با نوشیدن آب در هنگام تشنگی دریافت می‌کنند. اما برای ایمن بودن، حداقل شش تا هشت لیوان آب در هر روز بنوشید. توصیه‌های کلی پیشنهاد کرده‌اند که زنان روزانه حدود 91 اونس آب و مردان هر روز حدود 125 اونس، از جمله آب حاصل از غذا، آب دریافت کنند. 

2. برای داشتن دستگاه ادراری سالم ویتامین C را زیاد کنید

دریافت مقدار زیادی مواد غذایی حاوی ویتامین C از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باعث اسیدی شدن ادرار می‌شود. و مانع از رشد باکتری‌ها در دستگاه ادراری می‌شود. با این حال، اگر UTI فعال دارید، ممکن است بخواهید از مرکبات یا سایر غذاهای اسیدی پرهیز کنید. معروف است که این غذاها مثانه را تحریک می‌کنند، که آخرین چیزی است که هنگام ادرار کردن به آن نیاز دارید.

3. درد UTI را با گرما آرام کنید

التهاب و تحریک ناشی از عفونت‌های ادراری باعث سوزش، فشار و درد در ناحیه شرمگاه می‌شود. استفاده از پد گرم‌کننده می‌تواند به آرامش منطقه کمک کند. تنظیم گرما را کم نگه دارید، آن را مستقیماً روی پوست قرار ندهید و برای جلوگیری از سوختگی، استفاده خود را به طور همزمان به 15 دقیقه محدود کنید.

4. مواد تحریک‌کننده مثانه را از رژیم خود جدا کنید

در صورت ابتلا به عفونت ادراری، کافئین، غذای پرادویه، نیکوتین، نوشیدنی‌های گازدار و شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌توانند مثانه شما را بیشتر تحریک کرده و سخت‌‌تر بهبودی حاصل می‌شود. تمرکز خود را روی غذاهای سالم، مانند کربوهیدرات‌های پر فیبر(از جمله جو دوسر یا سوپ عدس) بگذارید که برای سلامت دستگاه گوارش مفید هستند.

5. به جلو بروید، دوباره مثانه خود را خالی کنید

هر بار که مثانه خود را تخلیه می‌کنید- حتی اگر این مقدار کمی باشد- آن را از شر برخی از باکتری‌های عامل عفونت خلاص می‌کنید. توصیه می‌شود که مرتباً حمام کنید.

6. داروهای گیاهی را در نظر بگیرید

ممکن است پس از مصرف گیاه برگ خرس که گاهی به عنوان داروی گیاهی برای عفونت‌های دستگاه ادراری تحتانی استفاده می‌شود، کمی تسکین پیدا کنید. اما مصرف آن فقط برای مدت کوتاهی- پنج روز یا کمتر- باید باشد زیرا باعث آسیب کبدی می‌شود.

همیشه قبل از مصرف مکمل گیاهی حتماً با پزشک مشورت کنید. مکمل‌ها، گیاهان و سایر داروهایی که ممکن است مصرف کنید می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند یا ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشند. اثرات آن ممکن است گاهی جدی باشد.

7. تغییر به عادات روزانه سالم

سبک زندگی مهم است زیرا می‌تواند به شما در بهبودی از عفونت ادراری کمک کند و نیز از عفونت دیگری جلوگیری کند. 

• ترک سیگار.

• لباس و لباس زیر نخی گشاد بپوشید.

• خود را از جلو به عقب تمیز کنید.

• فقط محصولات بهداشت شخصی بدون عطر را انتخاب کنید.

8. مصرف گوشت و مرغ را کاهش دهید

مرغ و گوشت آلوده می تواند باعث عفونت ادراری شود. البته مطالعات ثابت نکرده است که خوردن گوشت یا مرغ باعث عفونت ادراری می‌شود. با این حال، باکتری‌های روده می‌توانند وارد دستگاه ادراری شوند و باعث عفونت شوند. این خطر در زنان بیشتر از مردان است، زیرا مجاری ادرار زنان کوتاه‌تر از مردان است، به این معنی که باکتری‌ها فاصله کمتری برای رسیدن به مثانه دارند.

کاهش گوشت و تمرکز روی میوه‌ها و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به عفونت ادراری را کمی کاهش دهد. 

منبع: سایت سلامت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو