طرز تهیه بیسکویت چای

طرز تهیه بیسکویت چای خوشمزه مجلسی

بیسکوییت چای، یک نوع بیسکوییت ایتالیایی ترد و خوشمزه است که در بین آن از مارمالاد زرد آلو استفاده می شود. این بیسکوییت به صورت جفتی کنار هم می چسبد. بیسکوییت رویی را می توان با بادام و پسته و عسل تزیین نمود. این بیسکوییت را با هر کاتری می توان برش داد و بافت آن شبیه بافت شیرینی های کوچک است و می توان از آن به عنوان شیرینی و پذیرایی در مهمانی و جشن ها استفاده نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه بیسکویت چای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت چای
آرد۳۸۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
پودر قند۱۴۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
نمک۱ پینچ
پکینگ پودر۱۰ گرم
وانیل یا رنده پوست پرتقالکمی
مارمالاد زرد آلو یا هر مارمالاد دیگربه مقدار لازم

دستور پخت بیسکویت چای

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت چای خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، کره را حدود نیم ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود. سپس یک کاسه بر می داریم و کره و پودر قند را به آن اضافه کرده و با همزن خوب می زنیم تا سبک شود.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ و وانیل یا پوست پرتقال را به آن اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه ۳۰ گرم از آرد را نگه می داریم و بقیه را با بکینگ پودر الک می کنیم و کم کم به مواد تخم مرغی اضافه می کنیم تا یک خمیر بدست آید که به دست نچسبد.

مرحله سوم طرز تهیه بیسکوییت چای

اگر دیدیم خمیر دیگر به دست می چسبد باقی مانده آرد را به آن اضافه می کنیم. سپس خمیر را درون یک پلاستیک قرار می دهیم و درون یخچال حدود یک ساعت قرار می دهیم تا استراحت کند. خمیر را بین دو نایلون قرار می دهیم.

مرحله چهارم

سپس با وردنه آن را باز می کنیم تا ضخامت خمیر به حدود ۲ تا ۳ میلی متر برسد. سپس نایلون روی آن را برداشته و با کاتر به شکل دلخواه برش می زنیم. فر را هم که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را برداشته و کف آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس با کمی روغن آن را چرب می کنیم. شیرینی ها را روی آن می چینیم و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله ششم طرز تهیه بیسکوییت چای

به حدی باید پخت انجام شود که زیر شیرینی ها رنگ بگیرد. شیرینی ها را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد. سپس از روی کاغذ روغنی جدا می کنیم. یک بیسکوییت را برداشته و زیر آن را مارمالاد زردآلو یا هر مارمالادی که داریم می مالیم.

مرحله هفتم

سپس بیسکوییت دوم را روی آن قرار می دهیم و در ظرف مناسب می چینیم. می توان نصف بیسکوییت ها را با وردنه شیار دار صاف می کنیم و قبل از اینکه درون فر قرار دهیم یک بادام را روی آن می گذاریم و درون فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

بعد از آن که سرد شد، عسل را گرم کرده و روی بیسکوییت های بادام دار، را با فرچه می کشیم، سپس پودر پسته روی آن می پاشیم تا هم براق شود و هم پودر پسته به بیسکوییت ها بچسبد. بعد از آن بین بیسکوییت ها را مارمالاد قرار می دهیم.